Misja rozpoczęta: powołano zarząd spółki zajmującej się akumulatorami

Misja rozpoczęta: powołano zarząd spółki zajmującej się akumulatorami

Misja rozpoczęta: powołano zarząd spółki zajmującej się akumulatorami

27 maja 2022
  • Frank Blome prezesem zarządu nowej spółki
  • Sześcioosobowy zarząd tworzą eksperci z różnych krajów
  • Salzgitter będzie centralą dla wszystkich zakładów Grupy Volkswagen, zajmujących się akumulatorami w Europie
  • Kampania rekrutacyjna „Dolina Akumulatorów” zajmie się wyłowieniem talentów z całego świata
  • Powstanie ponad 200 miejsc pracy dla wysoko wykwalifikowanych specjalistów spoza Grupy Volkswagen

Poznań, 27 maja 2022 – Grupa Volkswagen powołała zarząd spółki zajmującej się akumulatorami. Zespół utalentowanych menedżerów pod przewodnictwem Franka Blome będzie z Salzgitter zarządzał szybko rozwijającą się gałęzią działalności – produkcją akumulatorów. Dzięki nim Volkswagen ma stać się ważnym graczem na globalnym rynku tych podzespołów. By to osiągnąć, powołano sześcioosobowy zarząd nowej, niezależnej, europejskiej spółki zajmującej się akumulatorami. Zatrudnienie znajdą w niej najlepsi międzynarodowi eksperci z dziedziny technologii, zaopatrzenia, produkcji i finansów. Zarząd rozpocznie pracę 1 lipca i będzie nadzorować wszystkie działania w ramach łańcucha wartości akumulatorów – od pozyskiwania i przetwarzania surowców, poprzez rozwój ogniw po zarządzanie sześcioma pierwszymi gigafabrykami firmy. Prace te obejmą również nowe modele biznesowe, w tym wykorzystanie akumulatorów do innych celów (np. jako domowe magazyny energii) oraz recykling cennych surowców w obiegu zamkniętym. Siedziba spółki będzie się mieścić w Salzgitter, które jest centrum akumulatorów Grupy w Europie.

„Udało nam się stworzyć czołowy zespół ds. akumulatorów na świecie i dzięki temu znajdujemy się w awangardzie. Volkswagen jest wystarczająco dużą firmą i ma niezbędną siłę przebicia, aby wdrożyć swoją strategię elektromobilności, także dzięki precyzyjnemu planowi dotyczącemu akumulatorów” – powiedział Herbert Diess, prezes Grupy Volkswagen.

By misja odniosła sukces potrzebne są jasno wyznaczony cel, precyzyjna strategia, która do nich doprowadzi i zespół, który ma energię, by to zrobić. Dzięki temu wyzwolimy siłę napędową transformacji przemysłu motoryzacyjnego i przyszłości Volkswagena” – dodał Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen, odpowiedzialny za technologię i prezes spółki Volkswagen Group Components.

Oto zarząd spółki zajmującej się akumulatorami:

Prezes zarządu
Frank Blome będzie nadzorować działalność spółki jako prezes zarządu. Blome urodził się w 1969 roku w Lingen. Po zdobyciu zawodu elektryka Blome ukończył studia na kierunku elektrotechnika na Uniwersytecie w Bielefeld. Pracował na różnych stanowiskach w firmie Continental AG, kierował dwoma spółkami joint venture, które później stały się spółkami zależnymi Daimler AG: Deutsche ACCUmotive GmbH i Li-Tec Battery GmbH. W 2018 r. dołączył do Grupy Volkswagen i od 2020 r. jest szefem działu akumulatorów w pionie technologicznym Grupy.

Dyrektor ds. operacyjnych
Sebastian Wolf będzie odpowiedzialny m.in. za planowanie, budowę i działalność planowanych fabryk ogniw w Europie. W zakresie jego obowiązków będzie logistyka, wyposażenie i recykling. Wolf urodził się w 1990 roku w Oelsnitz w Niemczech. Po ukończeniu szkoły średniej w Stambule, studiował na uniwersytetach w Akwizgranie, Bath i Tsinghua w Pekinie. Ten inżynier produkcji zajmował kierownicze stanowiska w takich firmach jak Bosch Boston Consulting i innych, a później został szefem europejskiego oddziału chińskiego producenta akumulatorów Farasis Energy. Wolf odpowiada w Grupie Volkswagen za sprawy operacyjne związane z akumulatorami od 2021 roku.

Dyrektor finansowy
Jako dyrektor finansowy Kai Alexander Müller będzie odpowiadał za controlling i księgowość, zarządzanie środkami finansowymi oraz relacje inwestorskie. Müller urodził się we Frankfurcie nad Menem w 1990 roku. Po ukończeniu szkoły średniej w Brunei studiował na Oksfordzie, gdzie uzyskał tytuł magistra inżyniera w dziedzinie materiałów, ekonomii i zarządzania. Zanim został szefem działu w Barclays Banku w Londynie, zajmował różne stanowiska w Berenberg i Bank of America. Müller pomógł w przeprowadzeniu kilku emisji akcji. Na początku 2022 roku Müller dołączył do Grupy Volkswagen jako dyrektor finansowy działu akumulatorów.

Dyrektor ds. technologii
Jako dyrektor ds. technologii, Soonho Ahn będzie odpowiadał m.in. za procesy technologiczne i rozwój produktów, ich testowanie i analizę wyników. Ahn urodził się w Seulu w 1960 roku. Ten inżynier chemik studiował w Korei, a pracę doktorską z dziedziny elektrochemii akumulatorów obronił na Uniwersytecie w Auburn w USA. Później kontynuował karierę akademicką, pracował także u takich producentów akumulatorów jak LG Chem i Samsung SDI w Korei, głównie jako szef rozwoju. W 2018 roku został szefem działu rozwoju akumulatorów w Apple. Dyrektorem ds. technologii w spółce zajmującej się akumulatorami w Grupie Volkswagen jest od początku 2022 roku.

Dyrektor ds. zakupów
Jörg Teichmann będzie odpowiadać m.in. za zakup surowców, zarządzanie dostawami i inżynierią wartości. Teichmann urodził się w 1971 r. w Neustadt an der Orla w Turyngii w Niemczech. Po uzyskaniu dyplomu z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami pracował dla firmy Butz Leper, dostawcy z branży motoryzacyjnej. Następnie zajmował różne stanowiska kierownicze w dziale zaopatrzenia i zarządzania dostawcami w ZF Friedrichshafen AG. W 2009 roku dołączył do Grupy BMW jako szef działu inżynierii kosztów. W 2016 r. Teichmann dołączył do Volkswagen AG jako szef działu inżynierii wartości, a od 2021 r. jest dyrektorem ds. zakupów komponentów Grupy.

Dyrektor HR
Sebastian Krapoth będzie odpowiedzialny m.in. za zasoby ludzkie oraz sprawy organizacyjne. Krapoth urodził się w 1970 roku w Getyndze w Niemczech. Ukończył psychologię, a swoją karierę zawodową rozpoczął w 1999 roku w spółce Volkswagen Coaching GmbH. Później zajmował szereg stanowisk kierowniczych w dziale zasobów ludzkich marki Volkswagen Samochody Dostawcze. W 2014 roku Krapoth dołączył do spółki, która obecnie nosi nazwę Volkswagen Group Services GmbH, jako szef HR. W 2016 r. został jej prezesem. W 2019 r. mianowano go dyrektorem personalnym Volkswagen Slovakia w Bratysławie na Słowacji.

Kampania rekrutacyjna dla „Doliny Akumulatorów”: Volkswagen chce zatrudnić ekspertów
Zespół pracowników spółki zajmującej się akumulatorami w Salzgitter w krótkim czasie rozrośnie się z 750 do 1200 osób. Ponad 200 z ok. 500 wakatów będzie zapełnione kandydatami spoza firmy. By przyciągnąć specjalistów, Volkswagen uruchomi kampanię rekrutacji wyłącznie w formie cyfrowej. Kandydaci, by się zgłosić, będą musieli skorzystać ze strony https://www.volkswagen-karriere.de/en/specials/battery-valley.html, link do niej będzie zamieszczony na profilach związanych z karierą w Volkswagenie w takich serwisach jak Xing, LinkedIn, Facebook czy Instagram.

Kampania będzie skierowana do międzynarodowych ekspertów w dziedzinie akumulatorów – osób, które są bardzo poszukiwane nie tylko przez przemysł motoryzacyjny i firmy energetyczne. Firma koncentruje się nie tylko na chemikach z odpowiednim doświadczeniem w dziedzinie akumulatorów litowo-jonowych, którzy mogą natychmiast rozpocząć prace nad rozwojem akumulatorów i komponentów do nich. Firma poszukuje również inżynierów elektryków, planistów procesów produkcji ogniw akumulatorowych, specjalistów ds. jakości z doświadczeniem w przemyśle chemicznym lub firmach związanych z procesami produkcyjnymi, a także ekspertów zajmujących się partnerstwami i inwestycjami międzynarodowymi.

Więcej informacji o spółce zajmującej się akumulatorami można znaleźć na stronie:
https://www.volkswagenag.com/de/brands-and-models/group-components/mission-has-started.html

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.