Koncern Volkswagen ponownie członkiem UN Global Compact

Koncern Volkswagen ponownie członkiem UN Global Compact

Koncern Volkswagen ponownie członkiem UN Global Compact

26.02.2021

  • pięć lat po kryzysie związanym z silnikami Diesla UN Global Compact postanawia o ponownym przyjęciu koncernu Volkswagen do swojego grona
  • o podjęciu tej decyzji zadecydowały zakończony sukcesem monitoring prowadzony przez Departament Sprawiedliwości USA, ambitna strategia koncernu w walce ze zmianami klimatu oraz powołanie niezależnej Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju
  • Georg Kell, założyciel UN Global Compact i rzecznik Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju w koncernie Volkswagen: „Ponowne przyjęcie w szeregi członków UN Global Compact dowodzi, że Volkswagen wyciągnął wnioski ze swoich błędów”.

Poznań, 26. lutego 2021 r. – UN Global Compact potwierdził ponowne przyjęcie Volkswagena do swojego grona. Po pięcioletniej przerwie koncern powraca do największej na świecie inicjatywy wspierającej zarządzanie przedsiębiorstwami zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Koncern przestał być członkiem organizacji na skutek kryzysu związanego z silnikami Diesla. Decydującym czynnikiem umożliwiającym ponowne członkostwo było wprowadzenie przez koncern Volkswagen nowego systemu zapewniającego zgodność wszystkich działań z prawem (Compliance) oraz zasad uczciwości będących wynikiem zakończonego sukcesem monitoringu prowadzonego przez Departament Sprawiedliwości USA. Istotną rolę odegrał również program dotyczący działań w zakresie ochrony klimatu. Koncern Volkswagen zamierza do 2025 roku ograniczyć o 30 procent emisję dwutlenku węgla w całym cyklu życia pojazdów osobowych w porównaniu z rokiem 2015 i stać się w 2050 roku przedsiębiorstwem neutralnym dla klimatu. Ponadto w 2016 roku Volkswagen powołał do życia niezależną Radę ds. Zrównoważonego Rozwoju.

UN Global Compact powołana w 2000 roku z inicjatywy Sekretarza Generalnego Organizacji Narodów Zjednoczonych wzywa firmy z całego świata do oparcia swojej działalności i strategii na dziesięciu zasadach odnoszących się do praw człowieka, norm pracy, ochrony środowiska naturalnego i zapobiegania korupcji. Każde przedsiębiorstwo składa do UN Global Compact coroczny raport informujący o swoich działaniach w ramach tych dziesięciu zasad. Dla inwestorów i podmiotów zarządzających aktywami na rynku kapitałowym członkostwo w tej inicjatywie jest ważnym kryterium podczas podejmowania decyzji o inwestycjach.

Koncern Volkswagen należał do UN Global Compact od sierpnia 2002 roku. Po opuszczeniu organizacji nadal składał raporty i dążył do ponownego członkostwa. W listopadzie 2020 roku Prezes Zarządu Koncernu Volkswagen, Herbert Diess, złożył formalny wniosek o przyjęcie do inicjatywy UN Global Compact. Wniosek ten został teraz rozpatrzony pozytywnie. Volkswagen i UN Global Compact tworzą teraz plan ponownego zaangażowania się koncernu w prace tej inicjatywy.

Georg Kell, rzecznik niezależnej Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju w Volkswagenie oraz założyciel i były dyrektor UN Global Compact, oświadczył: „Wykluczenie Volkswagena z UN Global Compact na skutek kryzysu wokół silników Diesla było krokiem drastycznym – przedsiębiorstwo uchodzące wcześniej niemal za nietykalne, zostało publicznie wykluczone z cieszącego się wielką renomą sojuszu firm i Organizacji Narodów Zjednoczonych. Chodziło nie tylko o reputację Volkswagena, lecz przede wszystkim o jego poczucie dumy. Od tego czasu gruntownie zmieniła się kultura przedsiębiorstwa. Prowadząc konsekwentnie ofensywę w dziedzinie elektromobilności koncern przyspiesza zmiany w przemyśle samochodowym. Dlatego ponowne przyjęcie do UN Global Compact ma być może tak samo symboliczne znaczenie, jakie pięć lat temu miało jego wykluczenie z tego grona. Świadczy ono o tym, że Volkswagen nie jest wprawdzie firmą, która nie popełnia błędów, ale potrafi wyciągać z nich wnioski. Pracownicy Volkswagena mogą być dumni z tego, co wspólnie osiągnęli”.

Członkini Zarządu Hiltrud D. Werner szczególnie podkreśla kontynuację i wzmocnienie systemu Compliance Management w dziedzinie środowiska. Twierdzi ona: „Do naszych najważniejszych zasad należy przestrzeganie reguł i przepisów oraz podejmowanie dobrowolnych zobowiązań, zwłaszcza w zakresie ochrony środowiska naturalnego. Zapisaliśmy to w naszym systemie Compliance Management odnoszącym się właśnie do środowiska. Jest on podstawą codziennej działalności koncernu. Szczególny nacisk kładziemy na cały cykl życia naszych produktów i usług – od produkcji poprzez eksploatację do recyklingu, wyznaczamy sobie cele, podejmujemy odpowiedzialność, określamy zasady i opracowujemy odpowiednie procesy, które służą ochronie społeczeństwa, naszych klientów, pracowników i oczywiście środowiska. Kierując się dewizą „goTOzero” w ramach strategii TOGETHER 2025+ zrobiliśmy kolejny ważny krok w kierunku przedsiębiorstwa działającego na wszystkich poziomach zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju”.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html