Nowe laboratoria do testowania akumulatorów: Volkswagen robi kolejny krok w kierunku rozwoju i produkcji własnych ogniw akumulatorowych

Nowe laboratoria do testowania akumulatorów: Volkswagen robi kolejny krok w kierunku rozwoju i produkcji własnych ogniw akumulatorowych

Nowe laboratoria do testowania akumulatorów: Volkswagen robi kolejny krok w kierunku rozwoju i produkcji własnych ogniw akumulatorowych

16 września 2021
  • otwarcie najnowocześniejszego laboratorium ogniw akumulatorowych w Salzgitter w Niemczech
  • wzmocnienie elektromobilności w Niemczech: Volkswagen Group Components inwestuje kolejne 70 milionów euro na poszerzenie badań nad akumulatorami i tworzy około 250 nowych miejsc pracy
  • know-how w zakresie rozwoju, produkcji i recyklingu: zakład w Salzgitter ma być stopniowo rozbudowywany w wiodące centrum akumulatorów w Europie
  • Thomas Schmall: „Konsekwentnie wdrażamy plan rozwoju technologii, dzięki której Volkswagen jest kluczowym graczem w dziedzinie akumulatorów”.

Poznań, 16. września 2021 r. – na początku tygodnia Volkswagen Group Components otworzył w Salzgitter jedno z najnowocześniejszych laboratoriów zajmujące się badaniami i rozwojem ogniw akumulatorowych w Europie. W ten sposób firma dalej poszerza swoje doświadczenie w technologii i konstrukcji akumulatorów oraz robi kolejny krok w kierunku rozwoju i produkcji własnych ogniw akumulatorowych na potrzeby elektromobilności. Od 2025 roku na linii produkcyjnej w Salzgitter będą powstawać zunifikowane ogniwa akumulatorowe Volkswagena. W przyszłości około 250 ekspertów będzie prowadzić badania w zakresie ich rozwoju, analizy procesów i testy w łącznie czterech laboratoriach. Volkswagen zainwestuje w tę fabrykę około 70 milionów euro.

„Dzięki nowym i wyposażonym w najnowocześniej sprzęt laboratoriom możemy poszerzać wiedzę na temat rozwoju, procesów i produkcji ogniw akumulatorowych – serca samochodu elektrycznego. Zakład Volkswagena w Salzgitter pokazuje, że transformacja niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego z produkcji samochodów z konwencjonalnym układem napędowym na elektromobilność jest możliwa. Przyciągamy czołowych naukowców i jako pionier w branży tworzymy atrakcyjne miejsca pracy” – mówi Thomas Schmall, Członek Zarządu Grupy ds. Technologii w Volkswagen AG i Prezes Zarządu Volkswagen Group Components, który jest odpowiedzialny za rozwoju technologii akumulatorów we wszystkich markach Grupy. Plan rozwoju został zaprezentowany podczas „Power Day” w marcu 2021 roku. W lipcu przyszłe technologie akumulatorów oraz ich ładowania ponownie znalazły się w centrum uwagi jako kluczowe obszary strategii NEW AUTO koncernu.

„Wraz z otwarciem laboratoriów osiągnęliśmy kolejny strategiczny cel. Teraz z całych sił posuwamy się naprzód w przygotowaniach do własnej produkcji ogniw” – mówi Thomas Schmall. Nowe zunifikowane ogniwo do akumulatorów popularnych samochodów zjedzie z linii produkcyjnej gigafabryki w Salzgitter w 2025 r. Do 2030 r. Grupa Volkswagen wraz z partnerami planują sześć fabryk ogniw w Europie o zdolności produkcyjnej 240 GWh. Docelowo w Salzgitter będą rocznie produkowane ogniwa o mocy 40 GWh. Oczekuje się, że nowe zunifikowane ogniwo pozwoli uzyskać efekt synergii i obniży koszty akumulatorów o nawet 50 procent.

Minister i Prezydent Dolnej Saksonii – Stephan Weil – powiedział: „Jeżeli jest jedno szczególne miejsce, w którym można obecnie zaobserwować, co oznacza „transformacja przemysłu motoryzacyjnego”, to jest nim Salzgitter. Przez dziesięciolecia zakład VW w Salzgitter dostarczył silniki do milionów aut. Wraz z rosnącym popytem na samochody zelektryfikowane, fabryka ta jest stopniowo i konsekwentnie przekształcana w zakład produkcji najnowocześniejszych ogniw akumulatorowych. Serce przyszłej motoryzacji jest elektryczne. I bije w Dolnej Saksonii”.

Na potrzeby Grupy, Centrum Kompetencyjne w Salzgitter jest odpowiedzialne za testy materiałowe, testy dopuszczające do produkcji, zapewnienie jakości i seryjne monitorowanie ogniw do akumulatorów samochodów elektrycznych. Z około 500 pracowników „Center of Excellence” (CoE) ogniw akumulatorowych w Salzgitter, obecnie około 160 jest zaangażowanych w prace nad rozwojem ogniw. Oczekuje się, że do końca 2022 r. zatrudnienie w CoE wzrośnie do ponad 1.000 pracowników. Wśród nich będzie około 250 ekspertów zajmujących się badaniami, analizą i rozwojem odpowiednich materiałów i formatów ogniw.

Na powierzchni 2.500 metrów kwadratowych nowe laboratoria umożliwią szeroko zakrojone programy testowania ogniw z użyciem do 200 różnych metod analitycznych oraz opracowanie nowych formuł. „W przyszłości w Salzgitter będą opracowywane innowacyjne rozwiązania w dziedzinie obecnych oraz przyszłych ogniw” – wyjaśnia Frank Blome, szef Działu Ogniw i Systemów Akumulatorowych. „Wyposażenie nowych laboratoriów sprawia, że są jednymi z najnowocześniejszych obiektów w Europie do badania ogniw akumulatorowych".

Wykorzystywane są tu najnowocześniejsze technologie, które pozwalają badać ogniwa. Na przykład, zakład w Salzgitter jest wyposażony w jeden z niewielu na świecie skaningowych mikroskopów elektronowych do wykrywania litu. Wyposażenie obejmuje też wysoce zautomatyzowane stanowisko do testowania ogniw pod kątem wydajności i oznak starzenia podczas szybkiego ładowania i rozładowywania. Procedura testowa obejmuje ogniwa akumulatorów, które można naładować od 5 do 80 procent „pojemności” w ciągu 12 minut.

Dzięki połączeniu danych z produkcji oraz analitycznych i testowych, procesy rozwoju są bardzo wydajne. Doskonałą interakcję zapewnia fakt, że laboratoria podzielono na cztery obszary. W laboratorium rozwoju ogniw pod kątem zastosowania oceniane są nowe materiały oraz badane są receptury chemiczne, materiały i procesy dotyczące elektrod. Dobrze zapowiadające się innowacje są stąd wysyłane bezpośrednio do sąsiadującej z laboratorium linii pilotażowej na potrzebę produkcji na małą skalę.

W laboratorium analitycznym naukowcy demontują z ogniw komponenty i rzadkie surowce oraz przeprowadzają analizy konkurencyjności i dbają o zapewnienie jakości.

W laboratorium ochrony środowiska i bezpieczeństwa ogniwa są poddawane testom wytrzymałościowym w sześciu specjalnych komorach i narażone, na przykład na wyładowania elektryczne, działanie niskich i wysokich temperatur oraz urazy mechaniczne. Sprawdzane są tu również nowe metody badawcze.

W dziedzinie testów elektrycznych zarówno ogniwa laboratoryjne, jak i seryjne wszystkich formatów i klas mocy są mierzone elektrycznie i testowane pod kątem wydajności oraz starzenia się i odporności na działanie czasu.

„W tym miejscu są rozwijane jedne z najważniejszych przyszłych technologii dla Grupy Volkswagen. Wszystko, co dzieje się w „Center of Excellence” ogniw akumulatorowych, służy zapewnieniu klientom wszystkich marek Grupy samochodów elektrycznych o możliwie największym zasięgu, szybkości ładowania, trwałości i bezpieczeństwie” – wyjaśnia Frank Blome.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 15% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 20 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.