Volkswagen zaprosił do dyskusji o dekarbonizacji oraz produkcji energii elektrycznej i akumulatorów

Volkswagen zaprosił do dyskusji o dekarbonizacji oraz produkcji energii elektrycznej i akumulatorów

Volkswagen zaprosił do dyskusji o dekarbonizacji oraz produkcji energii elektrycznej i akumulatorów

07.11.2022
  • podczas konferencji „Way To Zero” marka Volkswagen podsumowała dotychczasowy przebieg realizacji swojej strategii dekarbonizacji
  • wszystkie zakłady produkcyjne oraz spółki Grupy Volkswagen w Polsce zasilane są wyłącznie energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych
  • dealerzy marki Volkswagen docelowo będą udostępniać aż 170 punktów ładowania w 89 lokalizacjach
  • w dyskusji wzięli udział przedstawiciele Northvolt Systems Poland oraz Polenergia eMobility

Podczas konferencji „Way To Zero”, która odbyła się na początku listopada w Ogrodzieńcu, marka Volkswagen podsumowała dotychczasowy przebieg realizacji swojej strategii dekarbonizacji. „Zmierzając ku neutralności węglowej, nie możemy skupiać się wyłącznie na procesie produkcji naszych samochodów. Na drodze ku redukcji naszego śladu węglowego stawiamy wiele kroków – działania te odnoszą się do produkcji i recyklingu akumulatorów, inwestycji w infrastrukturę do obsługi aut elektrycznych czy korzystania z energii odnawialnej” – powiedział Michał Bowsza, dyrektor marki Volkswagen. Do wspólnej dyskusji marka zaprosiła przedstawicieli Northvolt Systems Poland oraz Polenergia eMobility.

„Marka Volkswagen zgodnie ze strategią ‘Way To Zero’ dąży do osiągnięcia pełnej neutralności węglowej najpóźniej do 2050 roku. Volkswagen konsekwentnie zmniejsza emisję CO2, stopniowo przechodzi na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważy emisję dwutlenku węgla, której nie da się uniknąć. Manifestacją tych starań są modele elektryczne: ID.3, ID.4 i ID.5, produkowane w sposób neutralny pod względem emisji CO2 w fabryce w niemieckim Zwickau, dostosowanej w 100% do produkcji samochodów elektrycznych.

Kroki związane z realizacją swojej strategii Volkswagen podejmuje także w Polsce. Znaczna część z nich wiąże się z rozwojem na płaszczyźnie elektromobilności. „Nasi dealerzy poczynili spore inwestycje związane z zaoferowaniem punktów ładowania samochodów elektrycznych pod salonami – docelowo udostępnienie tych stacji pozwoli zaoferować aż 170 punktów ładowania w 89 lokalizacjach” – podkreślił Michał Bowsza, dyrektor marki Volkswagen.

Volkswagen dba też o to, by produkcja w Polsce odbywała się w możliwie zrównoważony sposób. Wszystkie zakłady produkcyjne oraz spółki Grupy Volkswagen w Polsce zasilane są wyłącznie energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Sprzedawcą zielonej energii jest Polenergia Obrót. Wolumen energii elektrycznej będący przedmiotem umowy wynosi ponad 1,2 TWh, co jest równoznaczne z ilością energii potrzebną do zasilania prawie pół miliona gospodarstw domowych przez cały rok. Zielona energia dostarczana przez Polenergię Obrót do wszystkich polskich spółek Grupy Volkswagen jest energią pozyskiwaną wyłącznie z siły wiatru, ponieważ spółka jest właścicielem ośmiu farm wiatrowych zlokalizowanych na terenie Polski.

Działania Volkswagena dotykają wielu płaszczyzn – poza rezygnacją z oferowania klientom papierowych katalogów, marka zdecydowała się także na kompensację śladu węglowego samochodów z tzw. parku prasowego. Po każdym zakończonym teście samochodu Volkswagena napędzanego silnikiem spalinowym, w wybranym miejscu w Polsce zostanie zasadzonych 70 drzew. W ramach kompensacji śladu węglowego samochodów z parku prasowego marki Volkswagen, od 2021 do końca 2022 roku zasadzonych zostanie łącznie ponad 14 hektarów lasów.

Wokół elektromobilności czy dekarbonizacji krąży wiele mylnych wyobrażeń – Volkswagen podejmuje się roli edukatora, konfrontującego opinie polskich respondentów z rzeczywistymi danymi w ramach projektu badawczego, prowadzonego razem z InsightOut Lab. „Staramy się wykorzystywać nasze kompetencje i know-how, dostarczając wraz z InsightOut Lab wartościowe raporty i analizy pokazujące stan wiedzy i opinie Polaków na temat zróżnicowanych zagadnień związanych z elektromobilnością. Chcemy wcielać się w rolę edukatora i zwracać uwagę na zalety elektrycznej mobilności: tak, aby grono osób rozważających zakup ‘elektryka’ systematycznie się powiększało” – zaznacza Michał Bowsza.

Zielona energia – dla domu i samochodu

Według badania Volkswagen i InsightOut Lab, osoby rozważające zakup auta na prąd na pytanie: „jakie są według Ciebie najważniejsze powody, które przemawiają za zakupem samochodu elektrycznego?” wymieniają najczęściej chęć ochrony środowiska (61% respondentów). Co istotne, użytkowanie samochodu w sposób nienaruszający bilansu dwutlenku węgla jest możliwy nie tylko za sprawą zastosowania instalacji fotowoltaicznej w swoim domu – specjalne rozwiązanie dla klientów Volkswagena opracowała spółka Polenergia.

Polenergia jest partnerem Volkswagena w Polsce w obszarze elektromobilności, oferując zieloną energię dla wszystkich klientów, którzy posiadają lub kupią samochód elektryczny oraz hybrydowy typu plug-in produkowany przez Grupę Volkswagen. Ponadto, Polenergia jest jednym z liderów polskiego rynku odnawialnych źródeł energii – jej oferta oparta jest w 100% na zielonej energii z brakiem śladu węglowego w strukturze produkcji.

„Jako Grupa Polenergia od ponad 20 lat aktywnie uczestniczymy w transformacji rynku energetycznego. Konsekwentnie rozwijamy odnawialne źródła energii i oferujemy naszym klientom możliwość dostaw zielonej energii. Udowadniamy, że już dziś nie są oni skazani tylko i wyłącznie na czarną energię. Jednym z segmentów rynku, na którym zielona energia powinna zagościć na stałe, jest obszar szeroko pojętej elektromobilności, nie tylko na etapach produkcji, ale również na etapie eksploatacji samochodów elektrycznych, niezależnie od tego czy ładujemy nasze pojazdy w domu czy w sieci publicznej” – stwierdza Artur Kalicki, dyrektor ds. rozwoju w Polenergii eMobility.

Od wydobycia surowców po recykling akumulatorów

Przeciwnicy samochodów elektrycznych często twierdzą, że akumulatory nie są produkowane w sposób ekologiczny, zużyte zanieczyszczają środowisko, a jako element pojazdu zagrażają bezpieczeństwu. Do mylnych wyobrażeń na ten temat odniósł się Robert Chryc-Gawrychowski, prezes oddziału Northvolt w Polsce. Firma Northvolt specjalizuje się m.in. w technologii produkcji akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych.

„Northvolt udowadnia, że do produkcji akumulatorów litowo-jonowych można podejść w sposób zrównoważony dla środowiska. Zasilanie działalności zakładów produkcyjnych zieloną energią, skracanie łańcuchów dostaw czy wykorzystywanie surowców pochodzących z recyklingu znacząco redukuje emisję CO2 do atmosfery. Naszym celem jest, aby do 2030 roku połowa surowców wykorzystywanych do produkcji ogniw bateryjnych pochodziła właśnie z recyklingu, a nasz target związany z emisyjnością to 10 kg CO2 na kWh, co stanowi wartość o 90% niższą od generowanej obecnie przez inne podmioty działające w tej branży” – mówi Robert Chryc-Gawrychowski.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 15% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 20 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.