W 2020 roku marka Volkswagen ograniczyła w Europie emisję dwutlenku węgla do poziomu znacznie niższego niż wyznaczony limit

W 2020 roku marka Volkswagen ograniczyła w Europie emisję dwutlenku węgla do poziomu znacznie niższego niż wyznaczony limit

W 2020 roku marka Volkswagen ograniczyła w Europie emisję dwutlenku węgla do poziomu znacznie niższego niż wyznaczony limit

22 stycznia 2021
  • średnia ilość dwutlenku węgla emitowanego przez nowe samochody osobowe była w Europie o 6 milionów gramów mniejsza niż wymaga prawo – oznacza to spadek o 22 procent w porównaniu z 2019 rokiem
  • w 2020 roku Volkswagen trzykrotnie zwiększył dostawy samochodów elektrycznych do klientów
  • ofensywa w dziedzinie aut z elektrycznym napędem będzie kontynuowana w 2021 roku, pojawią się nowe modele

Ze wstępnych danych wynika, że w 2020 roku marka Volkswagen z naddatkiem spełniła ambitne europejskie cele w zakresie redukcji średniej emisji dwutlenku węgla przez nowe samochody – ilość CO2 była o 6 milionów gramów mniejsza niż dopuszczają przepisy. Nowe samochody osobowe w Unii Europejskiej wyemitowały przeciętnie 92 gramy CO2 na kilometr, gdy dopuszczalna przez prawo granica wyznaczona dla marki Volkswagen wynosiła 97 g/km. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim rokiem spadek emisji dwutlenku węgla wyniósł 22 procent.

Volkswagen jest liderem zmian w przemyśle. W 2015 roku rozpoczęliśmy największą i najbardziej ambitną w branży ofensywę w zakresie samochodów elektrycznych. Osiągnięcie założonych celów z tak znacznym naddatkiem, pokazuje, że jesteśmy na właściwym kursie. W 2021 roku jeszcze przyspieszymy proces zmian w kierunku e-mobilności i wprowadzimy nowe modele” – powiedział Ralf Brandstätter, Prezes Zarządu Marki Volkswagen.

W latach 2020-2024 przedsiębiorstwo zainwestuje w rozwój elektromobilności ponad 11 miliardów euro. Po zakładach w Zwickau i Dreźnie dokona także transformacji fabryk w Emden i Chattanooga (USA), a do 2025 roku wprowadzi na rynek 20 nowych modeli z elektrycznym napędem. „Chcemy, by Volkswagen stał się najbardziej pożądaną marką oferującą samochody przyjazne środowisku. Plan ten konsekwentnie realizujemy w ramach strategii „Way to Zero” i w przyszłości położymy jeszcze większy nacisk na elektryfikację aut Volkswagena” – stwierdził Brandstätter. W bieżącym roku Volkswagen rozbuduje ofertę samochodów skonstruowanych na modułowej platformie MEB – elektryczne modele ID.4, ID.4 GTX oraz ID.5 będą stopniowo wprowadzane na rynki zagraniczne.

W ramach ofensywy w dziedzinie aut elektrycznych w minionym roku Volkswagen dostarczył 212.000 samochodów z napędem tego rodzaju – najwięcej w swojej historii. Znalazło się wśród nich 134.000 aut całkowicie elektrycznych, co oznacza potrojenie tej liczby w porównaniu z poprzednim rokiem. Wśród tych 134.000 było 56.500 egzemplarzy elektrycznych ID.3. W grudniu Volkswagen ID.3 okazał się najpopularniejszym samochodem elektrycznym (BEV) w Finlandii, Słowenii i Norwegii, w Niderlandach był nim przez trzy miesiące z rzędu. W Szwecji w grudniu 2020 roku ID.3 stał się nawet najchętniej kupowanym modelem w ogóle, bez uwzględniania podziału na rodzaj napędu. W Niderlandach i Niemczech Volkswagen zajął w całym 2020 roku pierwsze miejsce pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych – w Niemczech udział marki w rynku modeli typu BEV wyniósł 23,8 procent, a w Niderlandach 23 procent.

Ostateczne potwierdzenie danych przez Komisję Europejską nastąpi w późniejszym czasie.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.