Prezes Grupy Volkswagen, Herbert Diess podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia: „Volkswagen realizuje cele – finansowe i strategiczne”

Prezes Grupy Volkswagen, Herbert Diess podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia: Volkswagen realizuje cele – finansowe i strategiczne”

Prezes Grupy Volkswagen, Herbert Diess podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia: Volkswagen realizuje cele – finansowe i strategiczne”

13.05.2022
  • Dywidenda za udany rok obrotowy 2021 będzie zwiększona
  • Elektryczna ofensywa przyniosła sukcesy na najważniejszych rynkach
  • Transformacja w grupę technologiczną nabrała rozpędu
  • Volkswagen angażuje się w globalizację rynków i rozszerza swoją obecność na rynkach międzynarodowych

Wolfsburg/Poznań, 13 maja 2022 – Grupa Volkswagen robi spore postępy w swojej transformacji w zrównoważonego, zorientowanego na oprogramowanie dostawcę usług mobilności, mimo niesprzyjających warunków. Podczas przemowy podczas wirtualnego dorocznego Walnego Zgromadzenia, prezes Herbert Diess powiedział: „Zrealizowaliśmy swoje cele w 2021 roku. Dzięki dobremu zarządzaniu kryzysowemu mamy stabilną sytuację finansową i wzmocniliśmy odporność. Równocześnie zrobiliśmy spore postępy we wprowadzaniu naszej strategii NEW AUTO. Pomimo wyzwań geopolitycznych i gospodarczych w 2022 r. będziemy kontynuować nasze działania w tym kierunku. Chcemy zmieniać świat mobilności.”

Ze względu na udany rok obrotowy 2021, w którym wynik operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wyniósł 20 mld euro, zarząd i rada nadzorcza zaproponowały Walnemu Zgromadzeniu zwiększenie dywidendy w porównaniu z poprzednimi latami do 7,50 euro na akcję zwykłą i 7,56 euro na akcję uprzywilejowaną.

Elektryczna ofensywa Grupy przynosi sukcesy na wszystkich ważnych rynkach

Przejście z napędu spalinowego na elektryczny jest głównym elementem strategii NEW AUTO. Herbert Diess: „Dziś nasi klienci mogą wybrać elektryczną alternatywę dla prawie wszystkich modeli. Oznacza to, że nasza oferta samochodów elektrycznych jest większa niż oferta jakiegokolwiek innego producenta samochodów.”

Elektryczna ofensywa Grupy jest w zaawansowanym stadium na wszystkich głównych rynkach. W Europie w 2021 r. co czwarty pojazd z napędem elektrycznym (BEV) pochodził z Grupy Volkswagen. W USA udział Grupy w rynku pojazdów BEV wyniósł w ubiegłym roku około ośmiu procent, czyli mniej więcej dwa razy więcej niż udział w rynku pojazdów z napędem tradycyjnym. Ponad dwie trzecie z 17 000 nabywców modelu ID.4 stanowili nowi klienci. W tym roku w USA Grupa będzie już oferować osiem modeli elektrycznych. W Chinach, na swoim największym rynku, Grupa dostarczyła w ubiegłym około 93 000 aut BEV, ponad czterokrotnie więcej niż w 2020. W centrach chińskich miast otwarto już ok. 120 salonów ID. City Store, zostały one bardzo dobrze przyjęte przez tamtejszych klientów.

Herbert Diess dodaje: „Spodziewamy się, że w zakresie elektromobilności osiągniemy taką rentowność naszej działalności jak w zakresie silników spalinowych wcześniej niż planowaliśmy. Będzie to możliwe, ponieważ wdrażamy nasze narzędzia do rozwoju elektromobilności na całym świecie, przekształcamy coraz większą liczbę zakładów produkcyjnych i sprzedajemy nasze technologie konkurentom, takim jak Ford.”

Transformacja w grupę technologiczną nabiera rozpędu

Zgodnie ze strategią NEW AUTO, Grupa przyspiesza prace nad swoimi platformami technologicznymi.

W planach jest wyprodukowanie ponad 40 milionów pojazdów na przyszłej platformie elektrycznej SSP. Kluczową kwestią w tym kontekście jest uproszczenie konstrukcji. W ramach pilotażowego projektu, realizowanego w Kassel jeden duży odlew zastąpi około 30 pojedynczych części. Obecnie trwają badania nad wykorzystaniem tego procesu w projekcie Volkswagen Trinity.

W ubiegłym roku zatrudniono 1000 dodatkowych programistów, którzy będą się zajmować tworzeniem kluczowej platformy technologicznej i rozwojem oprogramowania Grupy do jazdy autonomicznej. Dzięki integracji z producentem oprogramowania do kamer Hella Aglaia i innymi firmami technologicznymi zebrano dodatkowe doświadczenie. Ponadto Grupa współpracuje z firmą Bosch, aby wspólnie osiągnąć jeszcze większe tempo rozwoju jazdy autonomicznej. „Tworzenie oprogramowania w 100 procentach we własnym zakresie to zupełnie nowe podejście, które będzie wymagało dwóch cykli życia. W branży motoryzacyjnej oznacza to 15 lat” – powiedział Herbert Diess.

W obszarze Akumulatorów i Ładowania, Grupa niedawno ogłosiła plany budowy trzeciej gigafabryki w Walencji, w Hiszpanii. Dwie wcześniej wybrane lokalizacje to Salzgitter w Niemczech i Skellefteå w Szwecji. Łącznie do 2030 roku powstanie sześć takich zakładów. Ponadto dla ponad 300 tys. punktów ładowania w Europie wprowadzono stałe ceny dla marek wolumenowych. Wspólnie z BP uruchomionych zostanie do 2040 roku 4000 szybkich ładowarek, pierwsza już powstała.

Jeśli chodzi o platformę technologiczną Rozwiązań Mobilności, Grupa rozpoczęła w Monachium testową eksploatację autonomicznych pojazdów we współpracy z firmą ARGO AI. Autonomiczne przewozy w Hamburgu mają być dostępne od 2025 r. W drugim kwartale 2022 r. planowane jest sfinalizowanie transakcji przejęcia firmy Europcar. Będzie to stanowić podstawę przyszłej platformy mobilności Grupy. Aplikacja zapewni klientom łatwy i wygodny dostęp do różnorodnych usług mobilności, od mikromobilności i carsharingu na kilka minut po wynajem pojazdów na dłuższy czas.

Znaczący postęp osiągnięto także w ważnej dziedzinie, jaką jest zrównoważony rozwój. W ubiegłym roku emisja CO2 w całej Grupie została zredukowana o 1,7 tony na każdy wyprodukowany pojazd w całym cyklu jego życia. Zaostrzono cele w zakresie zrównoważonego rozwoju w produkcji. Do 2030 r. emisja CO2 z produkcji ma zostać zmniejszona o połowę w porównaniu z rokiem 2018, a nie o 30 procent, jak zakładano wcześniej. Zgodnie z inicjatywą Science Based Targets (SBTi), celem Grupy jest 1,5 stopnia.

Volkswagen angażuje się w globalizację rynków i rozszerza swoją obecność na rynkach międzynarodowych

Herbert Diess powiedział, że wojna w Ukrainie postawiła pod znakiem zapytania porządek świata. „Niemniej jednak przedwczesne pożegnanie się z modelem ‘zmiany poprzez handel’ jest błędne. Tworzenie blokad nie może być naszą odpowiedzią. Wręcz przeciwnie: współzależność regionów gospodarczych da pewność, że będziemy faktycznie ze sobą rozmawiać. Tylko wspólnymi siłami możemy pokonać globalne wyzwania, takie jak katastrofa klimatyczna.” Grupa nadal stawia na globalizację i rozszerza swoją obecność w najważniejszych regionach świata.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 15% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 20 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.