Koncern Volkswagen i Microsoft współpracują, aby przyspieszyć rozwój systemów automatycznej jazdy

Koncern Volkswagen i Microsoft współpracują, aby przyspieszyć rozwój systemów automatycznej jazdy

Koncern Volkswagen i Microsoft współpracują, aby przyspieszyć rozwój systemów automatycznej jazdy

15 lutego 2021
  • Car. Software Organisation należąca do koncernu Volkswagen i firma Microsoft stworzą wspólnie Automated Driving Platform służącą do rozwoju zautomatyzowanych systemów jazdy
  • dzięki platformie opartej na chmurze danych, Car.Software Organisation uprości procesy rozwojowe prowadzone na Microsoft Azure, co pozwoli na szybsze wykorzystanie zautomatyzowanych systemów w samochodach koncernu
  • zautomatyzowane systemy jazdy można testować, udostępniać i użytkować w oparciu o Volkswagen Automotive Cloud

Poznań, 15 lutego 2021 r. – Koncern Volkswagen rozbudowuje swoje kompetencje w dziedzinie rozwoju systemów zautomatyzowanej jazdy. Należąca do niego firma Car.Software Organisation wspólnie z Microsoftem stworzy funkcjonującą w oparciu o chmurę danych tzw. Automated Driving Platform (ADP). Car. Software Organisation, dzięki platformie ADP korzystającej z Azure Cloud, zamierza skuteczniej wprowadzać systemy asystujące i funkcje zautomatyzowanej jazdy w samochodach osobowych marek należących do koncernu Volkswagen na globalną skalę. W ramach strategicznego partnerstwa Volkswagen i Microsoft już od 2018 roku budują Volkswagen Automotive Cloud, która będzie skupiała wszystkie usługi cyfrowe i oferty Volkswagena z zakresu mobilności.

„W ramach transformacji koncernu Volkswagen w przedsiębiorstwo oferujące cyfrowe rozwiązania z zakresu mobilności konsekwentnie zwiększamy wydajność w tworzeniu oprogramowania. Wspólnie z firmą Microsoft budujemy Automated Driving Platform, która ułatwi naszym inżynierom pracę zapewniając im szeroki dostęp do danych i możliwość tworzenia systemów nadających się do wykorzystania w różnej skali. Dzięki połączeniu naszych doświadczeń w rozwoju systemów jazdy działających w oparciu o sieć z wiedzą Microsoftu w zakresie Cloud Computing i Software Engineering będziemy mogli szybciej opracowywać bezpieczne i wygodne dla użytkownika usługi z dziedziny mobilności” – powiedział Dirk Hilgenberg, CEO w Car.Software Organisation.

„To kolejny stopień naszej strategicznej współpracy z koncernem Volkswagen wspierającej jego przemianę w przedsiębiorstwo oferujące rozwiązania z zakresu mobilności oparte na oprogramowaniu” – powiedział Scott Guthrie, Executive Vice President Cloud + AI w Microsoft. „Microsoft Azure stworzy możliwość szybszego zaoferowania przez Volkswagena swoim klientom bezpiecznych i niezawodnych funkcji automatycznej jazdy działających w oparciu o dane zgromadzone w chmurze i wykorzystanie sztucznej inteligencji”.

Jednolita platforma przyspieszy rozwój asystujących i zautomatyzowanych systemów

Systemy asystujące i pojazdy zautomatyzowane mogą zwiększyć bezpieczeństwo, przyczynić się do zmniejszenia korków na drogach i zwiększyć komfort podróży. Do stworzenia tego typu rozwiązań potrzebna jest ogromna moc obliczeniowa. W celu przeprowadzenia prób i symulacji systemów automatycznej jazdy w różnych warunkach drogowych i pogodowych, dla sprawdzenia ich zdolności do rozpoznawania przeszkód i zbadania właściwości jezdnych auta, a także do weryfikacji tych systemów każdego dnia wykorzystywane są petabajty danych. Kluczowe dla rozwoju takich systemów są algorytmy uczące się w oparciu o miliardy kilometrów przejechanych po prawdziwych drogach oraz symulowanych komputerowo.

Car.Software Organisation wraz z Microsoftem podejmuje to wyzwanie. ADP uprości prace rozwojowe umożliwiając „naukę płynącą z przejechanych kilometrów” za pośrednictwem centralnego banku danych. Platforma zbiera informacje na temat ruchu drogowego pochodzące z samochodów koncernu oraz gromadzi dane. Microsoft Azure z jego szerokimi możliwościami w zakresie przetwarzania danych i uczenia maszynowego oraz wiedza Microsoftu w dziedzinie rozwoju oprogramowania staną się podstawą do stworzenia centralnego ekosystemu, w ramach którego prace rozwojowe będą prowadzić działające w różnych krajach zespoły inżynierów skupione w Car.Software Organisation. Za sprawą platformy ADP cykle rozwojowe zostaną skrócone z kilku miesięcy do kilku tygodni. Będzie można skutecznie zarządzać nawet bardzo dużą ilością danych. Prace nad platformą ADP firmy podejmą bezpośrednio i będą stopniowo zwiększać zakres jej działania.

Obydwa przedsiębiorstwa zamierzają ponadto umożliwić swoim partnerom technologicznym opracowanie narzędzi i usług, które będzie można włączyć w zakres działania platformy, by jeszcze bardziej usprawnić rozwój systemów zautomatyzowanej jazdy.

Koncern Volkswagen zwiększa swój udział w pracach nad oprogramowaniem samochodowym

Koncern Volkswagen dokonuje szybkiej cyfryzacji samochodów. Do 2025 roku zamierza przeznaczyć na ten cel około 27 miliardów euro i zwiększyć swój udział w rozwoju oprogramowania samochodowego z dzisiejszych 10 do 60 procent. Założona w ubiegłym roku Car.Software Organisation odgrywa kluczową rolę w przekształceniu koncernu Volkswagen w przedsiębiorstwo oferujące nowe rozwiązania z zakresu mobilności oparte na oprogramowaniu. Firma ta skupia i stale zwiększa kompetencje koncernu w tej dziedzinie. Dotyczy to również rozwoju zaawansowanych funkcji z zakresu jazdy i parkowania dla modeli osobowych różnych marek koncernu.

Udostępnienie i użytkowanie systemów za pośrednictwem Volkswagen Automotive Cloud

Volkswagen i Microsoft już od 2018 roku pracują nad stworzeniem Volkswagen Automotive Cloud (VW.AC), która ma służyć przede wszystkim do realizacji usług cyfrowych i rozwiązań z zakresu mobilności w modelach marek należących do koncernu. Zespół ekspertów pracujących w Seattle nad stworzeniem VW.AC przeprowadził już udaną wymianę danych między pojazdami a chmurą za pośrednictwem transmisji danych mobilnych dostępnych na Microsoft Azure. Połączenie z chmurą umożliwi Volkswagenowi dokonywanie aktualizacji i wprowadzanie nowych funkcji bez ingerowania w hardware samochodu, co będzie ułatwieniem dla klientów.

Pierwsze grupy pojazdów połączone z VW.AC mają wyjechać na drogi w 2021 roku, seryjne zastosowanie przewidziano na 2022 rok. Car.Software Organisation będzie rozwijać platformę ADP i Volkswagen Automotive Cloud w ścisłym wzajemnym związku włączając w nie oprogramowanie, narzędzia i metody pozwalające na korzystanie z nich inżynierom, klientom i partnerom z całego świata. Dzięki VW.AC systemy asystujące oraz funkcje zautomatyzowanej jazdy stworzone w oparciu o Automated Driving Platform będą testowane, udostępniane i użytkowane przez całą flotę samochodów koncernu.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt "Jak Abonament" (EasyDrive) - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.