Volkswagen przyspiesza tempo wprowadzania zmian w fabryce w Wolfsburgu

Volkswagen przyspiesza tempo wprowadzania zmian w fabryce w Wolfsburgu

Volkswagen przyspiesza tempo wprowadzania zmian w fabryce w Wolfsburgu

14 grudnia 2022
  • marka zainwestuje początkowo ok. 460 milionów euro, by zmienić zakład w Wolfsburgu w nowoczesną fabrykę produkującą samochody elektryczne
  • w przyszłości, by wykorzystać moce produkcyjne zakładu w Wolfsburgu, z jego taśm będzie zjeżdżać także kompaktowy SUV, oczywiście z napędem elektrycznym
  • przygotowania do uruchomienia produkcji ID.3 idą w głównym zakładzie pełną parą
  • projekt Trinity i platforma SSP pozostają ważnym filarem dla zakładu w Wolfsburgu

Volkswagen przygotowuje fabrykę w Wolfsburgu, by była gotowa na wyzwania przyszłości: do 2025 roku marka zainwestuje ok. 460 milionów euro w główny zakład w tym mieście. Zapowiedział to prezes zarządu Thomas Schäfer podczas spotkania zakładowego w Wolfsburgu. Inwestycja posłuży do przygotowania produkcji nowego modelu ID.3. Ten kompaktowy samochód elektryczny będzie zjeżdżał z taśmy w Wolfsburgu od 2023 roku – początkowo będzie montowany, a od 2024 roku ruszy pełna produkcja. Rozbudowa zakładu ma się zakończyć do końca 2025 roku. Obecnie przygotowywane są niezbędne szkolenia dla pracowników. Po uruchomieniu produkcji ID.3 z taśm w Wolfsburgu będzie zjeżdżał także SUV o napędzie elektrycznym, co pozwoli wykorzystać moce produkcyjne fabryki. Ten model powstanie na zmodernizowanej platformie MEB, oznaczonej kodem MEB+.

Kolejnym krokiem dla zakładu w Wolfsburgu będzie projekt Trinity. Będzie się on opierał na nowej platformie SSP, obejmującej całą Grupę. Najpóźniej do końca 2033 roku marka Volkswagen będzie produkować w zakładzie w Wolfsburgu wyłącznie samochody elektryczne, podobnie jak we wszystkich swoich pozostałych fabrykach w Europie.
Volkswagen opowiada się za elektromobilnością dla wszystkich. I Wolfsburg będzie miał swój udział w tym przedsięwzięciu. Tylko w naszym głównym zakładzie zainwestujemy do początku 2025 roku około 460 mln euro, przygotowując fabrykę do produkcji samochodów opartych na platformie MEB. Uruchomienie produkcji ID.3 to ważny krok na drodze transformacji naszego głównego zakładu. Ściśle współpracujemy z radą zakładową, aby wprowadzić do Wolfsburga kolejny model elektryczny oparty na MEB+ – będzie to wolumenowy model w dynamicznie rozwijającym się segmencie SUV. Dzięki naszym decyzjom i inwestycjom zamierzamy jeszcze bardziej wzmocnić konkurencyjność tej fabryki i dać pracownikom długoterminową perspektywę zatrudnienia” – powiedział Thomas Schäfer, prezes zarządu marki Volkswagen i członek zarządu grupy marek wolumenowych podczas rozmowy z pracownikami. Mówiąc o kończącym się roku, Schäfer podziękował pracownikom za ich elastyczność i ducha zespołowego w bardzo trudnym otoczeniu gospodarczym.

„Wolfsburg ma przed sobą przyszłość. A rada zakładowa chce, by najlepsi pracownicy mogli produkować tu najnowocześniejsze auta. Oznacza to, że Wolfsburg pozostanie najważniejszym zakładem marki i Grupy, dzięki przestawieniu produkcji na samochody elektryczne, nowemu, całkowicie modelowi do 2026 roku, a także projektowi Trinity i platformie SSP. Wspólnie opracujemy szczegółowy harmonogram działań. W ten sposób stworzymy bezpieczne miejsca pracy. Chciałbym również podziękować całemu zespołowi produkcyjnemu w naszej głównej fabryce, który przezwyciężył niejeden problem w tym trudnym roku” – powiedziała przewodnicząca rady zakładowej, Daniela Cavallo.

Pierwszy krok w kierunku elektrycznej przyszłości fabryki wiąże się z uruchomieniem produkcji modelu ID.3. Ten model zacznie opuszczać taśmy montażowe w Wolfsburgu od 2023 roku – równolegle z produkcją w Zwickau. Dla największej fabryki w całej Grupie Volkswagen będzie to pierwszy całkowicie elektryczny pojazd oparty na platformie MEB.

Prezes Volkswagena, Thomas Schäfer, zaznaczył, że są plany, aby w przyszłości w Wolfsburgu produkować kolejny model oparty na platformie MEB. Tym modelem ma być całkowicie elektryczny SUV. „To największy segment pojazdów na świecie, a nowy model idealnie uzupełniłby gamę z naszymi bestsellerowymi ID.4 i ID.5. W ten sposób zamierzamy jeszcze bardziej wzmocnić naszą pozycję rynkową i dać naszym klientom wysokiej jakości pojazdy, których od nas oczekują” – podsumował Schäfer.

Volkswagen wykorzysta w elektrycznym SUV-ie platformię MEB+, czyli zmodyfikowaną wersję używanej dziś MEB. „MEB wciąż ma znaczny potencjał. Naszą ambicją jest przeniesienie tej platformy na kolejny poziom. W tym celu dokonujemy inwestycji w jej rozwój. MEB+ stawia nas w doskonałej pozycji na najbliższe lata” – powiedział Schäfer. Jeszcze w 2020 roku analitycy przeprowadzili analizę elektrycznej platformy Volkswagena i stwierdzili, że jest to „najbardziej imponujące rozwiązanie wśród najważniejszych graczy na rynku motoryzacyjnym” na rynku pojazdów elektrycznych.

Także klienci odczują zmianę na MEB+. Platforma umożliwi szybsze ładowanie i większe zasięgi. Volkswagen planuje wykorzystać w systemie zunifikowane ogniwa produkowane we własnej fabryce w Salzgitter (początek produkcji jest zaplanowany w 2025 roku).

W ramach strategii Accelerate Volkswagen postawił na elektryczną mobilność i cyfrowe rozwiązania. Program „Energize” nadaje tej strategii kolejny impuls. Jej filarem pozostaje projekt pojazdu Trinity oparty na skalowalnej platformie SSP. Projekt ruszy zgodnie z planem i równolegle z rozwojem oprogramowania. Decyzja o tym, gdzie pojazd będzie produkowany nie została jeszcze podjęta. Dlatego wciąż otwarta jest sprawa budowy fabryki w Warmenau.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.