Wyniki badań: 97% właścicieli samochodów elektrycznych nie zamieniłoby ich na auta spalinowe

Wyniki badań: 97% właścicieli samochodów elektrycznych nie zamieniłoby ich na auta spalinowe

Wyniki badań: 97% właścicieli samochodów elektrycznych nie zamieniłoby ich na auta spalinowe

26 kwietnia 2021
  • aż 38% właścicieli samochodów elektrycznych, którzy wzięli udział w badaniu, mieszka w blokach
  • co czwarty ankietowany (24%) nie ma możliwości ładowania swojego auta w miejscu zamieszkania
  • co trzeci (32%) właściciel samochodu elektrycznego nie ma innego auta w swoim gospodarstwie domowym
  • według danych PSPA pod koniec marca 2021 r. w Polsce było dostępnych 1425 ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych (2780 punktów)

W najnowszym badaniu EV Klub Polska – zrealizowanym we współpracy z marką Volkswagen i InsightOut Lab – przemówili właściciele aut elektrycznych. Sposób, w jaki korzystają ze swoich samochodów, przeczy popularnym tezom, które dotyczą pojazdów elektrycznych.

Czy samochód elektryczny może być jedynym autem w gospodarstwie domowym? Czy auto na prąd jest dobrym rozwiązaniem tylko dla osób mieszkających w domach? Na te i inne pytania odpowiada najnowsze badanie EV Klub Polska zrealizowane we współpracy z marką Volkswagen i InsightOut Lab. Przeprowadzono je wśród faktycznych użytkowników samochodów elektrycznych. W ramach organizowanego przez Klub panelu badawczego Volkswagen zadał właścicielom samochodów elektrycznych kilka pytań, które miały zweryfikować niektóre tezy, dotyczące aut napędzanych prądem.

• Żeby mieć samochód elektryczny, trzeba mieszkać w domu – mit

Ładowanie samochodu elektrycznego w miejscu zamieszkania niezaprzeczalnie jest najwygodniejszą formą uzupełniania braku energii w akumulatorach. Dla wielu nie jest to jednak warunek, od którego uzależniona jest decyzja zakupowa dotycząca auta na prąd. Aż 38% właścicieli samochodów elektrycznych, którzy wzięli udział w badaniu, mieszka w blokach. Co równie istotne, co czwarty ankietowany (24%) nie ma możliwości ładowania swojego auta w miejscu zamieszkania.

Wyniki badań: 97% właścicieli samochodów elektrycznych nie zamieniłoby ich na auta spalinowe

• Samochód elektryczny? Tak, ale tylko jako drugi lub trzeci w gospodarstwie domowym – mit

Co trzeci (32%) właściciel samochodu elektrycznego nie ma innego auta w swoim gospodarstwie domowym. Wśród tych, którzy oprócz auta na prąd mają też inne samochody, 11% stanowią ci, którzy posiadają… jeszcze jedno auto elektryczne lub hybrydę typu plug-in.

Wyniki badań: 97% właścicieli samochodów elektrycznych nie zamieniłoby ich na auta spalinowe

• Ładowanie od 0 do 100% trwa zbyt długo, a publicznych stacji ładowania jest za mało – mit

Według danych PSPA pod koniec marca 2021 r. w Polsce było dostępnych 1425 ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych (2780 punktów). Ich liczba nieprzerwanie i dynamicznie rośnie, choć dla zaskakująco wielu posiadaczy aut elektrycznych nie jest to aż tak istotne. Dokładnie połowa z nich (50%) nigdy lub tylko kilka razy korzystała z publicznych stacji ładowania.

Badanie przeprowadzone przez EV Klub Polska we współpracy z marką Volkswagen oraz InsightOut Lab pokazuje też, że dla zdecydowanej większości posiadaczy samochodów elektrycznych czas potrzebny na naładowanie akumulatora od poziomu
0 do 100% nie jest wartością, która ma dla nich znaczenie. Tylko 6% badanych ładuje swój samochód, gdy poziom naładowania akumulatora zbliża się do 0. Co piąty badany (21%) ładuje swoje auto codziennie lub prawie codziennie, bez względu na to, jaki zasięg wskazuje komputer.

Wyniki badań: 97% właścicieli samochodów elektrycznych nie zamieniłoby ich na auta spalinowe

• Samochody elektryczne nie nadają się do długich podróży – mit

86% właścicieli samochodów elektrycznych jest innego zdania. Wspomniana grupa na pytanie „Czy jeździsz swoim samochodem elektrycznym w trasy, których długość przekracza zasięg Twojego samochodu elektrycznego?” odpowiada, że tak.

Co bardzo istotne, opisane badanie nie miało charakteru deklaratywnego. Posiadacze samochodów elektrycznych odpowiadali na pytania związane z faktycznym sposobem korzystania z ich aut. To nawyki, a nie deklaracje właścicieli samochodów elektrycznych przeczą przytoczonym tezom. Nie powinno zatem dziwić, że 97% ankietowanych na pytanie „Biorąc pod uwagę wszystkie dotychczasowe doświadczenia z samochodem elektrycznym, czy zamieniłbyś je na auto spalinowe?” odpowiada, że nie (79% – zdecydowanie nie; 18% – raczej nie). Poziom zadowolenia z aut na prąd jest zatem bardzo wysoki.

Wyniki badań: 97% właścicieli samochodów elektrycznych nie zamieniłoby ich na auta spalinowe

Metodologia badania
Badanie zostało zrealizowane w dniach 30.03-19.04.2021 r. Pytania przygotowane przez InsightOut Lab i markę Volkswagen zostały zadane właścicielom samochodów elektrycznych podczas panelu badawczego zrealizowanego przez EV Klub Polska. W badaniu wzięło udział 137 osób.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.