Ofensywa jakościowa: Volkswagen czyni ładowanie łatwiejszym i wygodniejszym

Ofensywa jakościowa: Volkswagen czyni ładowanie łatwiejszym i wygodniejszym

Ofensywa jakościowa: Volkswagen czyni ładowanie łatwiejszym i wygodniejszym

28.04.2022
  • Przejrzystość kosztów: w przyszłości wszystkie marki wolumenowe Grupy Volkswagen będą oferować ładowanie w stałej cenie, już teraz dostępna jest uproszczona struktura abonamentów
  • Europejska sieć ładowania: z jedną umową klient zyskuje dostęp do ponad 310 000 tysięcy punktów ładowania, w tym do 10 000 o dużej mocy w ponad 3000 lokalizacji
  • Większa wygoda: system Plug&Charge będzie dostępny od połowy 2022 roku do wszystkich samochodów na platformie MEB dzięki aktualizacji oprogramowania
  • Strategia NEW AUTO: ładowanie i energia to jedne z najważniejszych gałęzi działalności Grupy Volkswagen

Poznań, 28 kwietnia 2022 – Grupa Volkswagen rozpoczyna ofensywę jakościową w obszarze ładowania i energii. Marki Volkswagen, Cupra, Seat i SKODA oferują proste taryfy ładowania, umożliwiając klientom ładowanie po stałych cenach w całej sieci ładowania. Dzięki temu firma zapewnia przejrzystość kosztów. Równocześnie Grupa Volkswagen nadal rozbudowuje swoją europejską sieć ładowania: kierowcy samochodów elektrycznych mogą obecnie korzystać z ponad 310 000 punktów ładowania w całej Europie, w tym z około 10 000 szybkich ładowarek w ponad 3000 lokalizacji. Volkswagen uruchomi również kompleksowy program partnerski, aby zwiększyć komfort ładowania.

„W erze błyskawicznie rozwijającej się elektromobilności ładowanie i energia mają kluczowe znaczenie. Na przykład dla wielu klientów, którzy rozważają zakup samochodu elektrycznego koniecznością jest ładowanie w domu. Nie chcemy takich ograniczeń. Dlatego w ramach strategii NEW AUTO, z myślą o naszych klientach inwestujemy w komfort, jakość i rozbudowę sieci ładowania. Jest to wspólny wysiłek naszych marek i całej Grupy. Celem jest zachęcenie jak największej grupy klientów do przesiadki na auto elektryczne” – mówi Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen ds. technologii i dyrektor generalny Volkswagen Group Components.

„W ramach strategii NEW AUTO konsekwentnie dążymy do celu, którym jest pozycja lidera rynku elektromobilności. W tym celu budujemy kompletny ekosystem dla naszych klientów, który obejmuje również ładowanie. Chcemy zaoferować im w pełni zintegrowane, wygodne i pozytywne wrażenia z ładowania, których nie znajdą nigdzie indziej” – uzupełnia Hildegard Wortmann, członek zarządu Grupy Volkswagen ds. sprzedaży.

W przyszłości klienci będą mogli wybierać spośród trzech podstawowych taryf, w każdej z nich cena za kilowatogodzinę będzie stała. Nowe taryfy dotyczą klientów We Charge (Volkswagen), Powerpass (SKODA), Easy Charging (SEAT/CUPRA) oraz Elli i, poza innymi korzyściami, oferują bardzo dobre warunki na szybkich ładowarkach Ionity. Volkswagen realizuje w ten sposób życzenia klientów, którzy oczekują przejrzystych, stałych cen. Oczywiście stawki w poszczególnych krajach mogą się różnić, ale zawsze są stałe. Za wszystkie działania, związane z ładowaniem i energią odpowiada spółka Elli, należąca do Grupy Volkswagen.

Wygodniejsze ładowanie dzięki Plug&Charge i programowi „Wybrany Partner” (Selected Partner)
Ofensywa jakościowa obejmuje również program „Wybrany Partner”, realizowany wspólnie z operatorami stacji ładowania. W przyszłości szczególnie wysoko oceniane stacje ładowania będą wyróżniane w systemie nawigacyjnym samochodów elektrycznych. Kryteria oceny będą obejmować niezawodność, ochronę przed warunkami atmosferycznymi oraz możliwość skorzystania z usług gastronomicznych. Rozpoczęcie programu planowane jest jeszcze w tym roku.

Kolejnym elementem ofensywy jakościowej jest wprowadzenie systemu Plug&Charge. Funkcja ta będzie aktywowana od połowy roku poprzez aktualizację oprogramowania we wszystkich samochodach marek wolumenowych, zbudowanych na platformie MEB. Po podłączeniu kabla na stacji auto będzie rozpoznawane (zgodnie z normą ISO 15188), a proces ładowania rozpocznie się automatycznie. System Plug&Charge będzie działać m.in. na stacjach IONITY, Aral/BP, E.ON i Iberdrola. Inni operatorzy wkrótce do nich dołączą.

„Chcemy zaoferować naszym klientom jak najlepsze warunki ładowania i sprawić, by jeździli samochodem elektrycznym wszędzie, gdzie to możliwe. Dlatego położyliśmy nacisk na przejrzystość cen, rozbudowę sieci i podniesienie komfortu ładowania. Dzięki programowi ‘Wybrany partner’ będziemy oferować kierowcom samochodów elektrycznych szybki i przejrzysty przegląd najlepszych opcji ładowania na ich trasie. Z pewnością przełoży się to na rozwój sieci stacji ładowania” – mówi Elke Temme, prezes zarządu Volkswagen Group Charging GmbH (Elli) i wiceprezes ds. ładowania i energii Volkswagen Group Components.

Strategia NEW AUTO: zaangażowanie przemysłu motoryzacyjnego
Ładowanie i energia stanowią teraz bardzo ważną część działalności Grupy Volkswagen. Jak żaden inny producent samochodów, firma inwestuje w rozwój otwartej sieci szybkiego ładowania na całym świecie. Do 2025 roku w Europie, Chinach i USA planowane jest stworzenie wraz z partnerami około 45 000 punktów szybkiego ładowania. Oferta Grupy obejmuje również całą gamę rozwiązań w zakresie ładowania dla klientów prywatnych i firm – od własnego wallboxa i elastycznej stacji szybkiego ładowania po usługi ładowania i innowacyjne, inteligentne taryfy energii ze źródeł odnawialnych. Kolejnym krokiem będzie uczynienie z samochodu elektrycznego mobilnego banku energii.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Podane ceny obejmują podatek VAT (23%).  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html