Koncepcyjny samochód elektryczny Volkswagena ID. XTREME w Volkswagen Home

Koncepcyjny samochód elektryczny Volkswagena ID. XTREME w Volkswagen Home

7 grudnia 2022
  • elektryzujący pojazd koncepcyjny z napędem na wszystkie koła bazujący na modelu ID.4 GTX łączy cechy samochodu terenowego z zaletami nowoczesnego SUVa
  • podstawą do budowy ID. XTREME był jeden z testowych egzemplarzy modelu ID.4, w samochodzie wykorzystano także nieco zmodyfikowany akumulator o pojemności 77 kWh netto, który był już wcześniej używany
  • łączna moc ID.4 XTREME to 387 KM, czyli o 30 procent więcej w porównaniu z ID.4 GTX, tym samym koncept stał się najmocniejszym modelem w gamie ID.

Nowy, w pełni elektryczny pojazd koncepcyjny ID. XTREME prezentuje ogromne możliwości i wszechstronność platformy MEB w pojazdach elektrycznych Volkswagena. Modyfikacje, które pozwoliły zwiększyć moc do 387 KM w połączeniu ze zwiększonymi prześwitem i rozstawem kół zapewniają ID. XTREME imponujące możliwości terenowe i przenoszą elektromobilność Volkswagena na wyższy poziom. Koncept opracowany w dziale rozwoju Volkswagena jest obecnie najmocniejszym modelem w rodzinie ID. Będzie można go podziwiać w butikowym salonie Volkswagen Home w Warszawie. Auto będzie tam możliwe do zobaczenia już 8 grudnia 2022 roku od 12:00 do 18:00.

Wystarczy trochę pasji, szczyptę entuzjazmu i egzemplarz samochodu po przedprodukcyjnych testach, by stworzyć coś niepowtarzalnego. Koncept ID. XTREME, który powstał w dziale rozwoju Volkswagena pod nadzorem Andreasa Reckewertha, po raz pierwszy zaprezentowano podczas ID. Treffen w Szwajcarii.

„W pełni elektryczny pojazd koncepcyjny z napędem na wszystkie koła bazuje na modelu ID.4 GTX i w imponujący sposób demonstruje olbrzymi potencjał techniczny, który kryje się w platformie MEB” – wyjaśnia Andreas Reckewerth, szef działu pojazdów opartych na MEB. „Imponująca moc i napęd 4x4 gwarantują emocje podczas jazdy po drogach i bezdrożach. Aby to osiągnąć, w ID. XTREME połączono zalety nowoczesnego SUVa z cechami samochodu terenowego” – dodaje Reckewerth.

Moc zwiększona do 387 KM
Inżynierowie zwiększyli moc ID. XTREME o 88 KM – do 387 KM dzięki modyfikacji oprogramowania w sterowniku silnika. Wzrost mocy o prawie 30 procent sprawia, że terenowy koncept jest obecnie najmocniejszy w rodzinie modeli ID. Dzięki dużej mocy ID. XTREME przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy.

Podwyższone podwozie z genami pojazdów wyczynowych
By auto miało lepsze własności terenowe, zwiększono prześwit o 30 mm, wykorzystano przy tym rozwiązania z pojazdów wyczynowych. Większy – o 40 mm – jest także rozstaw kół, co znacząco poprawia stabilność na nierównej nawierzchni. 18-calowe koła z terenowymi oponami mieszczą się z nadkolach dzięki poszerzeniom, które wykonano metodą druku 3D. Poszerzają one błotniki o 50 mm i sprawiają, że ID. XTREME wygląda bardziej agresywnie. Podwozie jest osłonięte płytami, wykonanymi z aluminium i chroni m.in. akumulator, umieszczony między osiami. Do jazdy z terenie dostosowano także przedni zderzak.

Dodatkowa listwa świetlna LED na bagażniku dachowym
Elementem wyróżniającym ID. XTREME jest także wytrzymały bagażnik dachowy o strukturze plastra miodu – w ten sposób także w tym elemencie wykorzystano element charakterystyczny dla wszystkich modeli rodziny ID. Wygrawerowany w jego centralnym punkcie bagażnika napis „Made with passion and friends” (zrobiony z pasją przez przyjaciół) w tych kilku słowach streszcza historię powstania tego budzącego emocje konceptu. Z przodu bagażnika dachowego umieszczono listwę świetlną LED, która skutecznie oświetla drogi i bezdroża.

Wyjątkowa prezencja
ID. XTREME świetnie się prezentuje dzięki przyciemnionym reflektorom i oprawom soczewek w kolorze pomarańczowym. Panoramiczny szklany dach wpuszcza do wnętrza wiele światła. Kolejną szczególną cechą ID. XTREME jest specjalny lakier, który oprócz charakterystycznego pomarańczowego koloru i kontrastującej z nim matowej czerni ma dodatki w postaci śladów przypominających kurz. Dzięki temu efektowi podkreślono terenowy charakter konceptu.

Wnętrze gotowe na ekstremalne podróże
We wnętrzu ID. XTREME dominuje wytrzymała tapicerka z szarej mikrofibry. Przednie, sportowe fotele mają w górnej części logo ID. XTREME, a wszystkie ozdobne szwy na siedzeniach pojazdu wykonano pomarańczową nicią. W tylnym rzędzie zrezygnowano ze środkowego siedzenie na rzecz przestronnego, składanego schowka. Wyprofilowane siedziska gwarantują pasażerom komfortową pozycję, nawet w terenie.

Konsola środkowa między przednimi fotelami jest wyposażona w podłokietnik, co zwiększa komfort podróżowania i zapewnia dodatkowe miejsce na drobiazgi. Znany już z elementów na zewnątrz pomarańczowy kolor zastosowano także do elementów nawiewów i kierownicy. Deska rozdzielcza i boczki na drzwiach są pokryte tkaniną w kolorze czarnym.

Wyświetlacz pośrodku deski rozdzielczej został specjalnie zmodyfikowany, by dopasować go do charakteru auta i wprowadza kierowcę w atmosferę przygód już podczas wsiadania. Znanym z aut terenowych elementem wnętrza ID. XTREME jest wskaźnik przechyłu. Szczególny nacisk konstruktorzy położyli na brzmienie ID. XTREME. Odgłosy jazdy zostały opracowane wspólnie z działem Volkswagen Design specjalnie do tego konceptu i są emitowane na zewnątrz poprzez generator dźwięku w nadkolu.

Ekstremalnie zrównoważony
Koncepcja ID. XTREME nawiązuje do procesu zrównoważonego rozwoju w firmie Volkswagen. Bazą do budowy był wycofany egzemplarz testowy ID.4 GTX z akumulatorem o pojemności 77 kWh. Dzięki inżynierom Volkswagena zyskał on drugie życie w modelu ID. XTREME. Taki „recykling” jest możliwy dzięki temu, że auto pierwowzór zbudowano na platformie MEB, która jest niezwykle wszechstronna i daje dużo swobody projektantom.

Model ID. XTREME zadebiutował we wrześniu 2022 roku podczas drugiej edycji międzynarodowego spotkania ID. Treffen w Locarno. Impreza nad jeziorem Maggiore w Szwajcarii jest na dobrej drodze, aby stać się „elektrycznym” odpowiednikiem organizowanego przez firmę Volkswagen cyklicznego spotkania GTI Treffen nad jeziorem Wörthersee. Teraz mogą go podziwiać także polscy miłośnicy motoryzacji, którzy odwiedzą 8 grudnia warszawski butikowy salon Volkswagena – VW Home – przy ul. Karolkowej.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska/wltp.html?

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/connected-car/lacznosc/we-connect.html? Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. ID.7 Tourer Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Tourer Special Edition: 47 430 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego