Volkswagen Group Polska zwiększa udział w rynku w 2020 roku

Volkswagen Group Polska zwiększa udział w rynku w 2020 roku

Volkswagen Group Polska zwiększa udział w rynku w 2020 roku

07.01.2021

  • w trudnym 2020 roku Volkswagen Group Polska zwiększył udział w rejestracjach nowych samochodów osobowych w Polsce do 28 procent
  • Skoda Octavia okazała się najczęściej wybieranym przez Polaków samochodem w 2020 roku (18.667 szt.), Skoda Citigoe iV jest liderem zestawienia rejestracji samochodów elektrycznych (516 szt.), Skoda Superb iV jest liderem rejestracji wśród samochodów hybrydowych plug-in (500 szt.)
  • jedyną marką w TOP20, która zwiększyła sprzedaż w 2020 roku w Polsce jest Audi; wzrost rejestracji o 13,2 procent przełożył się również na wzrost udziału w rynku – z 2,5 do 3,6 procent
  • Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska, Pavel Šolc: „Zwiększyliśmy udział w rynku do 28 procent, broniąc się przed skutkami pandemii lepiej niż rynek. Klienci, w tych niepewnych czasach zaufali naszym markom, za co chciałbym bardzo serdecznie podziękować”.

Poznań, 7 stycznia 2021 r. – w ubiegłym roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych siedmiu marek reprezentowanych przez Volkswagen Group Polska, wyniosła 120.009 egzemplarzy. Mimo mniejszej sprzedaży o 20,3 procent, spółka Volkswagen Group Polska zanotowała wzrost udziału w rynku nowych samochodów. W 2020 roku wzrósł on do 28 procent (+ 0,9 p.p.), co oznacza, że więcej niż co czwarty nowy osobowy samochód zarejestrowany w Polsce wyjechał z salonu marek Volkswagen, Skoda, Audi, SEAT, CUPRA, Porsche lub Volkswagen Samochody Dostawcze.

Prezes Volkswagen Group Polska, Pavel Šolc: „Ze względu na pandemię, 2020 rok był dla branży motoryzacyjnej bardzo trudny. Wiosną fabryki Grupy Volkswagen w Europie wstrzymały produkcję na kilka tygodni, ruch w salonach zdecydowanie się zmniejszył, co wpłynęło na wyniki sprzedaży. Mimo to, Volkswagen Group Polska – jako grupa siedmiu marek – jest silnym i zdecydowanym liderem w Polsce. Zwiększyliśmy udział w rynku do 28 procent, broniąc się przed skutkami pandemii lepiej niż rynek. Klienci, w tych niepewnych czasach zaufali naszym markom, za co chciałbym bardzo serdecznie podziękować”.

W 2020 roku zarejestrowano w Polsce 428.376 (-22,9%) nowych, osobowych samochodów. 28 procent z nich, to jest 120.009 (-20,3%) stanowiły samochody osobowe marek reprezentowanych przez Volkswagen Group Polska.

Skoda, mimo zwiększenia udziału w rynku z 12,4 procent do 13,2 procent, kończy 2020 rok na drugim miejscu z liczbą 56.334 (-17,9%) zarejestrowanych samochodów. Ograniczone dostawy spowodowały, że marka nie była wstanie spełnić wszystkich oczekiwań klientów. Mimo to, Skoda Octavia była najczęściej wybieranym modelem przez Polaków w ubiegłym roku (18.667 egzemplarzy), Skoda Citigoe iV okazała się jest liderem zestawienia rejestracji samochodów elektrycznych (516 szt.), Skoda Superb iV liderem rejestracji wśród samochodów hybrydowych plug-in (500 szt.).

W minionym roku zarejestrowano w Polsce w sumie 37.206 osobowych samochodów marek Volkswagen oraz Volkswagen Samochody Dostawcze, o 30,9% mniej niż w 2019 roku. Marka Volkswagen szczególnie mocno cierpiała z powodu ograniczonych dostaw.

Mimo trudnej sytuacji marka Audi zanotowała wzrost liczby rejestracji, aż o 13,2%. Marka dostarczyła klientom w Polsce 15.602 samochody, zwiększając udział w rynku do 3,6 procent. Audi jest jedyną marką w Polsce w zestawieniu TOP20, która zwiększyła sprzedaż.

W 2020 roku zarejestrowano 9275 samochodów marek SEAT i CUPRA, o 25,4% mniej niż w 2019 roku.

Porsche w minionym dostarczyło klientom w Polsce 1592 nowe samochody, o 12,6% mniej niż w 2019 roku. Biorąc pod uwagę dużo większe procentowe zmniejszenie rynku, jest to dobry wynik.

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze odnotowała w minionym roku 9094 zarejestrowane samochody (-30,3%). Na ten wynik składają się wliczone wcześniej osobowe wersje modeli np. Caddy czy Multivan oraz samochody dostawcze. Samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony zarejestrowano 5564 (-23,4%). Ponadto marka dostarczała także samochody do służb mundurowych, m.in. Policji, które nie są uwzględnione w bazie CEPIK i tym samym w zestawieniu rejestracji.

W minionym roku odnotowano sporą dynamikę wzrostu rejestracji samochodów elektrycznych. Mimo zmniejszenia rynku o 22,9%, ilość zarejestrowanych samochodów elektrycznych wzrosła o 147,1% do 3.685 samochodów (2019: 1.491 szt.). Liderem zestawienia jest marka Skoda, najlepiej sprzedającym się modelem elektrycznym w Polsce w minionym roku była Skoda Citigoe iV (516 szt.). W sumie zarejestrowano 943 osobowe samochody elektryczne marek Grupy Volkswagen, wśród nich m.in. Volkswagen ID.3 (189 szt.), Audi e-tron (114 szt.), Porsche Taycan (106 szt.).

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html