Ulica Solidarności – symboliczne zakończenie rozbudowy fabryki Volkswagen Poznań

Ulica Solidarności – symboliczne zakończenie rozbudowy fabryki Volkswagen Poznań

Ulica Solidarności – symboliczne zakończenie rozbudowy fabryki Volkswagen Poznań

21 lipca 2021
  • Otwarcie ulicy Solidarności na terenie fabryki Volkswagen Poznań
  • Symboliczne przecięcie wstęgi i tym samym zakończenie rozbudowy zakładu
  • Nowy układ komunikacyjny i nowe hale produkcyjne efektem solidarnego współdziałania zarządu fabryki, związku zawodowego i Rady Osiedla Antoninek-Zieliniec-Kobylepole
  • 5 lat inwestycji i 5 lat przebudów – film podsumowujący zmiany w zakładzie

Poznań, 21 lipca 2021 r. Dziś, po pięciu latach intensywnych inwestycji w infrastrukturę i modernizację zakładu, symbolicznym przecięciem wstęgi przy głównej bramie fabryki na ulicy Solidarności – dawniej Smołdzinowskiej – zakończono proces rozbudowy fabryki Volkswagena w Poznaniu. Wstęgę wspólnie przecięli przedstawiciele zarządu spółki Dietmar Mnich i Jolanta Musielak, przedstawiciele pracowników – Przewodniczący OM NSZZ Solidarność Piotr Olbryś wraz z Jarosławem Lange Przewodniczącym wielkopolskich struktur NSZZ Solidarność oraz członkowie Rady Osiedla Antoninek -Zieliniec – Kobylepole.

„Wspólne przecięcie wstęgi, otwarcie bramy i nowej ulicy Solidarności to symboliczny gest ukazujący jak my wszyscy rozumiemy solidarność. To efekt dialogu i porozumienia na wszystkich płaszczyznach pomiędzy zarządem firmy, związkiem zawodowym i radą osiedla” – mówi Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań sp. z o.o. „Dzięki rozpoczętej w roku 2017 modernizacji i przebudowie, nie tylko jesteśmy teraz jedynym na świecie zakładem produkującym najnowszy model Volkswagen Caddy 5, ale również śmiało możemy konkurować z innymi fabrykami Grupy.”

Na przygotowanie i dostosowanie linii produkcyjnych do budowy samochodów nowej generacji, spółka przeznaczyła w ostatnich dwóch latach znaczne środki finansowe. W tym czasie fabryka w Antoninku zmieniła się nie do poznania. Pierwszy etap rozbudowy stanowiło zespolenie terenów fabryki, dotychczas przedzielonych drogą publiczną. Było to możliwe dzięki efektywnej współpracy i dialogowi sąsiedzkiemu, a od stycznia 2019 ulica Smołdzinowska znajdująca się na osiedlu Zieliniec stała się drogą wewnętrzną fabryki Volkswagen Poznań. Jednocześnie koncern zapewnił okolicznym mieszkańcom niezależne, alternatywne połączenie osiedla z ul. Warszawską. Poza przebudową i remontem 2 km ulic w obszarze osiedla Zieliniec, chodników i ścieżek rowerowych, przebudowane zostały także sieci energetyczna, wodociągowa, gazowa i sieć telekomunikacyjna. Wybudowano kanalizację deszczową, oświetlenie uliczne, sygnalizację świetlną, monitoring oraz zagospodarowano zieleń.

„Bardzo mnie ucieszyła wiadomość, że fragment starej ul. Smołdzinowskiej leżący obecnie na terenie VWP, nazwano ulicą Solidarności. Chociaż ten fakt ma wymiar symboliczny, to jednak odzwierciedla chęć współpracy fabryki VWP z mieszkańcami naszego osiedla. Ta współpraca nie zawsze była łatwa i prosta, ale jako Przewodniczący Rady Osiedla nie mogę jej nie zauważyć i pominąć.” komentuje Mieczysław Wachowiak, Przewodniczący Rady Osiedla Antoninek-Zieliniec_Kobylepole i dodaje „Solidarność, to idea która przyniosła nam wolność i demokrację, co znaczy dla każdego Polaka, nie muszę o tym mówić. Solidarna współpraca miedzy Radą Osiedla, mieszkańcami a fabryką VWP pozwoliła na rozbudowę zakładu w Antoninku, a ja jako mieszkaniec Poznania cieszę się z tego podwójnie, bo wiem, iż dobrze prosperujący VW Poznań to miejsca pracy dla mieszkańców oraz podatki zasilające budżet miasta, a tym samym nasz, skromny budżet Rady Osiedla. Życzę nam wszystkim, aby ta współpraca była kontynuowana i poszerzona o kolejne dziedziny życia społecznego a fundamentem jej był zawsze wzajemny dialog i zrozumienie.”

Drugim etapem rozbudowy było zbudowanie nowej hali logistycznej wraz z zapleczem, którą ukończono po zaledwie 13 miesiącach prac. Dzięki temu zyskano blisko 46 tys. m2 powierzchni mogącej pomieścić 10 tys. pojemników z częściami do produkcji Caddy i T6.1, wśród nich silniki, resory, szyby boczne, tapicerka drzwi, ściany grodziowe, zbiorniki paliwa. Obok przestrzeni magazynowej i zamkniętej strefy przyjęć towarów, w nowo wybudowanym budynku znalazła się także przestrzeń socjalno-administracyjna. Nowy obiekt pozwoli firmie na integrację powierzchni logistycznych, znajdujących się do tej pory się poza terenem zakładu. Ostatnim, a zarazem kluczowym etapem inwestycji była rozbudowa hali spawalni. Ma ona w tej chwili powierzchnię ponad 14 000 m2 i kubaturę blisko 200.000 m3. Wewnątrz zainstalowano 450 wielofunkcyjnych robotów, których zadaniem jest wykonywanie powtarzalnych procesów produkcyjnych przy precyzyjnej budowie karoserii Caddy piątej generacji.

Piotr Olbryś, Przewodniczący OM NSZZ Solidarność Volkswagen Poznań „Dzisiejsza uroczystość jest dla nas ważna z kilku powodów. Po pierwsze jest ona zwieńczeniem kilkuletnich prac nad rozbudową naszego zakładu, która ma duży wpływ na zabezpieczenie Pracowników Volkswagen Poznań w przyszłości. Była ona również niezbędna, aby rozpocząć seryjną produkcję naszego nowego modelu Caddy 5. Samochód ten to najbardziej zaawansowany technicznie produkt produkowany w zakładzie a dzięki poczynionym inwestycjom jesteśmy lepiej, jako Załoga, przygotowani na przyszłość. Jednakże ta uroczystość to również pewien aspekt symboliczny. Związek zawodowy Solidarność jest w zakładzie od samego początku, tak więc od samego początku współtworzyliśmy, jako pracownicy, to przedsiębiorstwo. Co ważne, nasza współpraca przebiegała zawsze w duchu dialogu i zrozumienia obydwu stron. Myślę, że ta uroczystość to potwierdzenie dobrego dialogu i kultury naszego przedsiębiorstwa.”

Ostatnie miesiące to dopełnienie wszystkich inwestycji. W tym czasie uruchomiono nową bramę wjazdową od ul. Warszawskiej, przy której odbyła się dzisiejsza uroczystość, ulica Solidarności zyskała nową nawierzchnię, nasadzono zieleń, zbudowano nowy parking od ulicy Leśnej, nowy parking rowerowy dla pracowników od ul. Warszawskiej oraz rozbudowano infrastrukturę do ładowania samochodów elektrycznych.
Volkswagen Poznań to w tej chwili fabryka nowoczesna, wyposażona w najnowsze technologie, zgodne ze standardami światowymi. To także jedyne na świecie miejsce gdzie produkowany jest model VW Caddy. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie prowadzone przez firmę inwestycje w proces produkcyjny oraz infrastrukturę.
Film o tym jak na przestrzeni ostatnich pięciu lat rozbudowywał i zmieniał się zakład Volkswagen Poznań, zobaczyć można tu: https://youtu.be/eztxfwehHwQ

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.