Volkswagen ID. Buzz – zrównoważony i naszpikowany najnowszymi technologiami

Volkswagen ID. Buzz – zrównoważony i naszpikowany najnowszymi technologiami

Volkswagen ID. Buzz – zrównoważony i naszpikowany najnowszymi technologiami

21.04.2022
  • w ID. Buzz całkowicie zrezygnowano ze skóry i innych materiałów pochodzenia zwierzęcego, szeroko stosowane są tkaniny z recyklingu
  • dzięki systemowi Travel Assist będzie możliwa częściowo automatyczna jazda w pełnym zakresie prędkości i wspomagana zmiana pasa ruchu na autostradach
  • w najwyższej wersji wyposażenia ID. Buzz będzie mieć na pokładzie ponad 30 systemów asystujących

Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo to połączenie nowoczesności z tradycją – z jednej strony to niezwykle zaawansowane i zrównoważone samochody, z drugiej – przypominają jedną z z największych ikon motoryzacji – Volkswagena T1. Wiele materiałów, wykorzystanych do wykończenia wnętrza nowych elektrycznych Volkswagenów pochodzi z recyklingu, zrezygnowano ze skóry. ID. Buzz oferuje inteligentne połączenie systemów wspomagania kierowcy i systemów informacyjnych czy zdalne aktualizacje oprogramowania.

Już po otwarciu drzwi widać, że ID. Buzz ma nie tylko obszerne wnętrze z wygodnymi siedzeniami i mnóstwem miejsca, lecz także że jest ono nowoczesne, a zastosowane w nim tworzywa świetnie do siebie pasują.
ID. Buzz jest jednym z najbardziej ekologicznych samochodów na świecie. Np. całkowicie zrezygnowano ze skóry i innych materiałów pochodzenia zwierzęcego. Wieniec kierownicy jest wykonany z tworzywa, które wygląda jak skóra i jest równie jak ona przyjemne w dotyku, a część materiałów tapicerki foteli, wykładziny i podsufitki pochodzi z recyklingu. Przykładem takiego rozwiązania jest tkanina wykonana z przędzy, której włókna składają się w 10 procentach z plastiku zebranego w oceanach i 90 procentach z PES, czyli recyklingowanych butelek PET. Także tkanina ECO ArtVelours, która będzie szeroko używana w pojazdach Grupy Volkswagen, a po raz pierwszy zostanie zastosowana w modelu ID. Buzz, składa się w 71% z materiałów pochodzących z recyklingu.

Cyfrowe wnętrze ID. Buzz
Wszystkie wskaźniki są cyfrowe i umieszczone wygodnie, niemal na wysokości wzroku kierowcy. Cyfrowe zegary za kierownicą mają ekran o przekątnej 5,3 cala, a na środku tablicy rozdzielczej umieszczony jest wyświetlacz systemu multimedialnego Ready 2 Discover. Standardowo ma on przekątną 10 cali, za dopłatą będzie oferowana wersja z nawigacją Discover Pro, o 2 cale większa. Zarówno zegary, jak i ekran multimediów są połączone z deską rozdzielczą jedynie dolną krawędzią, co sprawia wrażenie, jakby były „zawieszone” w powietrzu. W osobowym modelu ID. Buzz do standardu będą należeć systemy We Connect, We Connect Plus, App-Connect (z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto), a także tuner DAB+ (w ID. Buzz Cargo dwa ostatnie elementy będą dostępne opcjonalnie).

Wersja osobowa ID. Buzza jest wyposażona w aż osiem portów USB-C: po prawej stronie kierownicy znajdują się dwa porty oraz tacka na smartfona z funkcją ładowania indukcyjnego. Kolejny port znajduje się w drzwiach pasażera na przednim siedzeniu oraz – w zależności od specyfikacji – w podstawie lusterka wstecznego. Z tyłu osobowy ID. Buzz ma porty USB-C w obu przesuwnych drzwiach oraz po lewej i prawej stronie bagażnika.

Interaktywny system ID. Light zapewnia bezpieczeństwo
Jak w przypadku wszystkich modeli z rodziny ID., także nowy Buzz w wersji osobowej jest również wyposażony w interaktywny system ID. Light. Za jego pomocą kierowca otrzymuje podczas jazdy intuicyjne i zrozumiałe komunikaty świetlne. Rozpoznawanie i ocenę zebranych przez system informacji ułatwia kolor sygnału na wąskim, poziomym podświetlanym pasku, który rozciąga się w polu widzenia kierowcy nad deską rozdzielczą. Dwa przykłady: Sygnał w prawym obszarze pasa informuje, w zależności od koloru, o przeszkodach po prawej stronie pojazdu lub odpowiada instrukcji pochodzącej z systemu nawigacyjnego dotyczącej zmiany pasa. Gdy jednak ID. Light zapali się całkowicie na czerwono, sygnalizuje to kierowcy: Uwaga! Hamuj!

Travel Assist z danymi z crowdsourcingu, Park Assist Plus z pamięcią
Gama systemów asystujących w ID. Buzz obejmuje innowacyjnie połączone ze sobą technologie, takie jak funkcja pamięci do automatycznego parkowania na wcześniej zapisanej trasie, Car2X (ostrzeżenia i alarmy o zagrożeniach w najbliższej okolicy) oraz najnowszą wersję Travel Assist z użyciem danych z crowdsourcingu. Dzięki nim jest możliwa częściowo autonomiczna jazda w pełnym zakresie prędkości oraz – po raz pierwszy – wspomagana zmiana pasa ruchu na autostradach (przy prędkości 90 km/h i wyższej). Jeśli dostępne są dane pochodzące z innych źródeł, funkcja Travel Assist z danymi z crowdsourcingu wymaga tylko jednej czytelnej granicy jezdni, aby utrzymać pojazd na swoim pasie ruchu – na przykład na pozamiejskich drogach bez pasów pośrodku. W najwyższej wersji wyposażenia ID. Buzz będzie miał na pokładzie ponad 30 systemów asystujących, a oprogramowanie ID. Buzz będzie można aktualizować zdalnie (Over-the-air).

Ładowanie dwukierunkowe – auto źródłem energii dla domu
Już wkrótce użytkownicy elektrycznych Volkswagenów będą mogli korzystać z ładowania dwukierunkowego. Dzięki temu możliwe będzie wykorzystanie akumulatora w samochodzie do zasilania domu (Vehicle-to-home).
Co więcej, w przyszłości możliwe będzie dwukierunkowe ładowanie wszystkich pozostałych modeli z rodziny ID. z akumulatorem o pojemności 77 kWh. W pojazdach, które już są użytkowane, technologia będzie systematycznie udostępniana na pośrednictwem zdalnej aktualizacji. Przesyłanie energii i komunikacja będą się odbywać za pośrednictwem specjalnego, dwukierunkowego wallboxa DC.

Ładowanie bez użycia karty
Kolejnym rozwiązaniem, które ułatwi życie użytkownikom ID. Buzz jest technologia Plug&Charge. Dzięki niej ładowanie akumulatorów będzie jeszcze prostsze. Aby rozpocząć ładowanie, wystarczy podpiąć kabel do jednej ze współpracujących z Volkswagenem stacji ładowania. Auto zostanie natychmiast „rozpoznane” przez stację, a opłata zostanie rozliczona np. na podstawie umowy We Charge, co pozwoli na wyeliminowanie potrzeby posiadania karty i znacząco uprości proces ładowania. Ładowanie Plug&Charge będzie dostępne na stacjach szybkiego ładowania Ionity, Aral, BP, Enel, EON, Iberdrola i Eviny. Trwają rozmowy z innymi operatorami.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Podane ceny obejmują podatek VAT (23%).  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html