Tomasz Rożek w podcaście „Elektrycznie Tematyczni” o śladzie węglowym i emisji gazów cieplarnianych

Tomasz Rożek w podcaście „Elektrycznie Tematyczni” o śladzie węglowym i emisji gazów cieplarnianych

Tomasz Rożek w podcaście „Elektrycznie Tematyczni” o śladzie węglowym i emisji gazów cieplarnianych

19.07.2021

  • z najnowszego badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab i Volkswagena wynika, że aż 49% respondentów nie słyszało o pojęciu „ślad węglowy”
  • większe emisje gazów cieplarnianych mają bezpośredni wpływ na globalne ocieplenie; proces ten przyspiesza zmianę klimatu, co ma katastrofalne skutki dla naszej planety
  • Volkswagen jako pierwszy producent samochodów już w 2018 roku zobowiązał się do realizacji celów klimatycznych zawartych w Porozumieniu Paryskim
  • do 2050 roku koncern zamierza stać się firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla – kluczem do realizacji tego celu są auta elektryczne, ale nie tylko

W trzydziestym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o zmianach klimatycznych, a konkretniej – o wiedzy Polaków na temat tego, jaki wpływ na zmiany klimatyczne ma przede wszystkim emisja dwutlenku węgla. Gościem odcinka jest znany popularyzator nauki – Tomasz Rożek, twórca kanału Nauka. To lubię na YouTube.

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab i Volkswagena wynika, że połowa respondentów ma świadomość globalnych zagrożeń klimatycznych. 51% ankietowanych słyszało o pojęciu „ślad węglowy”, natomiast 49% nie zetknęło się z tym terminem. Świadomość badanych na temat tego określenia, zależy w dużej mierze od miejsca ich zamieszkania. Porównując odpowiedzi mieszkańców wsi i największych miast (+500 tys. mieszkańców) wynika, że w pierwszej grupie o śladzie węglowym słyszało 44% ankietowanych, a w drugiej – 60%. Nie zmienia to faktu, że względnie duża grupa Polaków nie słyszała o jednym z kluczowych terminów związanych z ekologią.

Większe emisje gazów cieplarnianych mają bezpośredni wpływ na globalne ocieplenie. Proces ten przyspiesza zmianę klimatu, co ma katastrofalne skutki dla naszej planety. Wszyscy możemy walczyć z globalnym ociepleniem poprzez dokonywanie przyjaznych dla klimatu wyborów w codziennym życiu.

Koncern Volkswagen jako pierwszy producent samochodów już w 2018 roku zobowiązał się do realizacji celów klimatycznych zawartych w Porozumieniu Paryskim. Do 2050 roku koncern zamierza stać się firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. Kluczem do realizacji tego celu są samochody elektryczne, ale nie tylko. Ważnym elementem elektrycznej ofensywy Volkswagena jest również energia pochodząca ze źródeł odnawialnych, którą wykorzystuje się zarówno podczas produkcji, jak i eksploatacji samochodów, a także do zasilania wszystkich zakładów Grupy Volkswagen w Polsce. Nowym dostawcą zielonej energii jest Polenergia Obrót S.A. Zielona energia dostarczana przez Polenergię do wszystkich polskich spółek Grupy Volkswagen jest energią pozyskiwaną z siły wiatru i pochodzi z ośmiu farm wiatrowych zlokalizowanych na terenie Polski.

Kryzys klimatyczny jest obecnie jednym z najważniejszych światowych wyzwań. Zrozumienie śladu węglowego może pomóc ograniczyć wpływ na środowisko. Ale czy Polacy wiedzą, co to jest „ślad węglowy”? Jak w najprostszy sposób można zdefiniować to pojęcie? W jaki sposób dwutlenek węgla wpływa na zmiany klimatu? Ile jest go standardowo w atmosferze i w jakim stopniu człowiek się przyczynia do zwiększenia jego ilości? Które z gazów zmieniają klimat, a które mają wpływ na organizm człowieka? Jak jeszcze można wpłynąć na redukcję ilości dwutlenku węgla? 

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdują się w najnowszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”.

Zarówno najnowszy, jak i pozostałe odcinki podcastu można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher oraz na stronie internetowej:

https://www.volkswagen.pl/pl/elektromobilnosc/elektrycznie-tematyczni.html

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html