Arteon i Arteon Shooting Brake dostępne w wersji R oraz z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in

Arteon i Arteon Shooting Brake dostępne w wersji R oraz z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in

Arteon i Arteon Shooting Brake dostępne w wersji R oraz z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in

7 stycznia 2021
  • zaawansowany technologicznie turbodoładowany silnik 2.0 TSI: moc 320 KM sprawia, że Arteon R przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy
  • seryjny napęd na cztery koła 4MOTION: system sterowania dopływem momentu obrotowego osobno do każdego z kół tylnej osi wyraźnie poprawia dynamikę jazdy
  • eHybrid: litowo-jonowy akumulator nowego Arteona eHybrid pozwala pokonać 59 km w trybie elektrycznym (Arteon Shooting Brake: 57 km)
  • doskonałe na dalekie trasy: modele z hybrydowym napędem plug-in mają moc 160 kW (218 KM) i są w stanie pokonać jednorazowo odległość ponad 900 km

Volkswagen konsekwentnie powiększa ofertę wersji silnikowych flagowej limuzyny dostępnej w dwóch wersjach nadwozia – Arteona i Arteona Shooting Brake. Od dzisiaj można zamawiać dwie nowe odmiany – 320-konnego Arteona R i Arteona eHybrid z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in. Dzięki temu ostatniemu ofensywa Volkswagena w zakresie modeli hybrydowych nabiera jeszcze większego tempa – już teraz w wersjach z hybrydowym napędem można zamawiać również Golfa, Tiguana, Passata, Passata Varianta i Touarega. Dzięki zasięgowi na energii elektrycznej, który wynosi do 59 km (liftback) i do 57 km (Shooting Brake) kierowcy dużą część codziennych tras mogą pokonywać w sposób lokalnie bezemisyjny. Arteon i Arteon Shooting Brake wyróżniają się w swojej klasie zupełnie nową stylistyką.

Potężna moc i doskonałe osiągi Arteona R. Topowy Arteon R, zaprojektowany przez dział Volkswagena R, jest napędzany przez silnik EA888 evo4 – najnowszą ewolucję zaawansowanej technologicznie jednostki napędowej z turbodoładowaniem.
2.0-litrowy silnik TSI już przy 2100 obr./min. osiąga maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Na stałym poziomie utrzymuje się on do 5350 obr./min., dzięki czemu zakres użytecznych obrotów silnika jest bardzo szeroki. Maksymalną moc silnik ten generuje w zakresie od 5350 do 6500 obr./min. Moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni o dwóch sprzęgłach. O sprawności układu napędowego świadczy niskie zużycie paliwa obu modeli R – od 8,9 l/100 km (cykl mieszany, wg WLTP). Arteon R, niezależnie od wersji nadwozia, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. W połączeniu z opcjonalnym pakietem R Performance prędkość maksymalna Arteona i Arteona Shooting Brake wynosi 270 km/h.

Napęd na cztery koła 4MOTION z R-Performance Torque Vectoring. Arteon R jest wyposażony w innowacyjny napęd na cztery koła z systemem, który rozdziela moment obrotowy nie tylko między przednią i tylną oś, ale także między dwoma tylnymi kołami, co zdecydowanie zwiększa zwinność flagowej limuzyny Volkswagena. Wpływ nie tylko na rozdział momentu obrotowego, ale również na zakres działania układów stabilizujących oraz na dynamikę jazdy ma również kierowca poprzez wybór profilu jazdy. Bezpośredni dostęp do najbardziej sportowego ustawienia wszystkich parametrów układu napędowego zapewnia niebieski przycisk R na wielofunkcyjnej sportowej kierownicy. Silnik, skrzynia biegów, zawieszenie, układ kierowniczy i systemy asystujące są natychmiast przełączane w tryb wyścigowy Race, co zmienia charakter Arteona z samochodu klasy Gran Turismo na samochód sportowy.

Ekskluzywne wyposażenie wersji R. Z zewnątrz Arteona R i Arteona R Shooting Brake wyróżniają nowo zaprojektowane zderzaki w stylistyce R (z dużymi wlotami powietrza z przodu i dyfuzorem z tyłu), matowe obudowy lusterek w kolorze chromu, logo R wyświetlane na ulicy po otwarciu drzwi, układ hamulcowy R Performance z niebieskimi zaciskami (z logo R na zaciskach z przodu) i 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów (model Sebring). Opcjonalnie są dostępne 19-calowe koła (wzór Adelaide) i 20-calowe obręcze kół (model Estoril). Nowy jest również układ wydechowy Volkswagena R z dwiema trapezowymi metalowymi końcówkami rur wydechowych po każdej stronie dyfuzora.

Arteon eHybrid – do 140 km/h lokalnie bezemisyjny. Jadąc tylko w trybie elektrycznym, czyli nie emitując lokalnie żadnych szkodliwych substancji, Arteon w obydwu wersjach nadwozia może rozpędzić się do 140 km/h. Przy wyższych prędkościach do pracy włącza się oszczędny czterocylindrowy silnik TSI (benzynowy turbo). Zasięg na energii elektrycznej obydwu wersji Arteona dopasowano do typowych zachowań współczesnych kierowców. Jak wynika z badań niemieckiego Ministerstwa ds. Ruchu Drogowego i Infrastruktury 95 procent kierowców pokonuje codziennie trasę krótszą niż 50 kilometrów. Wynika z tego, że Arteon eHybrid oraz Arteon Shooting Brake eHybrid mogą ją przejechać korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego.

Przyjemność z jazdy dzięki zastrzykowi dodatkowej mocy. Moc systemowa hybrydowego zespołu napędowego wynosząca 160 kW (218 KM) i maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm zapewniają znakomite osiągi. Każda z wersji Arteona przyspiesza do 100 km/h w czasie zaledwie 7,8 s i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h. Liczą się jednak właściwości wykorzystywane na co dzień – elektryczny silnik natychmiast po uruchomieniu uzyskuje wysoki moment obrotowy; w połączeniu z benzynowym TSI działa ponadto jak elektryczny „booster” zapewniając dodatkową dawkę mocy. Hybrydowy zespół napędowy plug-in pracuje niezwykle cicho.

eHybrid w wersjach Elegance i R-Line. Arteon eHybrid i Arteon Shooting Brake są oferowane w dwóch bogatszych wersjach wyposażenia Elegance i R-Line. Pierwsza z nich ma bardziej luksusowy styl, druga – sportowy. W obydwu wersjach Arteon jest wyposażany w 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, diodowe reflektory z funkcją Light Assist (automatyczna zmiana świateł), tzw. dynamiczne światła kierunkowskazów w tylnych lampach oraz w charakterystyczne tylko dla tych wersji elementy przedniej części nadwozia.

Alcantara, skóra, prawdziwe drewno i metale szlachetne. Wnętrze hybrydowych Arteonów zdobią stosowane seryjnie aplikacje z alcantary/skóry, prawdziwego drewna (Elegance) lub metalu (R-Line), nakładki na pedały o wyglądzie aluminium oraz dotykowe pola na pokrytej skórą wielofunkcyjnej kierownicy. W wyposażeniu seryjnym obydwu wersji wyposażeniowych znajdują się ponadto system wyboru trybów jazdy, podgrzewanie przednich foteli oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu (Park Assist).

Systemy asystujące i komunikacja. Każdy Arteon, nie tylko R czy hybrydowy, jest również wyposażony w aktywny tempomat, w system monitorowania przestrzeni przed autem, system rozpoznawania znaków drogowych i sportowe, a zarazem komfortowe progresywne wspomaganie układu kierowniczego. Spośród urządzeń znajdujących się we wnętrzu do seryjnego wyposażenia należą cyfrowe wskaźniki (Digital Cockpit Pro), system multimedialny Ready2Discover z usługą Streaming&Internet oraz 8,0-calowym ekranem, tuner cyfrowego radia DAB+ oraz podświetlane dotykowe pola do obsługi regulowanej elektronicznie automatycznej klimatyzacji.

Ceny Arteona eHybrid zaczynają się od 199.190 zł. Arteon Shooting Brake w hybrydowej wersji typu plug-in jest droższy o 5.000 zł. Za Arteona R trzeba zapłacić od 249.090 zł. Dopłata do Arteona Shooting Brake w wersji R wynosi 6.000 zł.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.