Koncern Volkswagen ponownie członkiem UN Global Compact

Koncern Volkswagen ponownie członkiem UN Global Compact

Koncern Volkswagen ponownie członkiem UN Global Compact

26 lutego 2021
  • pięć lat po kryzysie związanym z silnikami Diesla UN Global Compact postanawia o ponownym przyjęciu koncernu Volkswagen do swojego grona
  • o podjęciu tej decyzji zadecydowały zakończony sukcesem monitoring prowadzony przez Departament Sprawiedliwości USA, ambitna strategia koncernu w walce ze zmianami klimatu oraz powołanie niezależnej Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju
  • Georg Kell, założyciel UN Global Compact i rzecznik Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju w koncernie Volkswagen: „Ponowne przyjęcie w szeregi członków UN Global Compact dowodzi, że Volkswagen wyciągnął wnioski ze swoich błędów”.

Poznań, 26. lutego 2021 r. – UN Global Compact potwierdził ponowne przyjęcie Volkswagena do swojego grona. Po pięcioletniej przerwie koncern powraca do największej na świecie inicjatywy wspierającej zarządzanie przedsiębiorstwami zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Koncern przestał być członkiem organizacji na skutek kryzysu związanego z silnikami Diesla. Decydującym czynnikiem umożliwiającym ponowne członkostwo było wprowadzenie przez koncern Volkswagen nowego systemu zapewniającego zgodność wszystkich działań z prawem (Compliance) oraz zasad uczciwości będących wynikiem zakończonego sukcesem monitoringu prowadzonego przez Departament Sprawiedliwości USA. Istotną rolę odegrał również program dotyczący działań w zakresie ochrony klimatu. Koncern Volkswagen zamierza do 2025 roku ograniczyć o 30 procent emisję dwutlenku węgla w całym cyklu życia pojazdów osobowych w porównaniu z rokiem 2015 i stać się w 2050 roku przedsiębiorstwem neutralnym dla klimatu. Ponadto w 2016 roku Volkswagen powołał do życia niezależną Radę ds. Zrównoważonego Rozwoju.

UN Global Compact powołana w 2000 roku z inicjatywy Sekretarza Generalnego Organizacji Narodów Zjednoczonych wzywa firmy z całego świata do oparcia swojej działalności i strategii na dziesięciu zasadach odnoszących się do praw człowieka, norm pracy, ochrony środowiska naturalnego i zapobiegania korupcji. Każde przedsiębiorstwo składa do UN Global Compact coroczny raport informujący o swoich działaniach w ramach tych dziesięciu zasad. Dla inwestorów i podmiotów zarządzających aktywami na rynku kapitałowym członkostwo w tej inicjatywie jest ważnym kryterium podczas podejmowania decyzji o inwestycjach.

Koncern Volkswagen należał do UN Global Compact od sierpnia 2002 roku. Po opuszczeniu organizacji nadal składał raporty i dążył do ponownego członkostwa. W listopadzie 2020 roku Prezes Zarządu Koncernu Volkswagen, Herbert Diess, złożył formalny wniosek o przyjęcie do inicjatywy UN Global Compact. Wniosek ten został teraz rozpatrzony pozytywnie. Volkswagen i UN Global Compact tworzą teraz plan ponownego zaangażowania się koncernu w prace tej inicjatywy.

Georg Kell, rzecznik niezależnej Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju w Volkswagenie oraz założyciel i były dyrektor UN Global Compact, oświadczył: „Wykluczenie Volkswagena z UN Global Compact na skutek kryzysu wokół silników Diesla było krokiem drastycznym – przedsiębiorstwo uchodzące wcześniej niemal za nietykalne, zostało publicznie wykluczone z cieszącego się wielką renomą sojuszu firm i Organizacji Narodów Zjednoczonych. Chodziło nie tylko o reputację Volkswagena, lecz przede wszystkim o jego poczucie dumy. Od tego czasu gruntownie zmieniła się kultura przedsiębiorstwa. Prowadząc konsekwentnie ofensywę w dziedzinie elektromobilności koncern przyspiesza zmiany w przemyśle samochodowym. Dlatego ponowne przyjęcie do UN Global Compact ma być może tak samo symboliczne znaczenie, jakie pięć lat temu miało jego wykluczenie z tego grona. Świadczy ono o tym, że Volkswagen nie jest wprawdzie firmą, która nie popełnia błędów, ale potrafi wyciągać z nich wnioski. Pracownicy Volkswagena mogą być dumni z tego, co wspólnie osiągnęli”.

Członkini Zarządu Hiltrud D. Werner szczególnie podkreśla kontynuację i wzmocnienie systemu Compliance Management w dziedzinie środowiska. Twierdzi ona: „Do naszych najważniejszych zasad należy przestrzeganie reguł i przepisów oraz podejmowanie dobrowolnych zobowiązań, zwłaszcza w zakresie ochrony środowiska naturalnego. Zapisaliśmy to w naszym systemie Compliance Management odnoszącym się właśnie do środowiska. Jest on podstawą codziennej działalności koncernu. Szczególny nacisk kładziemy na cały cykl życia naszych produktów i usług – od produkcji poprzez eksploatację do recyklingu, wyznaczamy sobie cele, podejmujemy odpowiedzialność, określamy zasady i opracowujemy odpowiednie procesy, które służą ochronie społeczeństwa, naszych klientów, pracowników i oczywiście środowiska. Kierując się dewizą „goTOzero” w ramach strategii TOGETHER 2025+ zrobiliśmy kolejny ważny krok w kierunku przedsiębiorstwa działającego na wszystkich poziomach zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju”.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 15% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 20 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.