eRajd Volkswagenem ID4 na południowy kraniec Europy

eRajd: Volkswagenem ID.4 na południowy kraniec Europy

eRajd: Volkswagenem ID.4 na południowy kraniec Europy

26.07.2021

  • Punta Marroqui nad Cieśniną Gibraltarską to cel załogi WysokieNapiecie.pl, która w swoją podróż wybrała się w pełni elektrycznym Volkswagenem ID.4 – udało się do niego dotrzeć po trzech dniach wyprawy
  • Cała trasa liczy niemal 8 tys. km i prowadzi przez kilkanaście państw Europy, aż na najbardziej na południe wysunięty przylądek kontynentu
  • wyprawa na trzeci z krańców Europy, podobnie jak na poprzednie wyprawy realizowane przez WysokieNapiecie.pl, stanowi jedynie pretekst do pokazania, jak z roku na rok rosną zasięgi samochodów i szybkość ich ładowania, zagęszcza się (lub nie) sieć ładowarek oraz wzrastają ich moce
  • w pełni elektryczny SUV, Volkswagen ID.4 jest oferowany z dwoma akumulatorami do wyboru – 52 kWh i 77 kWh, mniejszy pozwala na pokonanie odległości do 346 km, większy – do 523 km (wg WLTP)

W tegoroczną podróż po Europie załoga WysokieNapiecie.pl postanowiła wybrać się Volkswagenem ID.4, który kwalifikuje się do uruchomionego właśnie programu dopłat „Mój elektryk”, prowadzonego przez NFOŚiGW. Po ID.3, kompaktowy SUV ID.4 jest drugim modelem Volkswagena, w którego konstrukcji wykorzystano nową platformę podłogową MEB. Dzięki ID.4 Volkswagen poszerzył ofertę samochodów elektrycznych o model, który należy do największego i najszybciej rozwijającego się segmentu na świecie. Nowy SUV Volkswagena podczas wyprawy na kraniec Europy będzie miał okazję udowodnić swoje kompetencje, pozwalające zapewnić komfortową podróż także na długich dystansach.

Po raz kolejny dziennikarze WysokieNapiecie.pl zamierzają pokazać zmiany, które zachodzą w europejskiej energetyce, infrastrukturze ładowania samochodów elektrycznych oraz w ich zasięgach w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Trasa tegorocznego eRajdu liczy niemal 8 tys. km i prowadzi przez kilkanaście państw Europy. Patronat medialny nad eRajdem objęły CleanTechnica – największy w Stanach Zjednoczonych serwis na temat elektromobilności i czystych technologii – oraz Interia Motoryzacja. Wyprawę będzie można śledzić w relacjach na żywo w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube oraz Instagram) pod hasztagiem #eRajd, na stronie WysokieNapiecie.pl, a także u partnerów medialnych i w innych mediach. Relację z pierwszych dni wyjazdu można znaleźć tutaj https://wysokienapiecie.pl/39460-erajd-2021-elektrykiem-na-poludniowy-kraniec-europy-relacja-na-zywo/ .

Wraz z pojawieniem się w gamie Volkswagena modelu ID.4, elektryczna ofensywa marki nabrała rozpędu. Do 2023 roku marka zainwestuje w elektromobilność ponad 11 miliardów euro. Do 2025 roku Volkswagen zamierza produkować 1,5 miliona samochodów elektrycznych rocznie.
Już w 2018 roku, jako pierwszy producent samochodów, Volkswagen zobowiązał się do realizacji celów klimatycznych zawartych w Porozumieniu Paryskim. Do 2050 roku firma zamierza stać się neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Kluczem do realizacji tego celu są samochody elektryczne, ale nie tylko. Ważnym elementem elektrycznej ofensywy Volkswagena jest również energia pochodząca ze źródeł odnawialnych, którą wykorzystuje się zarówno podczas produkcji, jak i eksploatacji samochodów, a także do zasilania wszystkich zakładów Grupy Volkswagen w Polsce.

ID.4 jest oferowany do wyboru z dwoma akumulatorami, które różnią się pojemnością energetyczną. W ID.4 Pure i ID.4 Pure Performance akumulator ma pojemność 52 kWh, co pozwala na pokonanie odległości do 346 km (wg WLTP). W pozostałych odmianach ID.4 zastosowano akumulator o pojemności 77 kWh, dzięki któremu może on przejechać do 523 km (wg WLTP). Umieszczony pod kabiną akumulator sprawia, że środek ciężkości ID.4 znajduje się nisko, a jego masa jest optymalnie rozłożona. Duże koła w rozmiarze do 21 cali podkreślają sportowy charakter elektrycznego SUV-a, który dzięki dużemu prześwitowi sprawdza się także poza utwardzonymi drogami.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html