Volkswagen z dwiema nagrodami w czwartej edycji plebiscytu The Best of Moto

Volkswagen z dwiema nagrodami w czwartej edycji plebiscytu „The Best of Moto”

Volkswagen z dwiema nagrodami w czwartej edycji plebiscytu „The Best of Moto”

26 listopada 2021
  • w kategorii „Samochód rodzinny” zwyciężył elektryczny Volkswagen ID.4
  • w kategorii „Odpowiedzialność społeczna biznesu” wyróżniono projekt dotyczący sadzenia lasów po testach dziennikarskich samochodów napędzanych silnikiem spalinowym
  • organizatorem plebiscytu „The Best of Moto” jest Moto.pl, jeden z czołowych serwisów motoryzacyjnych w polskim internecie, należący do grupy Gazeta.pl

Kompaktowy SUV ID.4 jest drugim – po ID.3 – modelem Volkswagena, w którego konstrukcji wykorzystano nową platformę podłogową MEB. Przestronny SUV zyskał uznanie wśród internautów, którzy zdecydowali się wyróżnić ID.4 w kategorii „Samochód rodzinny” plebiscytu „The Best of Moto 2021”. Volkswagen jako pierwszy producent zobowiązał się do realizacji celów zawartych w paryskim porozumieniu klimatycznym i do 2050 roku zamierza stać się firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. W Polsce, od początku 2021 roku, Volkswagen redukuje i kompensuje ślad węglowy samochodów testowych dostępnych w parku dziennikarskim. Po każdym zakończonym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz może wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew. Przy tym projekcie, nagrodzonym przez jury w kategorii „Odpowiedzialność społeczna biznesu” plebiscytu organizowanego przez moto.pl. Volkswagen współpracuje z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych.

W większości kategorii plebiscytu „The Best of Moto” to internauci mieli decydujące zdanie – w jednej z nich, „Samochód rodzinny” wygrał Volkswagen ID.4. Jednak redakcja przygotowała specjalne kategorie eksperckie, w których o zwycięstwie decydowali specjaliści z danej branży. Jurorzy wyłonili zwycięzców m.in. w kategorii „Odpowiedzialność społeczna biznesu” – wyróżnienie otrzymał w niej projekt kompensacji śladu węglowego samochodów spalinowych z parku prasowego marki Volkswagen

ID.4, czyli przepis na rodzinny, w pełni elektryczny samochód

Nadwozie Volkswagena ID.4 ma długość 4,58 m. Jego kabinę zaprojektowano jako „open space”. Panoramiczne szklane okno dachowe obejmuje niemal całą długość dachu i wpuszcza do środka mnóstwo światła. W utrzymaniu porządku w kabinie pomaga środkowa konsola, którą można swobodnie konfigurować i która nie łączy się z tablicą rozdzielczą. Poduszka powietrzna umieszczona pomiędzy przednimi fotelami i otwierająca się w przypadku uderzenia w bok samochodu, zwiększa i tak wysoki poziom bezpieczeństwa biernego. Pojemność bagażnika Volkswagena ID.4 wynosi 543 litry. Poprzez złożenie oparć tylnych siedzeń można ją powiększyć do 1.575 litrów (liczone po dach).

W wypadku elektrycznego SUV-a – ID.4 – zastosowano akumulator, który może zmagazynować 77 kWh energii, dzięki któremu może on przejechać do 523 km (wg WLTP). Topowa odmiana ID.4 – sportowa GTX – ma dwa elektryczne silniki, po jednym przy każdej osi. Jednostki napędowe w ID.4 GTX współpracują ze sobą zapewniając autu napęd na cztery koła. ID.4 GTX przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,2 s i można nim podróżować z prędkością maksymalną wynoszącą 180 km/h. Maksymalna moc ładowania wynosi 125 kW, co pozwala naładować akumulator od 5 do 80 procent pojemności w zaledwie 38 minut.

Osiem hektarów lasów w ramach kompensacji śladu węglowego

Volkswagen jako pierwszy producent zobowiązał się do realizacji celów zawartych w paryskim porozumieniu klimatycznym i do 2050 roku zamierza stać się firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. Zgodnie ze strategią „Way to Zero” marka Volkswagen konsekwentnie zmniejsza emisję CO2, stopniowo przechodzi na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważy emisję dwutlenku węgla, której nie da się uniknąć. Manifestacją tych starań są modele ID.3 i ID.4 – pierwsze produkowane w sposób neutralny pod względem emisji CO2 w fabryce w niemieckim Zwickau, dostosowanej w 100% do produkcji samochodów elektrycznych. Realizację strategii marki łatwo dostrzec także w ofercie Volkswagena, w której sukcesywnie pojawia się coraz więcej samochodów elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in.

Marka dąży do neutralności węglowej na poszczególnych płaszczyznach swoich działań. Do redukcji śladu węglowego parku dziennikarskiego marki Volkswagen przyczynia się rosnąca liczba w pełni elektrycznych modeli. Już teraz co drugi samochód w parku prasowym Volkswagena ma możliwość ładowania z gniazdka (dzięki napędowi elektrycznemu lub hybrydowemu typu plug-in).

Projekt kompensacji śladu węglowego samochodów testowych z parku dziennikarskiego Volkswagena ruszył wraz z początkiem 2021 roku. W 2021 roku ta inicjatywa przyczyniła się do nasadzenia ponad 8 hektarów drzew (około 50.000 sadzonek) na terenie Polski, w miejscach dotkniętych klęskami żywiołowymi. Należą do nich las w Czarnowie, który uległ całkowitemu zniszczeniu podczas nawałnicy w 2017 roku; poklęskowy teren we wsi Ryboły, w okolicach Puszczy Knyszyńskiej i Puszczy Białowieskiej, powstały w wyniku huraganu z 2016 roku oraz las górski w rejonie Babiej Góry, położony w miejscowości Zawoja w bezpośrednim sąsiedztwie Babiogórskiego Parku Narodowego.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.