Pożary samochodów elektrycznych tematem nowego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni”

Pożary samochodów elektrycznych tematem nowego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni”

Pożary samochodów elektrycznych tematem nowego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni”

08.04.2022
  • pożary samochodów elektrycznych nie zdarzają się tak często i nie są takie straszne, jak się o nich mówi
  • według amerykańskiej agencji ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA do pożarów samochodów elektrycznych dochodzi dziesięciokrotnie rzadziej niż spalinowych
  • jeśli już dojdzie do pożaru auta elektrycznego strażacy umieją sobie z nim poradzić – Państwowa Straż Pożarna w czerwcu 2020 roku opracowała specjalne procedury
  • gościem najnowszego odcinka podcastu jest Karol Kierzkowski, rzecznik prasowy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej

W 41. odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia z bryg. mgr. inż. Karolem Kierzkowskim, rzecznikiem prasowym Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej. Tematem odcinka są pożary pojazdów elektrycznych i wszystko, co się z nimi wiąże. Skąd biorą się opinie, że do takich pożarów dochodzi często i spontanicznie? Rozmowa obu panów powinna rozwiać wszelkie wątpliwości.

Wraz ze wzrostem popularności samochodów elektrycznych przybywa także obaw związanych z pożarami takich pojazdów. I to mimo niewątpliwych korzyści płynących z elektryfikacji naszej floty transportowej – od zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza po umożliwienie osiągnięcia celów zerowej emisji spalin i dwutlenku węgla – w społeczeństwie rośnie zaniepokojenie zagrożeniami i pozorną spontanicznością pożarów samochodów elektrycznych. Jednak prawda jest taka, że dochodzi do nich znacznie rzadziej – wg amerykańskiej agencji ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego NTHSA nawet dziesięciokrotnie – niż w przypadku aut z napędem tradycyjnym. Także dlatego, że podobnie jak w przypadku każdej nowej technologii producenci starają się zapewnić możliwie najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Ile pożarów samochodów odnotowujemy rocznie w Polsce i ile wśród nich jest aut z napędem elektrycznym? Co może spowodować pożar samochodu elektrycznego, a co spalinowego? Z czego bierze się powszechna opinia, że auta elektryczne często się zapalają? Jak gasić samochód elektryczny? Czy polscy strażacy są przygotowani do takich akcji gaśniczych?

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań, znaleźć można w najnowszym odcinku naszego podcastu „Elektrycznie Tematyczni.” Najnowszy i wcześniejsze odcinki podcastu można znaleźć tutaj: https://www.volkswagen.pl/pl/samochody-elektryczne-i-hybrydowe/elektrycznie-tematyczni.html.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.