Volkswagen uruchomił usługi mobilności na Astypalei – to kolejny krok na drodze do elektryfikacji transportu na tej greckiej wyspie

Volkswagen uruchomił usługi mobilności na Astypalei – to kolejny krok na drodze do elektryfikacji transportu na tej greckiej wyspie

Volkswagen uruchomił usługi mobilności na Astypalei – to kolejny krok na drodze do elektryfikacji transportu na tej greckiej wyspie

7 czerwca 2022
  • Projekt „Inteligentna i zrównoważona wyspa” jest poligonem dla mobilności przyszłości i szybkiej dekarbonizacji transportu w Europie
  • Nowe usługi mobilności „ASTYBUS” i „astyGO” zastąpią tradycyjne linie autobusowe, usprawniając mobilność zarówno mieszkańców, jak i turystów
  • Uruchomiono drugą elektrownię słoneczną, będzie ona zaopatrywać samochody elektryczne w zieloną energię
  • Wyniki badania opinii: Pierwsze wstępne wyniki wskazują na duże zainteresowanie elektromobilnością i usługami związanymi z mobilnością
  • Prezes zarządu Grupy Volkswagen, Herbert Diess: „Szybkie przestawienie transportu na elektryczny i ładowanie zieloną energią będzie możliwe tylko w przypadku, gdy firmy i rządy będą współpracować”

Astypalea, 7 czerwca 2022 r. – Mobilność przyszłości staje się rzeczywistością na greckiej wyspie Astypalea. Usługa ridesharingu „ASTYBUS” i carsharingu „astyGO” zostały uruchomione w obecności premiera Grecji, Kyriakosa Mitsotakisa i prezesa zarządu Grupy Volkswagen, Herberta Diessa. Obie usługi korzystają wyłącznie z pojazdów elektrycznych i zapewniają znacznie lepszą mobilność na wyspie w porównaniu z poprzednim systemem transportu publicznego. Jest to kolejny krok w transformacji Astypalei: Do 2026 r. wyspa chce przejść na inteligentną, zrównoważoną mobilność i całkowicie zmodernizować swój system energetyczny. Wspólny projekt Grupy Volkswagen i Grecji posłuży jako poligon dla szybkiej dekarbonizacji transportu w Europie.

Herbert Diess, prezes zarządu Grupy Volkswagen: „Dyskusja o przejściu z paliw kopalnych na odnawialne źródła energii w Europie zdecydowanie przyspieszyła. Volkswagen jest w awangardzie zmian, przewodząc transformacji w kierunku elektromobilności na Starym Kontynencie. Na Astypalei wprowadzamy nowe usługi mobilności, które są kolejnym krokiem w kierunku przyszłości. Ekscytujące jest obserwowanie, jak projekt się rozwija, a ludzie stają się coraz bardziej chętni do zmiany swoich przyzwyczajeń. To dowód, że szybkie przestawienie na ekologiczną mobilność i zieloną energię jest możliwe, jeśli firmy i rządy będą ze sobą współpracować."

Kostas Frangogiannis, wiceminister spraw zagranicznych Grecji: „Projekt Astypalea to dowód, że stawiamy czoła przyszłości i jej wyzwaniom. Jestem bardzo dumny z naszych dotychczasowych osiągnięć na Astypalei. Dziś potrzeba dywersyfikacji i odejścia od tradycyjnych źródeł energii stała się jeszcze bardziej paląca w skali globalnej. Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy wspierali nasze wysiłki, rządowi, władzom lokalnym, przedsiębiorcom i obywatelom.”

Inteligentne, w pełni elektryczne usługi mobilności
Inteligentne usługi mobilności zastąpią tradycyjną linię autobusową, która do tej pory oferowała ograniczony transport publiczny na Astypalei. W przeciwieństwie do niej, usługi mobilności będą funkcjonować przez cały rok i połączą znacznie więcej miejsc na wyspie. Usługa ridesharingu ASTYBUS rozpocznie działalność z pięcioma Volkswagenami ID. Buzz, gdy model ten zostanie wprowadzony na rynek jesienią 2022 roku. Do tego czasu usługa będzie obsługiwana przez pojazdy ID.4. Za pośrednictwem usługi współdzielenia pojazdów astyGO klienci mogą wypożyczać samochody marki Volkswagen, a także skutery marki SEAT MÓ i rowery marki Ducati. Oczywiście wszystkie z napędem elektrycznym. Wszystkie pojazdy można rezerwować za pomocą smartfona i aplikacji astyMOVE.

Liczba samochodów elektrycznych na wyspie rośnie bardzo szybko. Po radiowozach dla policji, służbach lotniskowych i miejskich, które przesiadły się na samochody elektryczne już w ubiegłym roku, przyszła pora na pierwszy elektryczny ambulans. Pierwsza taksówka z napędem elektrycznym już wozi pasażerów po Astypalei, niedawno pierwszy prywatny użytkownik odebrał swój egzemplarz ID.3. Grecja oferuje atrakcyjne warunki zakupu aut elektrycznych, by promować ten rodzaj mobilności.

Nowa elektrownia słoneczna do ładowania floty pojazdów elektrycznych
System energetyczny wyspy będzie stopniowo przestawiany na energię odnawialną pochodzącą z lokalnych źródeł. Dziś uruchomiono drugą elektrownię słoneczną, która będzie generować energię do ładowania pojazdów elektrycznych. Ponadto Grecja ogłosiła przetarg na dalszą transformację systemu energetycznego. Do 2023 r. ze słońca będzie pochodzić około 3 MW zielonej energii, co pokryje 100 procent zapotrzebowania na energię potrzebną do ładowania pojazdów elektrycznych i ponad 50 procent całkowitego zapotrzebowania wyspy na energię. Do 2026 roku nowy system energetyczny zostanie rozbudowany do ponad 80 procent całkowitego zapotrzebowania na energię. Do tej pory wyspa była zaopatrywana w energię elektryczną przez generatory wykorzystujące silniki Diesla.

Wyniki badania opinii: Duże zainteresowanie elektromobilnością i inteligentną mobilnością
Według wstępnych wyników pierwszego badania, mieszkańcy Astypalei są bardzo zainteresowani pojazdami elektrycznymi i usługami inteligentnej mobilności. Ponad 65 procent respondentów stwierdziło, że przesiądzie się do pojazdu elektrycznego, jeśli jego zakup będzie wsparty dotacjami. Najważniejszą dla ankietowanych zaletą pojazdów elektrycznych jest ich niska szkodliwość dla środowiska, a największe obawy budzą koszty i infrastruktura ładowania. Ridesharing i carsharing mogłyby znacząco zmienić zachowania komunikacyjne mieszkańców wyspy. Prawie 50 procent respondentów stwierdziło, że w pewnych warunkach rozważy rezygnację z własnego pojazdu i przejście na korzystanie z nowych usług mobilności.

Badanie było przeprowadzone latem 2021 roku, wzięło w nim udział 221 osób. Pierwszy pełny raport z badania zostanie opublikowany w drugiej połowie 2022 roku. Naukowcy z Uniwersytetu Egejskiego (Grecja) i Uniwersytetu Strathclyde (Szkocja) przez kilka lat będą monitorować i oceniać projekt.

Projekt „Inteligentna i zrównoważona wyspa” ma na celu głębsze zrozumienie transformacji całego systemu. W ciągu pięciu lat Astypalea ma zostać w znacznym stopniu przestawiona na zrównoważoną mobilność i odnawialną energię – z pojazdami wyłącznie elektrycznymi, inteligentnymi usługami mobilności i ekologicznym, hybrydowym systemem energetycznym. Astypaleę odwiedza co roku około 36 000 turystów.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego