Koncern Volkswagen i Microsoft współpracują, aby przyspieszyć rozwój systemów automatycznej jazdy

Koncern Volkswagen i Microsoft współpracują, aby przyspieszyć rozwój systemów automatycznej jazdy

Koncern Volkswagen i Microsoft współpracują, aby przyspieszyć rozwój systemów automatycznej jazdy

15.02.2021

  • Car. Software Organisation należąca do koncernu Volkswagen i firma Microsoft stworzą wspólnie Automated Driving Platform służącą do rozwoju zautomatyzowanych systemów jazdy
  • dzięki platformie opartej na chmurze danych, Car.Software Organisation uprości procesy rozwojowe prowadzone na Microsoft Azure, co pozwoli na szybsze wykorzystanie zautomatyzowanych systemów w samochodach koncernu
  • zautomatyzowane systemy jazdy można testować, udostępniać i użytkować w oparciu o Volkswagen Automotive Cloud

Poznań, 15 lutego 2021 r. – Koncern Volkswagen rozbudowuje swoje kompetencje w dziedzinie rozwoju systemów zautomatyzowanej jazdy. Należąca do niego firma Car.Software Organisation wspólnie z Microsoftem stworzy funkcjonującą w oparciu o chmurę danych tzw. Automated Driving Platform (ADP). Car. Software Organisation, dzięki platformie ADP korzystającej z Azure Cloud, zamierza skuteczniej wprowadzać systemy asystujące i funkcje zautomatyzowanej jazdy w samochodach osobowych marek należących do koncernu Volkswagen na globalną skalę. W ramach strategicznego partnerstwa Volkswagen i Microsoft już od 2018 roku budują Volkswagen Automotive Cloud, która będzie skupiała wszystkie usługi cyfrowe i oferty Volkswagena z zakresu mobilności.

„W ramach transformacji koncernu Volkswagen w przedsiębiorstwo oferujące cyfrowe rozwiązania z zakresu mobilności konsekwentnie zwiększamy wydajność w tworzeniu oprogramowania. Wspólnie z firmą Microsoft budujemy Automated Driving Platform, która ułatwi naszym inżynierom pracę zapewniając im szeroki dostęp do danych i możliwość tworzenia systemów nadających się do wykorzystania w różnej skali. Dzięki połączeniu naszych doświadczeń w rozwoju systemów jazdy działających w oparciu o sieć z wiedzą Microsoftu w zakresie Cloud Computing i Software Engineering będziemy mogli szybciej opracowywać bezpieczne i wygodne dla użytkownika usługi z dziedziny mobilności” – powiedział Dirk Hilgenberg, CEO w Car.Software Organisation.

„To kolejny stopień naszej strategicznej współpracy z koncernem Volkswagen wspierającej jego przemianę w przedsiębiorstwo oferujące rozwiązania z zakresu mobilności oparte na oprogramowaniu” – powiedział Scott Guthrie, Executive Vice President Cloud + AI w Microsoft. „Microsoft Azure stworzy możliwość szybszego zaoferowania przez Volkswagena swoim klientom bezpiecznych i niezawodnych funkcji automatycznej jazdy działających w oparciu o dane zgromadzone w chmurze i wykorzystanie sztucznej inteligencji”.

Jednolita platforma przyspieszy rozwój asystujących i zautomatyzowanych systemów

Systemy asystujące i pojazdy zautomatyzowane mogą zwiększyć bezpieczeństwo, przyczynić się do zmniejszenia korków na drogach i zwiększyć komfort podróży. Do stworzenia tego typu rozwiązań potrzebna jest ogromna moc obliczeniowa. W celu przeprowadzenia prób i symulacji systemów automatycznej jazdy w różnych warunkach drogowych i pogodowych, dla sprawdzenia ich zdolności do rozpoznawania przeszkód i zbadania właściwości jezdnych auta, a także do weryfikacji tych systemów każdego dnia wykorzystywane są petabajty danych. Kluczowe dla rozwoju takich systemów są algorytmy uczące się w oparciu o miliardy kilometrów przejechanych po prawdziwych drogach oraz symulowanych komputerowo.

Car.Software Organisation wraz z Microsoftem podejmuje to wyzwanie. ADP uprości prace rozwojowe umożliwiając „naukę płynącą z przejechanych kilometrów” za pośrednictwem centralnego banku danych. Platforma zbiera informacje na temat ruchu drogowego pochodzące z samochodów koncernu oraz gromadzi dane. Microsoft Azure z jego szerokimi możliwościami w zakresie przetwarzania danych i uczenia maszynowego oraz wiedza Microsoftu w dziedzinie rozwoju oprogramowania staną się podstawą do stworzenia centralnego ekosystemu, w ramach którego prace rozwojowe będą prowadzić działające w różnych krajach zespoły inżynierów skupione w Car.Software Organisation. Za sprawą platformy ADP cykle rozwojowe zostaną skrócone z kilku miesięcy do kilku tygodni. Będzie można skutecznie zarządzać nawet bardzo dużą ilością danych. Prace nad platformą ADP firmy podejmą bezpośrednio i będą stopniowo zwiększać zakres jej działania.

Obydwa przedsiębiorstwa zamierzają ponadto umożliwić swoim partnerom technologicznym opracowanie narzędzi i usług, które będzie można włączyć w zakres działania platformy, by jeszcze bardziej usprawnić rozwój systemów zautomatyzowanej jazdy.

Koncern Volkswagen zwiększa swój udział w pracach nad oprogramowaniem samochodowym

Koncern Volkswagen dokonuje szybkiej cyfryzacji samochodów. Do 2025 roku zamierza przeznaczyć na ten cel około 27 miliardów euro i zwiększyć swój udział w rozwoju oprogramowania samochodowego z dzisiejszych 10 do 60 procent. Założona w ubiegłym roku Car.Software Organisation odgrywa kluczową rolę w przekształceniu koncernu Volkswagen w przedsiębiorstwo oferujące nowe rozwiązania z zakresu mobilności oparte na oprogramowaniu. Firma ta skupia i stale zwiększa kompetencje koncernu w tej dziedzinie. Dotyczy to również rozwoju zaawansowanych funkcji z zakresu jazdy i parkowania dla modeli osobowych różnych marek koncernu.

Udostępnienie i użytkowanie systemów za pośrednictwem Volkswagen Automotive Cloud

Volkswagen i Microsoft już od 2018 roku pracują nad stworzeniem Volkswagen Automotive Cloud (VW.AC), która ma służyć przede wszystkim do realizacji usług cyfrowych i rozwiązań z zakresu mobilności w modelach marek należących do koncernu. Zespół ekspertów pracujących w Seattle nad stworzeniem VW.AC przeprowadził już udaną wymianę danych między pojazdami a chmurą za pośrednictwem transmisji danych mobilnych dostępnych na Microsoft Azure. Połączenie z chmurą umożliwi Volkswagenowi dokonywanie aktualizacji i wprowadzanie nowych funkcji bez ingerowania w hardware samochodu, co będzie ułatwieniem dla klientów.

Pierwsze grupy pojazdów połączone z VW.AC mają wyjechać na drogi w 2021 roku, seryjne zastosowanie przewidziano na 2022 rok. Car.Software Organisation będzie rozwijać platformę ADP i Volkswagen Automotive Cloud w ścisłym wzajemnym związku włączając w nie oprogramowanie, narzędzia i metody pozwalające na korzystanie z nich inżynierom, klientom i partnerom z całego świata. Dzięki VW.AC systemy asystujące oraz funkcje zautomatyzowanej jazdy stworzone w oparciu o Automated Driving Platform będą testowane, udostępniane i użytkowane przez całą flotę samochodów koncernu.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html