Serwisowanie samochodu elektrycznego w praktyce: nowy odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni”

Serwisowanie samochodu elektrycznego w praktyce: nowy odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni”

Serwisowanie samochodu elektrycznego w praktyce: nowy odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni”

21.10.2021
  • samochody elektryczne pozwalają zaoszczędzić swoim właścicielom w dłuższym terminie na kosztach serwisowania i napraw
  • w układzie napędowym aut elektrycznych nie ma m.in. wtryskiwaczy paliwa, turbosprężarki, filtra cząstek stałych, koła dwumasowego, zaworu EGR, a nawet rozrusznika czy alternatora
  • gościem 33. odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni” jest Jakub Pilch-Pilchowicz – opiekun produktu w marce Volkswagen, odpowiedzialny za samochody elektryczne

W trzydziestym trzecim odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk poruszają temat serwisowania samochodów elektrycznych. Prowadzący stawiają śmiałą tezę, że samochody elektryczne psują się rzadziej. Co sądzi o tym ich gość, Jakub Pilch-Pilchowicz, koordynator zespołu elektryka, infotainment, BEV i opiekun produktu w marce Volkswagen?

Choć wciąż w obiegowej opinii samochody elektryczne są droższe niż ich odpowiedniki z napędem spalinowym, to koszty ładowania mogą zrekompensować wydatki na stacjach benzynowych. Co więcej, pojazdy elektryczne pozwalają również zaoszczędzić swoim właścicielom w dłuższym terminie na kosztach serwisowania i napraw. Relatywnie prosta konstrukcja samochodu elektrycznego pozbawiona jest wielu elementów mechanicznych, które wymagają okresowego serwisowania lub wymiany. Mniejsza ilość części oznacza mniejszą ilość podzespołów, które mogą ulec awarii w toku eksploatacji.

Układ napędowy aut elektrycznych nie posiada między innymi wtryskiwaczy paliwa, turbosprężarki, kompresora, filtra cząstek stałych, koła dwumasowego, zaworu EGR, a nawet rozrusznika czy alternatora, których wymiana może kosztować właściciela pojazdu w skrajnych przypadkach nawet dziesiątki tysięcy złotych. Mimo to, należy pamiętać, że samochód elektryczny nie jest urządzeniem bezobsługowym i wymaga regularnych przeglądów.

Jak wygląda serwisowanie auta elektrycznego w praktyce? Czy są jakieś elementy, o które należy wyjątkowo dbać podczas eksploatacji elektryka? Jakie elementy mogą się najszybciej popsuć? Czy w każdym serwisie można już spotkać mechanika, który może zająć się naszym elektrykiem? Jakie wymogi musi spełnić serwis, aby móc przyjąć auto elektryczne do naprawy? Jakie mogą być skutki zaniedbania w elektryku układu chłodzenia? Czy proces naprawy jest dłuższy niż w przypadku aut spalinowych?

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań, znaleźć można w najnowszym odcinku naszego podcastu „Elektrycznie Tematyczni”. Najnowszy jak i pozostałe odcinki podcastu można znaleźć tutaj: https://www.volkswagen.pl/pl/samochody-elektryczne-i-hybrydowe/elektrycznie-tematyczni.html

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html