Grupa Volkswagen ponad dwukrotnie zwiększyła dostawy elektrycznych modeli w pierwszym półroczu

Grupa Volkswagen ponad dwukrotnie zwiększyła dostawy elektrycznych modeli w pierwszym półroczu

Grupa Volkswagen ponad dwukrotnie zwiększyła dostawy elektrycznych modeli w pierwszym półroczu

21.07.2021

  • Bardzo widoczny efekt ofensywy modelowej pojazdów zasilanych energią elektryczną
  • Liczba dostaw pojazdów elektrycznych na całym świecie zwiększona ponad dwukrotnie, do 170.939 sztuk w pierwszej połowie bieżącego roku (2020, 64.462)
  • Planowany jeszcze większy wzrost dostaw w drugiej połowie roku dzięki poszerzeniu gamy dostępnych modeli
  • Także modele hybrydowe typu plug-in (PHEV) cieszą się dużym zainteresowaniem. Ich dostawy zwiększyły się ponad trzykrotnie do 171.300 sztuk (2020, 56.303)
  • Christian Dahlheim, dyrektor sprzedaży Grupy: „Nasza globalna ofensywa elektryczna przynosi efekty, a zapotrzebowanie klientów na elektryczne modele jest bardzo wysokie. W tym roku planujemy po raz pierwszy dostarczyć około miliona zelektryfikowanych pojazdów i jesteśmy przekonani, że osiągniemy cele floty naszych pojazdów w zakresie emisji CO2 w Europie”.

Poznań, 21. lipca 2021 r. – Grupa Volkswagen kontynuuje ofensywę elektryczną. W pierwszej połowie 2021 roku wprowadziła na rynek następujące nowe modele: Volkswagena ID.4, Volkswagena ID.6, ŠKODĘ Enyaq iV, Audi Q4 e-tron, Audi Q4 Sportback e-tron, Audi e-tron GT i Porsche Taycan Cross Turismo. W sumie do końca czerwca na całym świecie dostarczono 170.939 modeli w pełni elektrycznych BEV, ponad dwa razy więcej niż w roku ubiegłym (+165,2 procent). Po dostarczeniu 59.948 pojazdów BEV do klientów w pierwszym kwartale (+78,4 procent w porównaniu z poprzednim rokiem), dostawy w drugim kwartale znacznie wzrosły, zgodnie z planem. Dostarczono w nim do klientów 110.991 sztuk (+259,7 procent w porównaniu z minionym rokiem). W kolejnych miesiącach sprzedaż jeszcze bardziej przyspieszony dzięki poszerzeniu gamy o kolejne modele. Grupa konsekwentnie poszerzała również swoje portfolio modeli PHEV. Ta kategoria pojazdów również korzysta z dużego popytu ze strony klientów. W pierwszym półroczu dostarczono łącznie 171.300 pojazdów hybrydowych z wtyczką, ponad trzykrotnie więcej niż w roku ubiegłym (+204,2 procent).

Jeśli chodzi o dostawy pojazdów typu BEV w podziale na rynki, w pierwszym półroczu europejski rynek ze 128.078 pojazdami (udział: 74,9 procent) wyraźnie prowadził. Tutaj Grupa była liderem rynku, z około 26 procentowym udziałem w dostawach pojazdów elektrycznych. W USA Grupa przekazała klientom 18.514 modeli, co odpowiada 10,8 procent jej światowych dostaw modeli zasilanych energią elektryczną. W ten sposób Grupa osiągnęła na tamtym rynku wyższy udział wśród pojazdów w pełni elektrycznych, wynoszący około 9 procent, niż na całym rynku obejmującym pojazdy z napędem konwencjonalnym. W Chinach w pierwszej połowie 2021 r. klientom przekazano 18.285 pojazdów, co stanowi 10,7 procent światowych dostaw elektrycznych modeli Grupy.

Ofensywa modeli BEV głównej marki Volkswagen rozpoczęła się w Europie w zeszłym roku wraz z modelem ID.3. Po tym modelu w tym roku pojawił się elektryczny SUV ID.4, który w marcu został również wprowadzony na rynek w USA i Chinach. Ponadto ID.6, elektryczny SUV z maksymalnie 7 miejscami dostosowany specjalnie do potrzeb chińskich klientów, jest dostępny w Chinach od czerwca. Christian Dahlheim powiedział: „W trzecim kwartale spodziewamy się znacznego wzrostu dostaw pojazdów elektrycznych w Chinach dzięki rozszerzonej ofercie modeli z rodziny ID.”

Nieco ponad połowa dostaw elektrycznych modeli Grupy na całym świecie do końca czerwca posiadała logo głównej marki Volkswagen, która przekazała klientom 92.859 pojazdów (udział: 54,3 procent). Na kolejnych miejscach znalazły się marki premium Audi i Porsche, odpowiednio z 32.775 pojazdami (udział: 19,2 procent) i 19.822 pojazdami (udział: 11,6 procent). ŠKODA dostarczyła 17.697 sztuk elektrycznych modeli (udział: 10,4 procent), a SEAT 6.172 (udział: 3,6 procent).

Pięć najpopularniejszych modeli elektrycznych Grupy Volkswagen w pierwszej połowie 2021 roku:

- Volkswagen ID.4 37.292 pojazdów
- Volkswagen ID.3 31.177 pojazdów
- Audi e-tron (w tym Sportback) 25.794 pojazdów
- Porsche Taycan (w tym Cross Turismo) 19.822 pojazdów
- Volkswagen e-up! 17.890 pojazdów

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html