Pierwsza w pełni elektryczna limuzyna Volkswagena: światowa premiera modelu ID. AERO

Pierwsza w pełni elektryczna limuzyna Volkswagena: światowa premiera modelu ID. AERO

Pierwsza w pełni elektryczna limuzyna Volkswagena: światowa premiera modelu ID. AERO

27.06.2022
  • studyjna odmiana Volkswagena ID. AERO pokazuje, jak będzie wyglądać flagowy model rodziny ID.
  • dopracowane pod kątem aerodynamicznym nadwozie o eleganckiej linii
  • w pełni elektryczne, czterodrzwiowe seryjne auto będzie rywalizować z konkurentami z klasy wyższej średniej
  • szóste auto rodziny ID., po modelach ID.3, ID.4, ID.5 i ID.6 oraz ikonie – ID. Buzz

Dynamiczna linia świetnie dopracowanego pod kątem aerodynamicznym nadwozia: dzisiejsza premiera studyjnego modelu ID. AERO w Chinach daje przedsmak tego, jak będzie wyglądać pierwsza elektryczna limuzyna Volkswagena – kolejne globalne auto marki z Wolfsburga. Przyszły model będzie rywalizował z konkurentami z klasy wyższej średniej. Progresywny styl aerodynamicznego nadwozia łączy się z niezwykle przestronnym wnętrzem. Seryjna produkcja odmiany przeznaczonej na rynek chiński rozpocznie się w drugiej połowie 2023 roku. Także w 2023 roku w fabryce w Emden planowane jest uruchomienie produkcji ID. AERO na rynek europejski.

„Studyjne ID. AERO pokazuje, jak będzie wyglądał nowy członek rodziny ID. To auto, które wygląda niezwykle dynamicznie, a przy tym – dzięki dopracowanemu pod kątem aerodynamicznym nadwoziu – ma dysponować zasięgiem przekraczającym 600 km. Wnętrze będzie niezwykle przestronne i wykończone wysokiej jakości materiałami” – mówi Ralf Brandstätter, szef marki Volkswagen Samochody Osobowe. „W ramach naszej strategii ACCELERATE kontynuujemy elektryfikację naszej gamy modelowej. ID. AERO będzie kolejnym, po ID.4 światowym samochodem przeznaczonym na rynki Europy, Chin i USA” – dodaje Brandstätter.

Koncept mierzy niemal 5 m długości i jest niezwykle dopracowany pod kątem aerodynamicznym. Elegancka linia dachu, opadająca w stylu coupe pozwoliła uzyskać współczynnik Cx na poziomie 0,23. Elastyczna platforma MEB umożliwiła zaprojektowanie samochodu z dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. Efektem jest niezwykle przestronne wnętrze. Źródłem energii w ID. AERO jest akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 77 kWh. Wydajny napęd i dopracowane nadwozie pozwolą uzyskać zasięg do 620 km (wg normy WLTP).

Elektryczna ofensywa w Chinach. Bliski produkcyjnej wersji modelu studyjny ID. AERO sprawi, że elektryczna ofensywa Volkswagena w Chinach nabierze tempa. Po modelach ID.3, ID.4 i ID.6 produkcyjna wersja ID. AERO będzie kolejnym w pełni elektrycznym samochodem Volkswagena w Państwie Środka. Auto trafi do salonów w drugiej połowie 2023 roku. Planowane są tam dwie wersje – po jednej dla każdej spółki joint venture Volkswagena. W oparciu o swoją strategię regionalną Volkswagen dąży do zdobycia pozycji wiodącego dostawcy pojazdów ekologicznych w Chinach. Już w 2030 roku co najmniej połowa pojazdów sprzedawanych w Chinach ma mieć napęd elektryczny.

Volkswagen prowadzi elektryczną ofensywę na całym świecie w ramach strategii „Way do Zero”. Nowy flagowy model rodziny – ID. AERO – będzie więc w przyszłości oferowany globalnie: oprócz Chin także w Europie i Ameryce Północnej.

Eleganckie, dopracowane aerodynamicznie nadwozie z podświetlanym pasem wokoło. ID. AERO po raz pierwszy przenosi stylistykę znaną z rodziny ID. do limuzyny klasy wyższej średniej. Nadwozie zaprojektowano tak, by przepływ powietrza nad nim był optymalny. 22-calowe, dwukolorowe felgi przypominają kształtem wirnik turbiny. Klasyczne klamki drzwi zastąpiono podświetlanymi powierzchniami dotykowymi, które jeszcze bardziej zmniejszają opór powietrza. Dach ma linię przypominającą samochody coupe, a całe nadwozie wygląda bardzo dynamicznie.

Koncepcyjny egzemplarz ID. AERO jest polakierowany na jasnoniebiesko. Lakier o nazwie Polar Light Blue przy odpowiednim oświetleniu pozwala dostrzec złotą poświatę. Dla kontrastu dach jest polakierowany na czarno.

Z przodu w oczy rzuca się charakterystyczny dla rodziny ID. wzór plastra miodu. Przedni zderzak jest jakby podzielony na dwie części, co jest cechą wyróżniającą ID. AERO. Podświetlony pas łączący matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT nie kończy się z przodu, a przechodzi na boki i z przerwami ciągnie się aż do tyłu. W tej części nadwozia dominującym elementem jest przyciemniona listwa ze światłami w technologii LED o strukturze plastra miodu, które zapewniają autu bardzo elegancki wygląd także z tej perspektywy.

ID. AERO to dowód na elastyczność platformy MEB. ID. AERO jest dowodem na niezwykłą elastyczność platformy MEB Volkswagena, która może być zaadaptowana do pojazdu niemal dowolnej wielkości. Platforma MEB może być stosowana we wszystkich segmentach – od kompaktowego crossovera lub SUV-a i minibusa po przestronnego sedana. Dzięki ID. AERO, platforma MEB i rodzina ID. wkroczy do segmentu sedanów średniej wielkości. Ważnymi zaletami MEB są także duży zasięg, łączność cyfrowa i możliwość zdalnej aktualizacji (Over-the-air).

Produkcja na Europę w Emden. Produkcyjna wersja ID. AERO, przeznaczona na rynek europejski będzie zjeżdżać z taśmy fabryki w Emden od 2023 roku. Dzięki uruchomieniu seryjnej produkcji samochodów elektrycznych Emden będzie jednym z pierwszych tego typu zakładów Volkswagena w Dolnej Saksonii i będzie mieć istotny wkład w elektryfikację gamy modelowej i zmniejszenie emisji CO2 całej floty nowych pojazdów.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Czas promocji i liczba aut objętych promocją ograniczone. Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane w niniejszym cenniku są aktualne na dzień publikacji materiału.W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. 

    Zawartość domówionego pakietu lub opcji może zmienić elementy wyposażenia standardowego – w niektórych przypadkach bezzwrotnie zastępując elementy wyposażenia standardowego. 

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.