Przed rynkowym debiutem Volkswagen ID. Buzz jest poddawany wymagającym testom

Przed rynkowym debiutem Volkswagen ID. Buzz jest poddawany wymagającym testom

Przed rynkowym debiutem Volkswagen ID. Buzz jest poddawany wymagającym testom

27.05.2022
  • aby ID. Buzz mógł spełnić surowe wymagania jakościowe Volkswagena, musiał najpierw przejść przez skomplikowany i wymagający maraton testów – na całym świecie i w ekstremalnych warunkach
  • na torze Nardo we Włoszech przeprowadzono testy osiągów i dopracowywano nastawy zawieszenia, a w Skandynawii sprawdzano m.in. zachowanie na śliskiej nawierzchni, a także komfort termiczny pasażerów
  • wirtualne prototypy ID. Buzza „przejechały” cyfrowo kilka milionów kilometrów

Najnowszy i budzący chyba największe zainteresowanie model rodziny ID. – ID. Buzz właśnie zadebiutował na rynku. W pełni elektryczne, nowe wcielenie legendarnego Bulli – ID. Buzz – przed rynkowym debiutem był testowany w bardzo trudnych warunkach, zarówno podczas mrozów, jak i w wysokich temperaturach. Wszystko po to, by samochód, który trafi do klientów, był jak najbardziej dopracowany. Poniżej przedstawimy kilka miejsc, w których testowano Volkswagena ID. Buzz i gdzie musiał pokazać swoje mocne strony.

Wysoka jakość nigdy nie jest dziełem przypadku. Aby zaprezentowany niedawno ID. Buzz mógł spełnić surowe wymagania jakościowe Volkswagena, musiał najpierw przejść przez skomplikowany i wymagający maraton testów – na całym świecie i w ekstremalnych warunkach. A tam, gdzie jeździł, byli też pracownicy działów rozwoju i zapewnienia jakości. Idealnym miejscem na testy były miejsca, w których było ekstremalnie. Ekstremalnie gorąco, sucho lub wilgotno. Po nawierzchniach, które trudno nazwać drogami.

Testy w gorącym i zimnym klimacie, by spełnić oczekiwania klientów
ID. Buzz musiał pokazać swoje możliwości podczas dynamicznej jazdy po śniegu i lodzie w Skandynawii. Testy w zimnym klimacie koncentrowały się na jakości materiałów, funkcjach systemów elektrycznych i elektronicznych, zestrojeniu podwozia, uruchamianiu, hamowaniu i prowadzeniu na śliskiej nawierzchni oraz komforcie termicznym pasażerów.

Równolegle inżynierowie Volkswagena korzystali z gorącego lata w południowych Włoszech. Na torze Nardo przeprowadzono testy osiągów i dopracowywano nastawy zawieszenia. Ponadto sprawdzano auto w długich trasach w gorącym klimacie oraz testowano ładowanie akumulatorów w ekstremalnych warunkach.

Piaszczyste drogi na południu Włoch
Słońce przypieka, ziemia jest sucha, a w powietrzu unosi się pył. Biały, zakamuflowany ID. Buzz dzielnie jedzie po kamienistej nawierzchni. Głębokie wyboje raz po raz wstrząsają samochodem i jego pasażerami. To test wytrzymałości dla nowego elektrycznego Volkswagena. Tylko testy w skrajnie trudnych warunkach pozwalają osiągnąć najwyższy poziom doskonałości. Warunki są jednakowo wymagające dla wszystkich podzespołów. Tym razem uwaga skupiła się przede wszystkim na zawieszeniu i elementach układu napędowego.

Codzienna jazda w trudnych warunkach
Podobnie jak pojazdy z tradycyjnym napędem, także samochody elektryczne Volkswagena są poddawane rygorystycznym testom. Obejmują one zawsze testy symulujące codzienną jazdę w każdych warunkach klimatycznych. Na przykład w specjalnej komorze sprawdza się, jak szybko układ podgrzewania lusterek jest w stanie odmrozić lusterka zewnętrzne po uruchomieniu samochodu. Nawet w bardzo niskich temperaturach muszą one szybko spełniać swoją rolę.

„Bulli to samochód, który zawsze wyróżniał się praktycznością na co dzień” – mówi Stefan Lutz, szef projektu ID. Buzz w marce Volkswagen Samochody Dostawcze. „Między innymi dlatego testujemy model ID. Buzz w każdych warunkach i przy każdej pogodzie. Układ napędowy musi zawsze działać bez zarzutu, podobnie jak wszystkie systemy oraz wyświetlacze. Dzięki temu możemy być pewni, że samochód będzie można bezproblemowo użytkować w każdym regionie świata” – dodaje Lutz.
Oprócz testów głównych podzespołów, takich jak podwozie i układ napędowy, nacisk kładzie się na testy funkcjonalne i próby wytrzymałościowe wszystkich przyrządów i wyświetlaczy. Rygorystycznym testom muszą sprostać także nowe systemy wspomagania i łączności.

Na drogach całego świata – wirtualnie
Testy drogowe są oczywiście niezastąpione, ale wiele rzeczy można sprawdzić wirtualnie. Specjaliści ds. testów mogli wykorzystać także wyniki wirtualnych testów, tworząc prototypy systemów ID. Buzz. Przy powstawaniu każdego nowego modelu nadwozie, układ napędowy, podwozie, układ elektryczny i cały pojazd są najpierw tworzone w komputerze i symulowane jest ich działanie. Wirtualne prototypy ID. Buzza „przejechały” cyfrowo kilka milionów kilometrów.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Podane ceny obejmują podatek VAT (23%).  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html