Grupa Volkswagen podwoiła dostawy samochodów elektrycznych w trzecim kwartale

Grupa Volkswagen podwoiła dostawy samochodów elektrycznych w trzecim kwartale

Grupa Volkswagen podwoiła dostawy samochodów elektrycznych w trzecim kwartale

18.10.2021
  • mimo niedoboru półprzewodników, odnotowano rekord dostaw – w III. kwartale klientom dostarczono 122.100 samochodów typu BEV (o 109 procent więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku)
  • wzrost rynku w Chinach znacznie przyspieszył: w III. kwartale dostarczono 28.900 aut typu BEV (H1: 18.300 egzemplarzy)
  • udział samochodów typu BEV w całkowitych dostawach wzrósł w III. kwartale do ponad 6 procent
  • po dziewięciu miesiącach dostawy samochodów elektrycznych BEV wzrosły na świecie o 138 procent, do 293.100 samochodów
  • Christian Dahlheim, szef koncernu ds. sprzedaży: „Nasza ofensywa samochodów elektrycznych na świecie toczy się na pełnych obrotach – jesteśmy zdecydowanym numerem 1 wśród producentów aut elektrycznych w Europie i numerem 2 w Stanach Zjednoczonych Ameryki. W Chinach wystartowaliśmy z produkcją w trzecim kwartale i dostawy samochodów typu BEV wzrosły o prawie 60 procent w porównaniu z dostawami w pierwszym półroczu.”

Wolfsburg/Poznań, 18. października 2021 – w trzecim kwartale 2021 roku Grupa Volkswagen z powodzeniem kontynuowała ofensywę samochodów elektrycznych na świecie. Pomimo niedoboru półprzewodników, od lipca do września dostarczono klientom 122.100 aut typu BEV, co stanowi wzrost o 109 procent w porównaniu z dostawami w poprzednim roku. W ostatnim kwartale szczególnie przyspieszył wzrost rynku w Chinach, gdzie dostarczono 28.900 samochodów typu BEV (w porównaniu z 18.300 egzemplarzami w pierwszej połowie roku). Udział aut typu BEV w dostawach wzrósł do ponad 6 procent w III. kwartale. Do końca września na świecie dostarczono łącznie 293.100 samochody typu BEV, czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+138 procent). Utrzymywał się również duży popyt na auta hybrydowe typu plug-in (PHEV). W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy dostarczono ich łącznie 246.000 egzemplarzy, czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+133 procent).

Pod względem dostaw aut typu BEV w poszczególnych regionach Europa nadal wyraźnie prowadzi, z 209.800 samochodami (udział wynosi 72%). Grupa jest liderem rynku – w wypadku typu BEV jej udział wynosi około 26 procent. W Stanach Zjednoczonych Ameryki Grupa dostarczyła 27.300 samochodów typu BEV, co stanowił 9 procent jej dostaw tego typu samochodów na świecie. Zapewnia to Grupie udział w rynku na poziomie około 8 procent w segmencie aut elektrycznych, co plasuje ją na drugiej pozycji. W Chinach, do końca września, dostarczono 47.200 samochodów typu BEV, co w wykonaniu Grupy stanowi 16 procent dostaw tego typu aut na świecie. W trzecim kwartale przyspieszony wzrost rynku spowodował, że udział Chin wyniósł 24 procent. Christian Dahlheim: „Zgodnie z planem w trzecim kwartale znacznie przyspieszyliśmy rozwój rynku aut typu BEV w Chinach i jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego celu – dostarczenia tam od 80.000 do 100.000 modeli z rodziny ID.”.

Do końca września marka Volkswagen dostarczyła klientom 167.800 aut typu BEV (udział – 57 procent). Na kolejnych miejscach uplasowały się Audi z 52.800 samochodami (udział 18 procent), ŠKODA z 32.100 autami (udział 11 procent), Porsche z 28.600 samochodami (udział 10 procent) i SEAT z 8.800 autami (udział 3 procent).

5 najpopularniejszych aut z elektrycznym napędem po dziewięciu miesiącach 2021 roku:
- Volkswagen ID.4 – 72.700 egzemplarzy,
- Volkswagen ID.3 – 52. 700 egzemplarzy,
- Audi e-tron (w tym Sportback) – 36.100 egzemplarzy,
- Porsche Taycan (w tym Cross Turismo) – 28.600 egzemplarzy,
- ŠKODA Enyaq iV – 28.200 egzemplarzy.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.