Nowy Golf R wyznacza nowe standardy pod względem osiągów
Nowy Golf R wyznacza nowe standardy pod względem osiągów
Nowy Golf R wyznacza nowe standardy pod względem osiągów
Nowy Golf R wyznacza nowe standardy pod względem osiągów

Nowy Golf R wyznacza nowe standardy pod względem osiągów

Nowy Golf R wyznacza nowe standardy pod względem osiągów

23.03.2021

  • nowy system R Performance Torque Vectoring zapewnia bardziej dynamiczne wrażenia z jazdy i jeszcze większą przyjemność prowadzenia samochodu
  • w opcjonalnym pakiecie R Performance są oferowane tryby jazdy „Special” i „Drift”

Oferowany od początku roku nowy Golf R – z silnikiem o mocy 235 kW/320 KM, który osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm – jest najsilniejszym Golfem R w historii. Przeniesienie potężnego momentu obrotowego na koła w sposób najbardziej efektywny zapewnia nowy napęd na cztery koła 4MOTION z systemem Torque Vectoring dla kół tylnej osi. Jest on podstawą w uzyskaniu jeszcze lepszych wrażeń jazdy Golfem R, który pod względem osiągów wyznacza nowe standardy w swojej klasie samochodów.

Tradycyjnie już najmocniejszą odmianą bestsellerowego modelu Volkswagena jest Golf R. Ten niezwykle dynamiczny samochód, wyposażony w napęd na cztery koła i bardzo bogate wyposażenie seryjne, od zawsze reprezentuje zarówno najlepsze osiągi, jak i rozwiązania technologiczne w swojej klasie – klasie Golfa. Tak samo jest i tym razem: Golf R jest pierwszym modelem Volkswagena, który został wprowadzony na rynek z nowym napędem na cztery koła 4MOTION z systemem R Performance Torque Vectoring. System ten, współpracując z innymi, które odpowiadają za dynamikę jazdy, zapewnia nowy wymiar sportowego charakteru Golfa R.

„Naszym celem w przypadku Golfa R było zapewnienie mu jak najbardziej neutralnych właściwości jezdnych. Innymi słowy, chcieliśmy mieć pewność, że samochód nie będzie ani pod-, ani nadsterowny. Prowadzenie Golfa R zawsze powinno być możliwie łatwe” – wyjaśnia Jonas Thielebein, inżynier odpowiedzialny za osiągi Golfa R. Jako członek zespołu Volkswagen R jest szczególnie dumny z systemu Torque Vectoring. Nowy system napędu na cztery koła rozdziela moment obrotowy nie tylko między przednią i tylną oś, ale także między koła tylnej osi. Dzięki temu zwinność Golfa R, szczególnie na ciasnych zakrętach, jest znacznie lepsza. „Możliwość kontrolowania momentu obrotowego na poszczególnych kołach, a nie tylko osiach pozwala po raz kolejny przesunąć granice przyczepności i osiągów samochodu. Nawet przy dużych prędkościach Golf R prowadzi się bardzo neutralnie” – dodaje Thielebein.

Pakiet R Performance
Golfa R można zamówić z opcjonalnym pakietem R Performance, który pozwala na uzyskanie wyższej prędkości maksymalnej, wynoszącej 270 km/h. Pakiet R Performance obejmuje również większy spojler z tyłu, który zapewnia większy docisk tylnej osi, 19-calowe obręcze kół Estoril oraz dwa dodatkowe profile jazdy – Special (tryb Nürburgring) i Drift. Szybki dostęp do wyboru profilów jazdy zapewnia przycisk R umieszczony na kierownicy.

Dwa dodatkowe profile jazdy zapewniają maksymalną wydajność Golfa R
Z dala od dróg publicznych profil Drift otwiera zupełnie nowy poziom dynamiki jazdy i w pełni wykorzystuje potencjał systemu Torque Vectoring. W tym profilu jazdy Golf R zyskuje naturalną tendencję do nadsterowności: maksymalny możliwy moment obrotowy jest wtedy dostępny na kole, które znajduje się po zewnętrznej stronie zakrętu. System ESC w profilu Drift jest standardowo ustawiony w tryb Sport, co oznacza, że stabilizacji toru jazdy uruchamia się bardzo późno. W Golfie R niczym nieskrępowana jazda bokiem również jest możliwa – system ESC można całkowicie wyłączyć.

Golf R zapewnia kierowcy większą kontrolę
W obydwu profilach jazdy dostępnych wraz z pakietem R Performance charakterystyka działania pedału przyspieszenia została dobrana tak, aby zapewnić kierowcy poczucie osiągów przy jak najmniejszym filtrowaniu odczuć. Odczuć, które są niezwykle istotne zarówno podczas jazdy na śniegu i lodzie, jak i na asfalcie. Zarówno w profilu jazdy Special, jak i Drift, praca skrzyni biegów została zoptymalizowana tak, aby utrzymać stałą wysoką prędkość obrotową silnika. Podczas pracy w trybie automatycznym dwusprzęgłowa przekładnia przełącza biegi w górę tak późno, jak to możliwe i redukuje je jak najwcześniej, aby zapewnić silnikowi możliwość płynnego rozwijania mocy.

Po raz pierwszy od czasu wprowadzenia przekładni DSG, w obydwu profilach jazdy pozostaje ona w trybie ręcznej zmiany przełożeń, jeśli kierowca dokonał takiego wyboru. Niechciany powrót do automatycznego trybu pracy przekładni należy już do przeszłości. To jest coś, na co profesjonalni kierowcy jak – na przykład – Benjamin Leuchter czekali od dawna. Leuchter, jako ambasador marki i kierowca testowy Volkswagena, ma znaczący wkład w rozwoju i dopracowaniu Golfa R. „Mój werdykt jest oczywisty – Golf R wyróżnia się na tle modeli o podobnych osiągach! Nowy napęd na cztery koła, który idealnie rozdziela moment obrotowy między koła oraz dwa nowe profile jazdy sprawiają, że Golf R zapewnia niesamowitą przyjemność z jazdy”.

Seria zdjęć i filmów dostępnych na Volkswagen Newsroom
Do pobrania jest sporo zdjęć z testów Golfa R na śniegu i lodzie. Dodatkowo, na kanałach Volkswagena i Volkswagena R, można obejrzeć serię filmów Golf R Winter Challenge. Pokazują one jak Benjamin Leuchter i szwajcarski kierowca wyścigowy – Jasmin Preisig – rywalizują za kierownicą Golfów R.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html