Volkswagen ID. Buzz – zrównoważony i naszpikowany najnowszymi technologiami

Volkswagen ID. Buzz – zrównoważony i naszpikowany najnowszymi technologiami

Volkswagen ID. Buzz – zrównoważony i naszpikowany najnowszymi technologiami

21.04.2022
  • w ID. Buzz całkowicie zrezygnowano ze skóry i innych materiałów pochodzenia zwierzęcego, szeroko stosowane są tkaniny z recyklingu
  • dzięki systemowi Travel Assist będzie możliwa częściowo automatyczna jazda w pełnym zakresie prędkości i wspomagana zmiana pasa ruchu na autostradach
  • w najwyższej wersji wyposażenia ID. Buzz będzie mieć na pokładzie ponad 30 systemów asystujących

Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo to połączenie nowoczesności z tradycją – z jednej strony to niezwykle zaawansowane i zrównoważone samochody, z drugiej – przypominają jedną z z największych ikon motoryzacji – Volkswagena T1. Wiele materiałów, wykorzystanych do wykończenia wnętrza nowych elektrycznych Volkswagenów pochodzi z recyklingu, zrezygnowano ze skóry. ID. Buzz oferuje inteligentne połączenie systemów wspomagania kierowcy i systemów informacyjnych czy zdalne aktualizacje oprogramowania.

Już po otwarciu drzwi widać, że ID. Buzz ma nie tylko obszerne wnętrze z wygodnymi siedzeniami i mnóstwem miejsca, lecz także że jest ono nowoczesne, a zastosowane w nim tworzywa świetnie do siebie pasują.
ID. Buzz jest jednym z najbardziej ekologicznych samochodów na świecie. Np. całkowicie zrezygnowano ze skóry i innych materiałów pochodzenia zwierzęcego. Wieniec kierownicy jest wykonany z tworzywa, które wygląda jak skóra i jest równie jak ona przyjemne w dotyku, a część materiałów tapicerki foteli, wykładziny i podsufitki pochodzi z recyklingu. Przykładem takiego rozwiązania jest tkanina wykonana z przędzy, której włókna składają się w 10 procentach z plastiku zebranego w oceanach i 90 procentach z PES, czyli recyklingowanych butelek PET. Także tkanina ECO ArtVelours, która będzie szeroko używana w pojazdach Grupy Volkswagen, a po raz pierwszy zostanie zastosowana w modelu ID. Buzz, składa się w 71% z materiałów pochodzących z recyklingu.

Cyfrowe wnętrze ID. Buzz
Wszystkie wskaźniki są cyfrowe i umieszczone wygodnie, niemal na wysokości wzroku kierowcy. Cyfrowe zegary za kierownicą mają ekran o przekątnej 5,3 cala, a na środku tablicy rozdzielczej umieszczony jest wyświetlacz systemu multimedialnego Ready 2 Discover. Standardowo ma on przekątną 10 cali, za dopłatą będzie oferowana wersja z nawigacją Discover Pro, o 2 cale większa. Zarówno zegary, jak i ekran multimediów są połączone z deską rozdzielczą jedynie dolną krawędzią, co sprawia wrażenie, jakby były „zawieszone” w powietrzu. W osobowym modelu ID. Buzz do standardu będą należeć systemy We Connect, We Connect Plus, App-Connect (z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto), a także tuner DAB+ (w ID. Buzz Cargo dwa ostatnie elementy będą dostępne opcjonalnie).

Wersja osobowa ID. Buzza jest wyposażona w aż osiem portów USB-C: po prawej stronie kierownicy znajdują się dwa porty oraz tacka na smartfona z funkcją ładowania indukcyjnego. Kolejny port znajduje się w drzwiach pasażera na przednim siedzeniu oraz – w zależności od specyfikacji – w podstawie lusterka wstecznego. Z tyłu osobowy ID. Buzz ma porty USB-C w obu przesuwnych drzwiach oraz po lewej i prawej stronie bagażnika.

Interaktywny system ID. Light zapewnia bezpieczeństwo
Jak w przypadku wszystkich modeli z rodziny ID., także nowy Buzz w wersji osobowej jest również wyposażony w interaktywny system ID. Light. Za jego pomocą kierowca otrzymuje podczas jazdy intuicyjne i zrozumiałe komunikaty świetlne. Rozpoznawanie i ocenę zebranych przez system informacji ułatwia kolor sygnału na wąskim, poziomym podświetlanym pasku, który rozciąga się w polu widzenia kierowcy nad deską rozdzielczą. Dwa przykłady: Sygnał w prawym obszarze pasa informuje, w zależności od koloru, o przeszkodach po prawej stronie pojazdu lub odpowiada instrukcji pochodzącej z systemu nawigacyjnego dotyczącej zmiany pasa. Gdy jednak ID. Light zapali się całkowicie na czerwono, sygnalizuje to kierowcy: Uwaga! Hamuj!

Travel Assist z danymi z crowdsourcingu, Park Assist Plus z pamięcią
Gama systemów asystujących w ID. Buzz obejmuje innowacyjnie połączone ze sobą technologie, takie jak funkcja pamięci do automatycznego parkowania na wcześniej zapisanej trasie, Car2X (ostrzeżenia i alarmy o zagrożeniach w najbliższej okolicy) oraz najnowszą wersję Travel Assist z użyciem danych z crowdsourcingu. Dzięki nim jest możliwa częściowo autonomiczna jazda w pełnym zakresie prędkości oraz – po raz pierwszy – wspomagana zmiana pasa ruchu na autostradach (przy prędkości 90 km/h i wyższej). Jeśli dostępne są dane pochodzące z innych źródeł, funkcja Travel Assist z danymi z crowdsourcingu wymaga tylko jednej czytelnej granicy jezdni, aby utrzymać pojazd na swoim pasie ruchu – na przykład na pozamiejskich drogach bez pasów pośrodku. W najwyższej wersji wyposażenia ID. Buzz będzie miał na pokładzie ponad 30 systemów asystujących, a oprogramowanie ID. Buzz będzie można aktualizować zdalnie (Over-the-air).

Ładowanie dwukierunkowe – auto źródłem energii dla domu
Już wkrótce użytkownicy elektrycznych Volkswagenów będą mogli korzystać z ładowania dwukierunkowego. Dzięki temu możliwe będzie wykorzystanie akumulatora w samochodzie do zasilania domu (Vehicle-to-home).
Co więcej, w przyszłości możliwe będzie dwukierunkowe ładowanie wszystkich pozostałych modeli z rodziny ID. z akumulatorem o pojemności 77 kWh. W pojazdach, które już są użytkowane, technologia będzie systematycznie udostępniana na pośrednictwem zdalnej aktualizacji. Przesyłanie energii i komunikacja będą się odbywać za pośrednictwem specjalnego, dwukierunkowego wallboxa DC.

Ładowanie bez użycia karty
Kolejnym rozwiązaniem, które ułatwi życie użytkownikom ID. Buzz jest technologia Plug&Charge. Dzięki niej ładowanie akumulatorów będzie jeszcze prostsze. Aby rozpocząć ładowanie, wystarczy podpiąć kabel do jednej ze współpracujących z Volkswagenem stacji ładowania. Auto zostanie natychmiast „rozpoznane” przez stację, a opłata zostanie rozliczona np. na podstawie umowy We Charge, co pozwoli na wyeliminowanie potrzeby posiadania karty i znacząco uprości proces ładowania. Ładowanie Plug&Charge będzie dostępne na stacjach szybkiego ładowania Ionity, Aral, BP, Enel, EON, Iberdrola i Eviny. Trwają rozmowy z innymi operatorami.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 15% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 20 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.