Produkcja Volkswagena ID. Buzz: z fabryki w Hanowerze będzie wyjeżdżać nawet 130 tysięcy egzemplarzy rocznie

Produkcja Volkswagena ID. Buzz: z fabryki w Hanowerze będzie wyjeżdżać nawet 130 tysięcy egzemplarzy rocznie

Produkcja Volkswagena ID. Buzz: z fabryki w Hanowerze będzie wyjeżdżać nawet 130 tysięcy egzemplarzy rocznie

20 czerwca 2022
  • rozpoczęcie produkcji tego modelu jest ważnym krokiem na drodze transformacji marki
  • ID. Buzz kluczowym elementem strategii marki – GRIP 2030
  • fabryka jest przygotowana do zwiększenia produkcji do 900 samochodów dziennie
  • strategia automatyzacji i cyfryzacji: zakład stanie się „smart factory” – inteligentną fabryką
  • systemy akumulatorów do ID. Buzza od roku 2024 pochodzić będą z Hanoweru

Poznań, 20 czerwca 2022 r. Volkswagen Samochody Dostawcze rozpoczyna nową erę produkcji pojazdów w zakładzie w Hanowerze. Niedawno rozpoczęto w nim produkcję nowych, w pełni elektrycznych modeli ID. Buzz i ID. Buzz Cargo, a dostawy pierwszych egzemplarzy do klientów rozpoczną się pod koniec roku. W ten sposób marka konsekwentnie dąży do elektryfikacji zakładu i zabezpieczenia przyszłości fabryki zgodnie ze strategią GRIP 2030. W ciągu roku Volkswagen Samochody Dostawcze planuje zwiększyć dzienną produkcję w tym zakładzie do 900 pojazdów. W przyszłości, w głównym zakładzie marki w Hanowerze będzie powstawać do 130 000 samochodów rocznie.

Rozpoczęcie produkcji modelu ID. Buzz oznacza, że fabryka marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze jest trzecim zakładem w Niemczech, w którym powstają samochody z rodziny ID.
„ID. Buzz to kamień milowy w procesie elektryfikacji marki i fabryki w Hanowerze” – mówi Josef Baumert, członek zarządu VWSD ds. produkcji i logistyki. „W ciągu zaledwie ośmiu lat, ponad 55 procent naszych pojazdów przeznaczonych na rynki europejskie będzie napędzanych energią elektryczną z akumulatorów. ID. Buzz odgrywa w tym procesie kluczową i strategiczną rolę” – dodaje Baumert.

W tym roku Volkswagen Samochody Dostawcze planuje wyprodukować w sumie około 15 000 egzemplarzy ID. Buzza. „W miarę rozwoju portfolio produktów, po 2023 roku w naszym zakładzie w Hanowerze będziemy rocznie produkować do 130 tys. sztuk ID. Buzz i ID. Buzz Cargo” – podsumowuje Baumert.

Trzy koncepcje pojazdów, jedna fabryka, elastyczna produkcja
Od maja tego roku VWSD produkuje w fabryce w Hanowerze trzy modele. Są one oparte na trzech różnych platformach i mogą mieć trzy różne napędy: ID. Buzz – z napędem elektrycznym, Nowy Multivan – hybryda typu plug-in i z napędem konwencjonalnym oraz różne warianty modelu T6.1 z silnikami spalinowymi. W fabryce pojazdy te są częściowo produkowane na jednej linii. „Nasza metoda produkcji jest bardzo złożona, ale pozwala nam elastycznie reagować na potrzeby klientów” – mówi Baumert. Pomimo wielu modyfikacji fabryki, w ciągu ostatnich dwóch lat produkcja popularnego T6.1 trwała nieprzerwanie.

Do produkcji ID. Buzza zostało przeszkolonych 4000 pracowników
Pierwszy w pełni elektryczny pojazd z Hanoweru oraz nowe, cyfrowe systemy postawiły przed pracownikami nowe, daleko idące wymagania. Podczas uruchamiania produkcji ID. Buzza, do nowych zadań z tym związanych zostało przeszkolonych 4000 pracowników. „Szkoliliśmy naszych pracowników w zakresie technologii wysokich napięć, a także dostosowaliśmy nasze praktyki zawodowe do nowych zadań” – dodaje Josef Baumert. VWSD oferuje w Hanowerze naukę w zawodzie m.in. mechatronika techniki systemowej i wysokiego napięcia.
Komentując uruchomienie produkcji ID. Buzz, Josef Baumert podkreśla: „Pracownicy wykonali w tym czasie świetną robotę: uczestniczyli w szkoleniach z zakresu produkcji ID. Buzza równolegle z produkcją seryjną T6.1 i nowego Multivana – a wszystko to w czasie pandemii wirusa Covid-19. Dziękuję wszystkim zatrudnionym, którzy włożyli wiele serca i ambicji w pomyślne uruchomienie produkcji ID. Buzza.”

Zwiększanie wydajności produkcji
Nowoczesny sprzęt cyfrowy i nowe procesy umożliwiają zwiększenie produkcji w zakładzie. VWSD planuje, że w roku 2023 w fabryce w Hanowerze powstawać będzie nawet 900 sztuk ID. Buzza, nowego Multivana i T6.1 dziennie. Dotychczas maksymalna dzienna wielkość produkcji wynosiła 810 sztuk.

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze realizuje strategię automatyzacji i cyfryzacji
Nowe wyposażenie i procesy w fabryce: w produkcji konstrukcji nadwozia ID. Buzza poziom automatyzacji wzrósł w porównaniu z modelem T6.1 o 15 punktów procentowych, do 92 procent. Wykwalifikowani pracownicy nadzorują duże obszary zakładu za pomocą komputera i urządzeń mobilnych, takich jak smartwatche. Kierownictwo zakładu i maszyna są w stałym kontakcie, a systemy robotów zgłaszają ewentualne problemy na wczesnym etapie – w ten sposób można je rozwiązać w trakcie pracy. Baumert w sposób zwięzły podsumowuje rozwój produkcji: „Hanower jest na najlepszej drodze do stania się 'smart factory’ – inteligentną fabryką.”

Volkswagen Group Components gotowe do przyszłej produkcji systemów akumulatorów MEB w Hanowerze
Za kompletny montaż przedniej i tylnej osi ID. Buzz i ID. Buzz Cargo – najnowszego i jak dotąd największego pojazdu bazującego na platformie MEB, odpowiedzialny jest zakład Volkswagen Group Components w pobliskim Barsinghausen. Stamtąd podzespoły te dostarczane są do fabryki VWSD w Hanowerze. W tym samym zakładzie Volkswagen Group Components powstają już stacje szybkiego ładowania służące do tworzenia infrastruktury szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych oraz obudowy silników dla MEB. Od 2024 r. systemy akumulatorów MEB dla ID. Buzz, które są obecnie dostarczane z zakładu Volkswagen Group Components w Brunszwiku, będą również wytwarzanie w tym zakładzie.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.