Pół miliona egzemplarzy aut z rodziny ID. – Volkswagen zrealizował plany dostaw rok przed terminem

Pół miliona egzemplarzy aut z rodziny ID. – Volkswagen zrealizował plany dostaw rok przed terminem

Pół miliona egzemplarzy aut z rodziny ID. – Volkswagen zrealizował plany dostaw rok przed terminem

15.11.2022
  • Volkswagen robi na całym świecie szybkie postępy w elektryfikacji swojej floty pojazdów pomimo trudnej sytuacji z dostawami podzespołów
  • portfel zamówień wciąż jest spory – 135 000 aut to o 65 procent więcej niż w 2021 roku, marka stara się dostarczyć samochody w jak najkrótszym czasie
  • elektryfikacja gamy przyspiesza: produkcja aut z silnikami spalinowymi ma się zakończyć w Europie do 2033 r., a do 2026 roku na drogi wyjedzie dziesięć nowych modeli elektrycznych

Volkswagen kontynuuje elektryfikację swojej floty pojazdów. Rok wcześniej niż planowano firma osiągnęła kolejny cel w ramach swojej strategii ACCELERATE, dzięki której ma się stać bezemisyjnym, opartym na oprogramowaniu dostawcą mobilności. Od przekazania klientom pierwszych egzemplarzy ID.3 w październiku 2020 roku Volkswagen dostarczył na całym świecie 500 000 pojazdów z rodziny ID. – i to mimo utrzymującej się trudnej sytuacji związanej z dostawami.

„Dostawa pół miliona egzemplarzy ID. potwierdza, że elektryczne Volkswageny są dobrze przyjmowane przez naszych klientów na całym świecie. Nasza kampania związana z elektromobilnością jest sukcesem” – powiedziała Imelda Labbe, członek zarządu ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej Volkswagena. „Nasz cel pozostaje niezmienny – chcemy, by Volkswagen stał się najbardziej pożądaną marką w zakresie zrównoważonej mobilności” – dodała Labbe. Portfel zamówień w Volkswagenie pozostaje spory: „Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najszybciej dostarczyć naszym klientom ok. 135 000 zamówionych egzemplarzy ID. Jednak ze względu na utrzymującą się trudną sytuację w zakresie dostaw części jesteśmy często zmuszani do ograniczenia produkcji” – podsumowała Labbe.

Volkswagen od 2033 roku będzie produkował w Europie wyłącznie pojazdy elektryczne. Do 2030 roku pojazdy z takim napędem mają stanowić co najmniej 70 procent sprzedaży Volkswagena w Europie. W USA i Chinach w tej samej perspektywie firma stawia sobie za cel zwiększenie udziału pojazdów elektrycznych w sprzedaży do ponad 50 procent. „Norwegia jest prekursorem w dziedzinie elektromobilności. W październiku Volkswagen ID.4 był w tym kraju liderem w statystykach rejestracji nowych aut. Ten przykład pokazuje, że portfolio produktów z rodziny ID. odpowiada potrzebom naszych klientów” – stwierdziła Labbe.

Marka z Wolfsburga chce do 2026 roku wprowadzić na rynek dziesięć nowych modeli elektrycznych. Volkswagen będzie miał najszersze portfolio pojazdów elektrycznych w branży motoryzacyjnej: Od miejskiego samochodu, który w bazowej wersji ma kosztować poniżej 25 000 euro do nowego flagowego modelu Aero B. Dzięki temu będziemy mieli elektryczne auto w każdym segmencie rynku” – dodała Labbe.

Oczekiwania klientów związane z funkcjami pojazdów są spełniane

Rodzina ID. przeciera szlaki w zakresie integracji oprogramowania i cyfrowych doświadczeń klienta: Volkswagen na bieżąco dostarcza właścicielom ID. zdalne aktualizacje oprogramowania. Dzięki temu samochód jest zawsze aktualny i stale wzbogacany o nowe funkcje. „W ostatnich miesiącach zebraliśmy sporo pozytywnych opinii od klientów" – powiedziała Labbe: „Możemy błyskawicznie spełnić życzenia klientów i doposażyć samochody w nowe, oczekiwane przez nich funkcje, np. takie jak zwiększona moc ładowania lub informacja o stanie naładowania akumulatora na wyświetlaczu za kierownicą” – dodała Labbe.

MEB jest głównym elementem kampanii rozwoju elektromobilności

Modułowa platforma MEB, stosowana we wszystkich pojazdach rodziny ID. jest najważniejszym elementem globalnej kampanii przyspieszenia elektromobilności w ramach strategii ACCELERATE. Zaprojektowana specjalnie dla samochodów elektrycznych Volkswagena architektura oferuje duży zasięg, mnóstwo miejsca we wnętrzu i możliwość zdalnej aktualizacji oprogramowania.

Dzięki możliwości zastosowania w pojazdach z różnych segmentów w całej Grupie Volkswagen, MEB zapewnia ogromne korzyści dzięki efektowi skali, obniża koszty elektromobilności i przyspiesza przejście na mobilność neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. Platforma MEB to także szybka i wydajna produkcja, co dodatkowo przekłada się na niższą cenę aut elektrycznych, dzięki bardziej będą one w zasięgu większego grona klientów.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.