Rozmowa o hybrydach typu plug-in w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni”

Rozmowa o hybrydach typu plug-in w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni”

Rozmowa o hybrydach typu plug-in w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni”

25 lutego 2021
  • Maciej Mazur z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych omawia najważniejsze cechy samochodów hybrydowych typu plug-in
  • Aż 80% ankietowanych osób deklaruje, że orientuje się czym są samochody hybrydowe. Mimo to, blisko połowa z nich (39%) jest zdania, że zwykłą hybrydę można ładować z gniazdka, co nie jest prawdą.
  • Volkswagen już ma w ofercie dziewięć modeli hybrydowych typu plug-in, które można ładować z zewnętrznego źródła prądu i na krótkich dystansach korzystać z nich jak z samochodów elektrycznych

W najnowszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają z Maciejem Mazurem z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych o samochodach hybrydowych typu plug-in. Czym różnią się one od zwykłych hybryd? Jak je użytkować, by w pełni wykorzystać ich możliwości? Dlaczego hybrydy plug-in to najlepszy pomost pomiędzy samochodami spalinowymi, a elektrycznymi?

Jednym z pretekstów do rozmowy są wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen. Aż 80% ankietowanych osób deklaruje, że orientuje się czym są samochody hybrydowe. Mimo to, blisko połowa z nich (39%) jest zdania, że zwykłą hybrydę można ładować z gniazdka, co nie jest prawdą.

Ponadto, zdaniem niemal połowy ankietowanych osób (47%) wszystkie hybrydy (zarówno plug-in, jak i zwykłe) mają zasięg około 50 km na jednym ładowaniu akumulatora do pełna i przy wykorzystaniu wyłącznie napędu elektrycznego. 14% badanych jest zdania, że potrafią to tylko zwykłe hybrydy, a 8% – że żaden samochód hybrydowy. Tylko 30% zaznacza hybrydy typu plug-in, co jest zgodne z prawdą.

Volkswagen już ma w ofercie 9 modeli hybrydowych typu plug-in – Golfa GTE, Golfa eHybrid, Passata GTE, Passata Variant GTE, Tiguana eHybrid, Arteona eHybrid, Arteona Shooting Brake eHybrid oraz Touarega eHybrid i Touarega R, które można ładować z zewnętrznego źródła prądu i na krótkich dystansach korzystać z nich jak z samochodów elektrycznych. Dalekie podróże tymi autami umożliwiają wydajne silniki spalinowe. W zależności od modelu, hybrydowe Volkswageny typu plug-in są wyposażone w akumulator o pojemności energetycznej wynoszącej 9,2 kWh (Tiguan), 13 kWh (Golf, Passat, Arteon) lub 14,1 kWh (Touareg). Hybrydowy zespół napędowy, na przykład, Golfa GTE osiąga moc systemową o wartości 180 kW (245 KM), czyli tyle samo, co w usportowionym Golfie GTI. Zasięg na silniku elektrycznym wynosi 60 km. W przyszłości gama modeli hybrydowych typu plug-in marki Volkswagen będzie znacznie liczniejsza.

Zarówno najnowszy, jak i pozostałe odcinki podcastu można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher oraz na stronie internetowej:

https://www.volkswagen.pl/pl/elektromobilnosc/elektrycznie-tematyczni.html

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.