Najwyższa ocena Euro NCAP dla Volkswagena ID.5 za systemy asystujące

Najwyższa ocena Euro NCAP dla Volkswagena ID.5 za systemy asystujące

Najwyższa ocena Euro NCAP dla Volkswagena ID.5 za systemy asystujące

5 dni temu
  • eksperci Euro NCAP nagrodzili Volkswagena najwyższą oceną za systemy asystujące w nowym modelu – ID.5
  • najnowszej generacji systemy asystujące z danymi inteligencji zbiorowej pozwalają Volkswagenowi zrobić kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej
  • system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej jest już dostępny dla wszystkich oferowanych w Europie autach rodziny ID. z oprogramowaniem ID.Software 3.0

Najnowsze systemy wspomagające w Volkswagenie ID.5 otrzymały ocenę bardzo dobrą i zdobyły 4 punkty na 4 możliwe w testach Euro NCAP. Testujący byli pod wrażeniem innowacyjnych systemów w elektrycznym ID.5, podkreślali komfort i optymalny poziom wspomagania. Wprowadzając test wspomagania kierowcy, Euro NCAP rozszerzyło swój program poza klasyczny test zderzeniowy i wprowadziło klarowny system oceny komfortu i systemów wspomagania. Ma to na celu zapewnienie klientom wglądu w działanie najnowocześniejszych systemów wspomagania.

Dodatkowe procedury testowe w dziedzinie wspomagania kierowcy obejmują kilka scenariuszy jazdy po autostradzie, takich jak typowe manewry wjazdu i zjazdu, a także sprawdzenie skuteczności systemów we wspieraniu kierowcy w unikaniu kolizji i wypadków. Test kompetencji w zakresie wspomagania ocenia zaangażowanie kierowcy, czyli współpracę kierowcy z systemem oraz sposób, w jaki system zapewnia zaangażowanie kierowcy w prowadzenie pojazdu. Test wspierania bezpieczeństwa ocenia skuteczność systemów pojazdu w unikaniu kolizji i łagodzeniu konsekwencji potencjalnego wypadku. W swojej ocenie Euro NCAP podkreśla, że systemy wspomagające Volkswagena ID.5 są skuteczne i zapewniają odpowiedni poziom zaangażowania kierowcy. Systemy zapewniają bezpieczeństwo i oferują skuteczną pomoc na drodze.

W modelu ID.5 Volkswagen zastosował innowacyjne, połączone systemy wspomagania, czego najlepszym przykładem jest opcjonalny Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej. W ramach możliwości systemu może on aktywnie utrzymywać pojazd na pasie ruchu i zachować zarówno odległość od pojazdu poprzedzającego, jak i maksymalną prędkość ustawioną przez kierowcę. System wykorzystuje m.in. funkcję adaptacyjnego prowadzenia po pasie ruchu, która aktywnie utrzymuje pojazd na środku pasa. Potrafi on także dostosować się do stylu jazdy kierowcy i może utrzymywać pojazd nieco bliżej prawej lub lewej strony pasa ruchu.

Na autostradzie system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej może zapewniać aktywne wsparcie przy zmianie pasa ruchu przy prędkości co najmniej 90 km/h. Po włączeniu tej funkcji zmiana pasa ruchu może zostać rozpoczęta i wykonana przez ruch dźwigni kierunkowskazów. Jeśli czujniki nie wykryją żadnego pojazdu w otoczeniu samochodu, a dłonie kierowcy spoczywają na pojemnościowej kierownicy, pojazd automatycznie rozpocznie manewr zmiany pasa ruchu. Kierowca może w każdej chwili interweniować i przejąć kontrolę nad samochodem.

System jest wyposażony również w predykcyjny tempomat i wspomaganie pokonywania zakrętów. Prędkość pojazdu może być automatycznie dostosowywana do obowiązujących ograniczeń i przebiegu drogi (zakręty, ronda itp.). Dzięki temu, że dostępne są zanonimizowane dane z innych Volkswagenów, Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej może również zapewnić wsparcie na drogach bez pełnego oznakowania poziomego, na przykład na drogach pozamiejskich bez wymalowanego pasa pośrodku.

Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej jest już dostępny za dopłatą we wszystkich nowo produkowanych samochodach rodziny ID. z oprogramowaniem ID.Software 3.0. Volkswagen spełnia więc swoją obietnicę, że zaawansowane technologie będą dostępne w samochodach wszystkich segmentów.

Euro NCAP przetestowało wiele systemów wspomagających kierowcę: należą do nich standardowe: asystent hamowania awaryjnego Front Assist i system utrzymania pasa ruchu Lane Assist. Ponadto eksperci ds. bezpieczeństwa oceniali opcjonalne systemy wspomagające komfort, takie jak predykcyjny tempomat, Side Assist i Emergency Assist.

Ponadto Euro NCAP podkreśliło rolę czytelnych i intuicyjnych wyświetlaczy, odnosząc się w szczególności do wyświetlacza przeziernego (head-up) wykorzystującego rzeczywistość rozszerzoną, który pokazuje status systemu w bezpośrednim polu widzenia kierowcy. W ten sposób kierowca może w każdej chwili sprawdzić, które systemy są aktywne lub który system w danym momencie go wspomaga.

W marcu 2020 roku model ID.5 otrzymał najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Elektryczny SUV coupe został oceniony doskonale we wszystkich czterech kryteriach testowych: w zakresie ochrony dorosłych pasażerów, dzieci i niechronionych użytkowników dróg, a także w zakresie standardowych systemów wspomagających kierowcę.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Podane ceny obejmują podatek VAT (23%).  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html