Volkswagen liderem cyfrowych przemian w motoryzacji – modele z rodziny ID. będą regularnie aktualizowane „Over-the-Air” już w 2021 roku

Volkswagen liderem cyfrowych przemian w motoryzacji – modele z rodziny ID. będą regularnie aktualizowane „Over-the-Air” już w 2021 roku

Volkswagen liderem cyfrowych przemian w motoryzacji – modele z rodziny ID. będą regularnie aktualizowane „Over-the-Air” już w 2021 roku

4 marca 2021
  • za pomocą najnowszego oprogramowania, modele ID.3 i ID.4 mogą być w Europie gruntownie aktualizowane online
  • dla użytkowników modeli z rodziny ID. pierwsze aktualizacje „Over-the-Air” będą dostępne do końca lata tego roku
  • tworzenie, pobieranie oraz instalację aktualizacji koordynuje nowy dział – ID.Digital

W Europie Volkswageny ID.3 i ID.4 można od teraz wyposażyć w nowe funkcje i przeprowadzić gruntowną aktualizację techniczną obu modeli za pośrednictwem sieci W-LAN lub danych komórkowych. Samochody zawsze będą dostępne z aktualnym oprogramowaniem dzięki funkcji „Over-the-Air ”. Oprogramowanie w wersji ID.2.1, które określa wstępne techniczne warunki aktualizacji „Over-the-Air”, jest automatycznie instalowane we wszystkich nowych modelach z rodziny ID. wyprodukowanych od 8 tygodnia kalendarzowego tego roku.

Volkswagen przyspiesza cyfryzację swoich produktów i przekształca się w dostawcę urządzeń, oprogramowania i usług. Wprowadzenie do oferty aktualizacji „Over-the-Air” jest kolejnym ważnym krokiem w naszej transformacji w firmę technologiczną oraz w rozwoju nowych modeli biznesowych” – mówi Ralf Brandstätter, dyrektor generalny marki Volkswagen.

Od lata tego roku Volkswagen zapewni użytkownikom modeli z rodziny ID. aktualizacje regularnie co trzy miesiące. Oprócz optymalizacji wydajności oprogramowania mogą one również obejmować instalację nowych funkcji lub opcji wyposażenia.

„Dzięki tej funkcji wszystkie sprzedane modele z rodziny ID. przez cały cykl życia będą wyposażone w tę samą wersję oprogramowania, co samochody nowe. Bezprzewodowe aktualizacje będą również standardem w wypadku aut w przyszłości” – mówi Thomas Ulbrich, członek zarządu ds. rozwoju technicznego Volkswagena.

Nowy dział ID.Digital będzie konsekwentnie napędzać dalszy rozwój modeli z rodziny ID. i koordynować wdrażanie aktualizacji „Over-the-Air”. Kreatywne podejście zespołu ekspertów wyznacza nowe standardy w aktualizacji oprogramowania dzięki krótkim cyklom ich udostępniania oraz za sprawą elastycznego podejścia do wymagań klientów. W ten sposób decyzje dotyczące udostępnienia nowych usług cyfrowych i lepszej interakcji z klientami mogą być realizowane szybko i łatwo.

Nowe oprogramowanie ID.Software 2.1 jest standardowo dostępne w samochodach wyprodukowanych od 8 tygodnia tego roku. Dla klientów, którzy już otrzymali swój model z rodziny ID. nowe oprogramowanie będzie sukcesywnie udostępniane. Zgodnie z zapowiedzią, w tym celu klienci będą musieli odwiedzić dealera, ale tylko raz, o czym zostaną bezpośrednio poinformowani. Dzięki nowemu oprogramowaniu, po raz pierwszy w segmencie samochodów popularnych, będzie można zaktualizować – między innymi – komputer sterujący zamontowany w aucie bez konieczności udawania się do serwisu.

Pierwsze aktualizacje „Over-the-Air” są w tej chwili z powodzeniem testowane na ponad 3000 aut firmowych. Wkrótce pierwsi klienci będą mogli korzystać z ciągłej poprawy wydajności systemu oraz z nowych funkcji. W ten sposób Volkswagen wyznacza ważny punkt w rozwoju architektury elektronicznej swoich samochodów.

W XXI wieku oprogramowanie samochodów staje się czynnikiem, który w coraz większym stopniu decyduje o różnicach między nimi i w znacznym stopniu przekłada się na decyzję o zakupie danego modelu.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.