Koncern Volkswagen ponownie członkiem UN Global Compact
Koncern Volkswagen ponownie członkiem UN Global Compact
Koncern Volkswagen ponownie członkiem UN Global Compact
Koncern Volkswagen ponownie członkiem UN Global Compact

Koncern Volkswagen ponownie członkiem UN Global Compact

Koncern Volkswagen ponownie członkiem UN Global Compact

26.02.2021

  • pięć lat po kryzysie związanym z silnikami Diesla UN Global Compact postanawia o ponownym przyjęciu koncernu Volkswagen do swojego grona
  • o podjęciu tej decyzji zadecydowały zakończony sukcesem monitoring prowadzony przez Departament Sprawiedliwości USA, ambitna strategia koncernu w walce ze zmianami klimatu oraz powołanie niezależnej Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju
  • Georg Kell, założyciel UN Global Compact i rzecznik Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju w koncernie Volkswagen: „Ponowne przyjęcie w szeregi członków UN Global Compact dowodzi, że Volkswagen wyciągnął wnioski ze swoich błędów”.

Poznań, 26. lutego 2021 r. – UN Global Compact potwierdził ponowne przyjęcie Volkswagena do swojego grona. Po pięcioletniej przerwie koncern powraca do największej na świecie inicjatywy wspierającej zarządzanie przedsiębiorstwami zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Koncern przestał być członkiem organizacji na skutek kryzysu związanego z silnikami Diesla. Decydującym czynnikiem umożliwiającym ponowne członkostwo było wprowadzenie przez koncern Volkswagen nowego systemu zapewniającego zgodność wszystkich działań z prawem (Compliance) oraz zasad uczciwości będących wynikiem zakończonego sukcesem monitoringu prowadzonego przez Departament Sprawiedliwości USA. Istotną rolę odegrał również program dotyczący działań w zakresie ochrony klimatu. Koncern Volkswagen zamierza do 2025 roku ograniczyć o 30 procent emisję dwutlenku węgla w całym cyklu życia pojazdów osobowych w porównaniu z rokiem 2015 i stać się w 2050 roku przedsiębiorstwem neutralnym dla klimatu. Ponadto w 2016 roku Volkswagen powołał do życia niezależną Radę ds. Zrównoważonego Rozwoju.

UN Global Compact powołana w 2000 roku z inicjatywy Sekretarza Generalnego Organizacji Narodów Zjednoczonych wzywa firmy z całego świata do oparcia swojej działalności i strategii na dziesięciu zasadach odnoszących się do praw człowieka, norm pracy, ochrony środowiska naturalnego i zapobiegania korupcji. Każde przedsiębiorstwo składa do UN Global Compact coroczny raport informujący o swoich działaniach w ramach tych dziesięciu zasad. Dla inwestorów i podmiotów zarządzających aktywami na rynku kapitałowym członkostwo w tej inicjatywie jest ważnym kryterium podczas podejmowania decyzji o inwestycjach.

Koncern Volkswagen należał do UN Global Compact od sierpnia 2002 roku. Po opuszczeniu organizacji nadal składał raporty i dążył do ponownego członkostwa. W listopadzie 2020 roku Prezes Zarządu Koncernu Volkswagen, Herbert Diess, złożył formalny wniosek o przyjęcie do inicjatywy UN Global Compact. Wniosek ten został teraz rozpatrzony pozytywnie. Volkswagen i UN Global Compact tworzą teraz plan ponownego zaangażowania się koncernu w prace tej inicjatywy.

Georg Kell, rzecznik niezależnej Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju w Volkswagenie oraz założyciel i były dyrektor UN Global Compact, oświadczył: „Wykluczenie Volkswagena z UN Global Compact na skutek kryzysu wokół silników Diesla było krokiem drastycznym – przedsiębiorstwo uchodzące wcześniej niemal za nietykalne, zostało publicznie wykluczone z cieszącego się wielką renomą sojuszu firm i Organizacji Narodów Zjednoczonych. Chodziło nie tylko o reputację Volkswagena, lecz przede wszystkim o jego poczucie dumy. Od tego czasu gruntownie zmieniła się kultura przedsiębiorstwa. Prowadząc konsekwentnie ofensywę w dziedzinie elektromobilności koncern przyspiesza zmiany w przemyśle samochodowym. Dlatego ponowne przyjęcie do UN Global Compact ma być może tak samo symboliczne znaczenie, jakie pięć lat temu miało jego wykluczenie z tego grona. Świadczy ono o tym, że Volkswagen nie jest wprawdzie firmą, która nie popełnia błędów, ale potrafi wyciągać z nich wnioski. Pracownicy Volkswagena mogą być dumni z tego, co wspólnie osiągnęli”.

Członkini Zarządu Hiltrud D. Werner szczególnie podkreśla kontynuację i wzmocnienie systemu Compliance Management w dziedzinie środowiska. Twierdzi ona: „Do naszych najważniejszych zasad należy przestrzeganie reguł i przepisów oraz podejmowanie dobrowolnych zobowiązań, zwłaszcza w zakresie ochrony środowiska naturalnego. Zapisaliśmy to w naszym systemie Compliance Management odnoszącym się właśnie do środowiska. Jest on podstawą codziennej działalności koncernu. Szczególny nacisk kładziemy na cały cykl życia naszych produktów i usług – od produkcji poprzez eksploatację do recyklingu, wyznaczamy sobie cele, podejmujemy odpowiedzialność, określamy zasady i opracowujemy odpowiednie procesy, które służą ochronie społeczeństwa, naszych klientów, pracowników i oczywiście środowiska. Kierując się dewizą „goTOzero” w ramach strategii TOGETHER 2025+ zrobiliśmy kolejny ważny krok w kierunku przedsiębiorstwa działającego na wszystkich poziomach zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju”.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html