Pożary samochodów elektrycznych tematem nowego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni”

Pożary samochodów elektrycznych tematem nowego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni”

Pożary samochodów elektrycznych tematem nowego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni”

08.04.2022
  • pożary samochodów elektrycznych nie zdarzają się tak często i nie są takie straszne, jak się o nich mówi
  • według amerykańskiej agencji ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA do pożarów samochodów elektrycznych dochodzi dziesięciokrotnie rzadziej niż spalinowych
  • jeśli już dojdzie do pożaru auta elektrycznego strażacy umieją sobie z nim poradzić – Państwowa Straż Pożarna w czerwcu 2020 roku opracowała specjalne procedury
  • gościem najnowszego odcinka podcastu jest Karol Kierzkowski, rzecznik prasowy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej

W 41. odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia z bryg. mgr. inż. Karolem Kierzkowskim, rzecznikiem prasowym Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej. Tematem odcinka są pożary pojazdów elektrycznych i wszystko, co się z nimi wiąże. Skąd biorą się opinie, że do takich pożarów dochodzi często i spontanicznie? Rozmowa obu panów powinna rozwiać wszelkie wątpliwości.

Wraz ze wzrostem popularności samochodów elektrycznych przybywa także obaw związanych z pożarami takich pojazdów. I to mimo niewątpliwych korzyści płynących z elektryfikacji naszej floty transportowej – od zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza po umożliwienie osiągnięcia celów zerowej emisji spalin i dwutlenku węgla – w społeczeństwie rośnie zaniepokojenie zagrożeniami i pozorną spontanicznością pożarów samochodów elektrycznych. Jednak prawda jest taka, że dochodzi do nich znacznie rzadziej – wg amerykańskiej agencji ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego NTHSA nawet dziesięciokrotnie – niż w przypadku aut z napędem tradycyjnym. Także dlatego, że podobnie jak w przypadku każdej nowej technologii producenci starają się zapewnić możliwie najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Ile pożarów samochodów odnotowujemy rocznie w Polsce i ile wśród nich jest aut z napędem elektrycznym? Co może spowodować pożar samochodu elektrycznego, a co spalinowego? Z czego bierze się powszechna opinia, że auta elektryczne często się zapalają? Jak gasić samochód elektryczny? Czy polscy strażacy są przygotowani do takich akcji gaśniczych?

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań, znaleźć można w najnowszym odcinku naszego podcastu „Elektrycznie Tematyczni.” Najnowszy i wcześniejsze odcinki podcastu można znaleźć tutaj: https://www.volkswagen.pl/pl/samochody-elektryczne-i-hybrydowe/elektrycznie-tematyczni.html.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Podane ceny obejmują podatek VAT (23%).  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html