Polscy nabywcy modeli ID. chętnie zamawiają bogato wyposażone egzemplarze

Polscy nabywcy modeli ID. chętnie zamawiają bogato wyposażone egzemplarze

Polscy nabywcy modeli ID. chętnie zamawiają bogato wyposażone egzemplarze

02.06.2022
  • ponad połowa (54 procent) klientów z Polski zamawiających w pełni elektryczne modele Volkswagena: ID.3, ID.4 i ID.5 decyduje się wariant wyposażony w matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT
  • 37 procent klientów zamawia auta z systemem Travel Assist, który jest elementem pakietu Assistance Plus, zyskując tym samym możliwość półautomatycznej jazdy w niemal pełnym zakresie prędkości

W pełni elektryczne modele ID. są bogato wyposażone już w standardzie, ale lista opcji dostępnych do samochodów elektrycznych Volkswagena także robi wrażenie. Są wśród nich m.in. matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT czy system Travel Assist. Częstotliwość wybierania tych właśnie elementów wyposażenia przez użytkowników modeli ID. wskazuje na chęć sięgania po zaawansowane i sprawdzone technologie.

Reflektory LED należą do wyposażenia standardowego wszystkich oferowanych na polskim rynku odmian Volkswagena ID.3 i ID.4 oraz ID.5. Oprócz nich auto jest wyposażone m.in. w wielofunkcyjną, podgrzewaną kierownicę, oświetlenie ambientowe we wnętrzu, systemy Front Assist i Lane Assist, czujniki parkowania, kamerę cofania, aktywny tempomat, automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy dostęp do pojazdu, system nawigacji satelitarnej czy indukcyjne ładowanie telefonu.

Analiza wyborów klientów wskazuje, że polscy użytkownicy modeli ID. oczekują jeszcze więcej. Aż 54 zamówionych w salonach Volkswagena egzemplarzy ID.3 i ID.4 ma w wyposażeniu matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT. Choć oczywiście technologia jest podobna jak w przypadku standardowych świateł, reflektory matrycowe dają o wiele większe możliwości. Mogą np. indywidualnie wyłączać i przyciemniać poszczególne moduły. Dzięki temu droga zawsze będzie oświetlona tak skutecznie, jak to tylko możliwe, bez oślepiania innych jej użytkowników. W pakiecie z reflektorami matrycowymi LED IQ.LIGHT nabywca otrzymuje także system Advanced Dynamic Light Assist, czyli automatycznie włączane i wyłączane światła drogowe.

Niemal dwóch na pięciu nabywców ID.3 i ID.4 decyduje się na dopłatę do pakietu Assistance Plus. Składa się on z wielu przydatnych i zwiększających bezpieczeństwo elementów, wśród których są m.in. system Park Assist czy Travel Assist. Ten ostatni system daje przedsmak jazdy autonomicznej, zapewniając półautomatyczną jazdę w niemal pełnym zakresie prędkości. Może on aktywnie utrzymywać pojazd na środku pasa ruchu. Jest także w stanie utrzymać ustawioną odległość od pojazdu jadącego z przodu, a także utrzymać zadaną prędkość maksymalną. System jest wyposażony w predykcyjny tempomat i funkcję wspomagania pokonywania zakrętów. Umożliwia ona dostosowanie prędkości pojazdu do obowiązujących ograniczeń prędkości i przebiegu drogi (zakręty, ronda itp.).

Travel Assist dla modelu ID.5 jest dostępny także z danymi inteligencji zbiorowej. W tej odsłonie jest on w stanie na bieżąco obserwować ruch wokół pojazdu, a także – na życzenie – aktywnie wspierać kierowcę podczas zmiany pasa ruchu na autostradzie przy prędkości powyżej 90 km/h. Po włączeniu tego układu proces zmiany pasa ruchu można aktywować i wykonać poprzez naciśnięcie dźwigni kierunkowskazu. Aby operacja została zakończona, czujniki nie mogą wykryć żadnych obiektów wokół pojazdu, a dłonie kierowcy muszą spoczywać na kierownicy pojemnościowej. Pojazd automatycznie skieruje się na wybrany pas ruchu. Kierowca może w każdej chwili zainterweniować i przejąć kontrolę nad manewrem.

„Cieszymy się, że nasi klienci chętnie sięgają po oferowane przez nas zaawansowane rozwiązania technologiczne. Ponad połowa naszych klientów korzysta z reflektorów matrycowych, które znacząco wpływają na komfort i bezpieczeństwo jazdy po zmroku. Fakt, iż więcej niż co trzecie auto może poruszać się trybie półautomatycznym dzięki Travel Assist pokazuje, że nasi klienci ufają naszym technologiom” – mówi Dawid Kwaśniak, koordynator ds. elektromobilności w marce Volkswagen.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Podane ceny obejmują podatek VAT (23%).  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html