Volkswagen ulepsza swój silnik 1.5 TSI – nowa wersja ma większą sprawność i jest oszczędniejsza

Volkswagen ulepsza swój silnik 1.5 TSI – nowa wersja ma większą sprawność i jest oszczędniejsza

Volkswagen ulepsza swój silnik 1.5 TSI – nowa wersja ma większą sprawność i jest oszczędniejsza

20.07.2022
  • nowa, zaawansowana technologicznie jednostka napędowa łączy wysoką sprawność i wydajność
  • ulepszony silnik trafi do wielu modeli Volkswagena, w pierwszej kolejności do T-Roca
  • nowy silnik przeznaczony jest również do paliw z dodatkiem biokomponentów
  • kompaktowe silniki TSI są montowane do samochodów produkowanych w fabrykach na całym świecie

Wyższa wydajność i niższa emisja spalin: Volkswagen ulepszył swój najlepiej sprzedający się silnik benzynowy 1.5 TSI. Najnowsza odmiana, nazwana TSI evo2, już wkrótce trafi do pierwszych samochodów w Europie. Jednostka umożliwia zmniejszenie zarówno zużycia paliwa, jak i emisji CO2. Kompaktowy, ultranowoczesny, czterocylindrowy silnik będzie początkowo dostępny w wersji o mocy 150 KM, a wkrótce pojawią się kolejne warianty 1.5 TSI evo2. Pierwszym modelem, w którym pojawi się nowa jednostka będzie T-Roc. Do końca roku silnik TSI evo2 będzie wprowadzany również w innych modelach.

„Jednostka 1.5 TSI jest jednym z filarów gamy silników Volkswagena, ponieważ jest stosowana w wielu modelach, produkowanych na całym świecie, od T-Crossa aż do Passata Varianta. Stale ulepszany, kompaktowy czterocylindrowy silnik zapewnia niższe zużycie paliwa oraz szybszą reakcję na gaz” – mówi Thomas Ulbrich, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za rozwój techniczny. „Najważniejsze cechy najnowszej wersji to aktywne zarządzanie pracą cylindrów ACTplus, moduł kontroli emisji umieszczony blisko silnika i nowoczesny proces spalania TSI-Evo” – dodaje.

Nowości w silniku 1.5 TSI evo2 w skrócie. W najnowszym etapie ewolucji jednostki 1.5 TSI EA 211, inżynierowie ds. rozwoju przenieśli trójdrożny katalizator oraz filtr cząstek stałych do jednego modułu kontroli emisji umieszczonego blisko silnika, co pozwoliło poprawić jego wydajność. Ze względu na zmniejszone zapotrzebowanie na metale szlachetne to kolejny krok na drodze zrównoważonego rozwoju. Ułatwi także spełnienie przyszłych standardów emisji.

Kluczową cechą technologiczną zmniejszającą zużycie paliwa w 1,5 l evo2 jest ulepszony system zarządzania pracą cylindrów ACTplus – wspólne dzieło inżynierów z Wolfsburga i Salzgitter. Usprawniono proces aktywacji i dezaktywacji dwóch cylindrów, by praca silnika była możliwie jak najbardziej płynna. Proces spalania w trybie pracy dwucylindrowej został zoptymalizowany, co pozwoliło na rozszerzenie zakresu roboczego systemu. Z ACTplus drugi i trzeci cylinder nie pracują, gdy silnik nie jest mocno obciążony. Dla kierowcy oba tryby są właściwie nie do odróżnienia. Gdy środkowe cylindry są wyłączone zwiększana jest wydajność cylindrów aktywnych, a straty spowodowane tarciem są minimalne. Wystarczy wcisnąć pedał gazu, by aktywować wszystkie cylindry.

Oprócz turbosprężarki o zmiennej geometrii, w 1.5 TSI znajdziemy również inne zaawansowane technologicznie podzespoły: układ wtryskowy wytwarzający ciśnienie dochodzące do 350 barów, ściany cylindrów z powłoką zmniejszającą tarcie, a tłoki z kanałami chłodzącymi umożliwiają optymalizację spalania i zwiększenie wydajności.

Koncepcja zorientowana na przyszłość. Silniki TSI evo2 zostały zaprojektowane z myślą o pracy z paliwami z dodatkiem biokomponentów – to również zapewnia gotowość do spełnienia przyszłych wymagań. Ponadto są odpowiednie dla różnych poziomów hybrydyzacji: na przykład w koncepcji plug-in moc systemu może dochodzić do 272 KM.

Silnik uzupełnia strategię elektryfikacji. Volkswagen w ramach strategii ACCELERATE prowadzi ofensywę elektryczną w bardzo szybkim tempie. Do 2030 roku Volkswagen chce, by samochody elektryczne stanowiły ok. 70 procent sprzedaży. Równolegle silniki spalinowe będą wciąż ulepszane. Są ku temu dwa powody: po pierwsze, będzie to pozwalało im na spełnienie przyszłych światowych norm emisji, takich jak Euro 7, a po drugie, na wielu rynkach, nadal popularne są samochody Volkswagena z silnikami spalinowymi.

Silnik światowy – najnowocześniejszy od dziesięciu lat. Kompaktowe silniki TSI z rodziny EA 211 są globalnymi bestsellerami od 2012 roku. Każdego roku Volkswagen produkuje ich ponad cztery miliony w jedenastu lokalizacjach na trzech kontynentach. W momencie debiutu, w 2012 roku, trzy wprowadzone wówczas wersje pojemności były wyposażone w wiele zaawansowanych technologicznie funkcji, a szerokie wykorzystanie lekkich stopów pozwoliło zmniejszyć ich masę nawet o 21 kilogramów w porównaniu z ich poprzednikami.

Proces spalania TSI-evo. W nowej generacji TSI evo2 stosowany jest proces spalania znany już z 1.5 TSI evo1, a wraz z optymalizacją chłodzenia komory spalania, decydującym czynnikiem jest po raz kolejny symbioza cyklu Millera (wczesne zamykanie zaworów wlotowych przy wysokiej kompresji) oraz technologia turbodoładowania VTG (zmienna geometria turbosprężarki).

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Czas promocji i liczba aut objętych promocją ograniczone. Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane w niniejszym cenniku są aktualne na dzień publikacji materiału.W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. 

    Zawartość domówionego pakietu lub opcji może zmienić elementy wyposażenia standardowego – w niektórych przypadkach bezzwrotnie zastępując elementy wyposażenia standardowego. 

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.