Co Volkswagen ID. Buzz zawdzięcza platformie MEB?

Co Volkswagen ID. Buzz zawdzięcza platformie MEB?

Co Volkswagen ID. Buzz zawdzięcza platformie MEB?

14.04.2022
  • umieszczenie silnika z tyłu sprawia, że ID. Buzz jest niezwykle zwrotny – średnica zawracania to zaledwie 11 metrów – mniej więcej tyle samo co w Golfie
  • dzięki zastosowaniu platformy MEB w Volkswagenie ID. Buzz udało się wygospodarować nie tylko mnóstwo miejsca we wnętrzu, lecz także ogromny bagażnik – z kompletem pięciu pasażerów ma on 1121 litrów pojemności
  • platforma MEB jest dziś wykorzystywana w ok. 30 procentach samochodów elektrycznych, produkowanych przez Grupę Volkswagen, do 2025 roku ten odsetek wzrośnie do 80 procent

Platforma skonstruowana dla samochodów elektrycznych Volkswagena, czyli MEB jest wykorzywana w wielu modelach aut Grupy Volkswagen, ale najbardziej jej zalety widać w najnowszym, w pełni elektrycznym modelu ID. Buzz. Dzięki płaskiej podłodze można było optymalnie wykorzystać przestrzeń w kabinie, czego efektem jest mnóstwo miejsca, zarówno w odmianie osobowej, jak i dostawczej. Co ważne, to nie jedyne zalety platformy MEB.

Platforma MEB jest skalowalna, czyli można ją łatwo dopasować do samochodów różnych klas. Początkowo trafiła do modeli ID.3 i ID.4, potem ID.5 i ID.6 (ten ostatni nie jest oferowany w Europie), a teraz wykorzystano ją w modelu ID. Buzz. Dzięki temu, że akumulator umieszczono między osiami możliwe jest zastosowanie płaskiej podłogi, udało się także obniżyć położenie środka ciężkości, co gwarantuje dobre właściwości jezdne.

Akumulator, zależnie od wersji, składa się z maksymalnie dwunastu modułów, a ich liczba oczywiście przekłada się na pojemność. Największy ze stosowanych w tej chwili w modelach ID.3, ID.4 i ID.5 ma 12 modułów i pojemność 77 kWh. Ten sam akumulator trafił do najnowszego auta rodziny ID. – ID. Buzza. Auto trafi do sprzedaży w 2022 roku.

Więcej miejsca w kabinie dzięki platformie MEB
Płaska podłoga, czyli jedna z zalet platformy MEB pozwala w pełni wykorzystać miejsce w kabinie. Właśnie dlatego ID. Buzz jest tak przestronny: w wersji osobowej mieści pięciu pasażerów i 1121 litrów bagażu, a w odmianie dostawczej, jako ID. Buzz Cargo – dwóch lub trzech pasażerów oraz dwie europalety (przestrzeń ładunkowa ma objętość 3,9 m3).

Ponieważ w modelu ID. Buzz nie ma silnika z przodu, można było zaprojektować przekładnię kierowniczą w taki sposób, by auto było maksymalnie zwrotne. Efekt? Średnica zawracania to ok. 11 m – tyle samo, co w kompaktowym Golfie. To umożliwia parkowanie nawet w ciasnych lukach, ID. Buzz świetnie sprawdzi się więc w zatłoczonych miastach.

Platforma MEB pełni kluczową rolę w transformacji Grupy Volkswagen
Dzięki modelowi ID. Buzz Grupa Volkswagen przyspieszy swoją transformację w czołowego dostawcę samochodów elektrycznych. Kluczową rolę pełni w niej platforma MEB, pierwsza na świecie skalowalna płyta podłogowa dla samochodów elektrycznych, różnych marek i segmentów. Obecnie ok. 30 procent w pełni elektrycznych aut Grupy jest budowana na platformie MEB, a do 2025 roku ten odsetek wzrośnie do ok. 80 procent. Pozwoli to znacząco ograniczyć ślad węglowy całego portfolio produktów i zbliżyć się do celu, jakim jest uzyskanie neutralnego bilansu emisji CO2 do 2050 roku.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.