Prezes Grupy Volkswagen, Herbert Diess podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia: „Volkswagen realizuje cele – finansowe i strategiczne”

Prezes Grupy Volkswagen, Herbert Diess podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia: Volkswagen realizuje cele – finansowe i strategiczne”

Prezes Grupy Volkswagen, Herbert Diess podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia: Volkswagen realizuje cele – finansowe i strategiczne”

7 dni temu
  • Dywidenda za udany rok obrotowy 2021 będzie zwiększona
  • Elektryczna ofensywa przyniosła sukcesy na najważniejszych rynkach
  • Transformacja w grupę technologiczną nabrała rozpędu
  • Volkswagen angażuje się w globalizację rynków i rozszerza swoją obecność na rynkach międzynarodowych

Wolfsburg/Poznań, 13 maja 2022 – Grupa Volkswagen robi spore postępy w swojej transformacji w zrównoważonego, zorientowanego na oprogramowanie dostawcę usług mobilności, mimo niesprzyjających warunków. Podczas przemowy podczas wirtualnego dorocznego Walnego Zgromadzenia, prezes Herbert Diess powiedział: „Zrealizowaliśmy swoje cele w 2021 roku. Dzięki dobremu zarządzaniu kryzysowemu mamy stabilną sytuację finansową i wzmocniliśmy odporność. Równocześnie zrobiliśmy spore postępy we wprowadzaniu naszej strategii NEW AUTO. Pomimo wyzwań geopolitycznych i gospodarczych w 2022 r. będziemy kontynuować nasze działania w tym kierunku. Chcemy zmieniać świat mobilności.”

Ze względu na udany rok obrotowy 2021, w którym wynik operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wyniósł 20 mld euro, zarząd i rada nadzorcza zaproponowały Walnemu Zgromadzeniu zwiększenie dywidendy w porównaniu z poprzednimi latami do 7,50 euro na akcję zwykłą i 7,56 euro na akcję uprzywilejowaną.

Elektryczna ofensywa Grupy przynosi sukcesy na wszystkich ważnych rynkach

Przejście z napędu spalinowego na elektryczny jest głównym elementem strategii NEW AUTO. Herbert Diess: „Dziś nasi klienci mogą wybrać elektryczną alternatywę dla prawie wszystkich modeli. Oznacza to, że nasza oferta samochodów elektrycznych jest większa niż oferta jakiegokolwiek innego producenta samochodów.”

Elektryczna ofensywa Grupy jest w zaawansowanym stadium na wszystkich głównych rynkach. W Europie w 2021 r. co czwarty pojazd z napędem elektrycznym (BEV) pochodził z Grupy Volkswagen. W USA udział Grupy w rynku pojazdów BEV wyniósł w ubiegłym roku około ośmiu procent, czyli mniej więcej dwa razy więcej niż udział w rynku pojazdów z napędem tradycyjnym. Ponad dwie trzecie z 17 000 nabywców modelu ID.4 stanowili nowi klienci. W tym roku w USA Grupa będzie już oferować osiem modeli elektrycznych. W Chinach, na swoim największym rynku, Grupa dostarczyła w ubiegłym około 93 000 aut BEV, ponad czterokrotnie więcej niż w 2020. W centrach chińskich miast otwarto już ok. 120 salonów ID. City Store, zostały one bardzo dobrze przyjęte przez tamtejszych klientów.

Herbert Diess dodaje: „Spodziewamy się, że w zakresie elektromobilności osiągniemy taką rentowność naszej działalności jak w zakresie silników spalinowych wcześniej niż planowaliśmy. Będzie to możliwe, ponieważ wdrażamy nasze narzędzia do rozwoju elektromobilności na całym świecie, przekształcamy coraz większą liczbę zakładów produkcyjnych i sprzedajemy nasze technologie konkurentom, takim jak Ford.”

Transformacja w grupę technologiczną nabiera rozpędu

Zgodnie ze strategią NEW AUTO, Grupa przyspiesza prace nad swoimi platformami technologicznymi.

W planach jest wyprodukowanie ponad 40 milionów pojazdów na przyszłej platformie elektrycznej SSP. Kluczową kwestią w tym kontekście jest uproszczenie konstrukcji. W ramach pilotażowego projektu, realizowanego w Kassel jeden duży odlew zastąpi około 30 pojedynczych części. Obecnie trwają badania nad wykorzystaniem tego procesu w projekcie Volkswagen Trinity.

W ubiegłym roku zatrudniono 1000 dodatkowych programistów, którzy będą się zajmować tworzeniem kluczowej platformy technologicznej i rozwojem oprogramowania Grupy do jazdy autonomicznej. Dzięki integracji z producentem oprogramowania do kamer Hella Aglaia i innymi firmami technologicznymi zebrano dodatkowe doświadczenie. Ponadto Grupa współpracuje z firmą Bosch, aby wspólnie osiągnąć jeszcze większe tempo rozwoju jazdy autonomicznej. „Tworzenie oprogramowania w 100 procentach we własnym zakresie to zupełnie nowe podejście, które będzie wymagało dwóch cykli życia. W branży motoryzacyjnej oznacza to 15 lat” – powiedział Herbert Diess.

W obszarze Akumulatorów i Ładowania, Grupa niedawno ogłosiła plany budowy trzeciej gigafabryki w Walencji, w Hiszpanii. Dwie wcześniej wybrane lokalizacje to Salzgitter w Niemczech i Skellefteå w Szwecji. Łącznie do 2030 roku powstanie sześć takich zakładów. Ponadto dla ponad 300 tys. punktów ładowania w Europie wprowadzono stałe ceny dla marek wolumenowych. Wspólnie z BP uruchomionych zostanie do 2040 roku 4000 szybkich ładowarek, pierwsza już powstała.

Jeśli chodzi o platformę technologiczną Rozwiązań Mobilności, Grupa rozpoczęła w Monachium testową eksploatację autonomicznych pojazdów we współpracy z firmą ARGO AI. Autonomiczne przewozy w Hamburgu mają być dostępne od 2025 r. W drugim kwartale 2022 r. planowane jest sfinalizowanie transakcji przejęcia firmy Europcar. Będzie to stanowić podstawę przyszłej platformy mobilności Grupy. Aplikacja zapewni klientom łatwy i wygodny dostęp do różnorodnych usług mobilności, od mikromobilności i carsharingu na kilka minut po wynajem pojazdów na dłuższy czas.

Znaczący postęp osiągnięto także w ważnej dziedzinie, jaką jest zrównoważony rozwój. W ubiegłym roku emisja CO2 w całej Grupie została zredukowana o 1,7 tony na każdy wyprodukowany pojazd w całym cyklu jego życia. Zaostrzono cele w zakresie zrównoważonego rozwoju w produkcji. Do 2030 r. emisja CO2 z produkcji ma zostać zmniejszona o połowę w porównaniu z rokiem 2018, a nie o 30 procent, jak zakładano wcześniej. Zgodnie z inicjatywą Science Based Targets (SBTi), celem Grupy jest 1,5 stopnia.

Volkswagen angażuje się w globalizację rynków i rozszerza swoją obecność na rynkach międzynarodowych

Herbert Diess powiedział, że wojna w Ukrainie postawiła pod znakiem zapytania porządek świata. „Niemniej jednak przedwczesne pożegnanie się z modelem ‘zmiany poprzez handel’ jest błędne. Tworzenie blokad nie może być naszą odpowiedzią. Wręcz przeciwnie: współzależność regionów gospodarczych da pewność, że będziemy faktycznie ze sobą rozmawiać. Tylko wspólnymi siłami możemy pokonać globalne wyzwania, takie jak katastrofa klimatyczna.” Grupa nadal stawia na globalizację i rozszerza swoją obecność w najważniejszych regionach świata.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Podane ceny obejmują podatek VAT (23%).  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html