Way to Zero Volkswagen przedstawia plan rozwoju mobilności neutralnej dla klimatu

Way to Zero: Volkswagen przedstawia plan rozwoju mobilności neutralnej dla klimatu

Way to Zero: Volkswagen przedstawia plan rozwoju mobilności neutralnej dla klimatu

29 kwietnia 2021
  • firma dąży do ograniczenia emisji CO2 w Europie średnio o około 17 ton na samochód do 2030 roku, to jest o 40 procent mniej niż w 2018 roku
  • do 2025 roku 14 miliardów euro inwestycji w dekarbonizację
  • energia elektryczna ze źródeł odnawialnych w fazie użytkowania pojazdu: Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów, który wspiera w Europie szeroko zakrojoną ekspansję farm wiatrowych i elektrowni słonecznych
  • zrównoważona produkcja: do 2030 roku energia elektryczna zasilająca wszystkie fabryki w Europie oraz w Ameryce Północnej i Południowej będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych
  • Ralf Brandstätter, dyrektor generalny Volkswagena: Volkswagen jest za zrównoważoną elektromobilnością dla wszystkich – od produkcji, przez okres użytkowania, aż po recykling”.

Podczas konferencji poświęconej strategii „Way to Zero”, Volkswagen przedstawił szczegóły planu dekarbonizacji firmy i jej produktów. Marka zamierza osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla najpóźniej do 2050 roku. Nowym kamieniem milowym w okresie przejściowym jest docelowa 40-procentowa redukcja emisji CO2 na samochód w Europie do 2030 roku – znacznie przewyższająca cel Grupy, który wynosi 30% (punkt odniesienia: 2018 rok). W efekcie, przeciętny samochód Volkswagena emitowałby około 17 ton dwutlenku węgla mniej. Oprócz przyspieszenia przejścia na elektromobilność, produkcja (w tym również łańcuch dostaw) i eksploatacja aut elektrycznych ma być neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Do tego dochodzi także sukcesywny recykling akumulatorów ze starych samochodów elektrycznych.

Volkswagen jest za zrównoważoną elektromobilnością dla wszystkich. Zdecydowaliśmy się na strategię „Way to Zero” i konsekwentnie stawiamy środowisko w centrum wszystkich naszych działań” – mówi Ralf Brandstätter, dyrektor generalny Volkswagena. „Nasza wielka ofensywa aut elektrycznych to dopiero początek. Przyjmujemy całościowe podejście do dekarbonizacji: od produkcji, przez okres użytkowania samochodu, aż po recykling. Jesteśmy pierwszym producentem aut, który wspiera rozwój odnawialnych źródeł energii na skalę przemysłową”.

Volkswagen wspiera budowę farm wiatrowych i elektrowni słonecznych

Kluczowym czynnikiem dla osiągnięcia elektromobilności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla jest możliwość systematycznego ładowania akumulatorów aut elektrycznych energią elektryczną wytwarzaną w całości ze źródeł odnawialnych. Już dziś Volkswagen oferuje swoim klientom energię elektryczną ze źródeł odnawialnych do zasilania auta w domu (w Polsce dzięki współpracy z firmą Polenergia) oraz podczas podróży (np. na stacjach ładowania IONITY). Teraz firma idzie o krok dalej. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów, który bezpośrednio wspiera rozwój wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych na dużą skalę. W rezultacie, do 2025 roku, w kilku regionach Europy mają powstać nowe farmy wiatrowe oraz elektrownie słoneczne.

Kontrakty na realizację pierwszych projektów z firmą energetyczną RWE już podpisano. W Niemczech Volkswagen wspiera budowę elektrowni słonecznej o łącznej mocy 170 milionów kilowatogodzin rocznie. Elektrownia powstanie do końca 2021 roku w Tramm-Göthen w północno-wschodnich Niemczech i zostanie zbudowana bez żadnych dotacji państwowych. Elektrownia składa się z około 420.000 modułów słonecznych i jest największą niezależną elektrownią słoneczną w Niemczech.

Przewiduje się, że do 2025 roku wszystkie elektrownie łącznie wygenerują około siedmiu terawatogodzin dodatkowej energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Ilość energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, która będzie trafiać do sieci będzie rosła wraz z liczbą Volkswagenów z rodziny ID. na drogach. W ten sposób Volkswagen sprawia, że modele z rodziny ID. mają wpływ na klimat i tworzą podstawę do powstania floty samochodów neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.

Ekologiczne – produkcja i łańcuch dostaw

Volkswagen, oprócz zapewnienia ekologicznego użytkowania swoich samochodów, pracuje również nad dekarbonizacją zarówno produkcji, jak i łańcucha dostaw. Już dziś energia elektryczna wykorzystywana we wszystkich europejskich zakładach produkcyjnych pochodzi ze źródeł odnawialnych. Pionierskim zakładem jest fabryka samochodów elektrycznych w Zwickau, gdzie produkowane są modele z rodziny ID.. Od 2030 roku wszystkie zakłady na świecie – poza tymi, które są zlokalizowane w Chinach – mają w całości pracować z wykorzystaniem energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. W przyszłości te zakłady w łańcuchu dostaw, które emitują najwięcej CO2 będą z niego systematycznie wykluczane. Wzorem do naśladowania jest fabryka ogniw akumulatorów do ID.3 i ID.4, która już teraz wykorzystuje wyłącznie energię elektryczną ze źródeł odnawialnych i ma znacznie zmniejszony ślad węglowy.

Jeszcze w tym roku Volkswagen wykorzysta w produkcji komponentów do modeli z rodziny ID. ekologiczne materiały, jak „zielone” aluminium do produkcji obudów akumulatorów i obręczy kół oraz opony produkowane w fabryce o niskiej emisji. Jest ponad dziesięć głównych elementów, których produkcja w najbliższych latach pozwoli zmniejszyć ślad węglowy modeli z rodziny ID. o około dwie tony na samochód. W przypadku projektowania nowych modeli, Volkswagen będzie traktował poziom emisji CO2 jako kluczowe kryterium przy wyborze dostawców. Firma zamierza współpracować z kluczowymi dostawcami w celu stopniowej poprawy ich śladu węglowego, aby zapewnić zrównoważony rozwój łańcucha dostaw. Volkswagen realizuje również jasną strategię dekarbonizacji w ramach własnej produkcji podzespołów w zakładach Volkswagen Group Components. W związku z tym, co zostało zapowiedziane już podczas konferencji Power Day, fabryki ogniw akumulatorów mają być całkowicie zasilane energię elektryczną ze źródeł odnawialnych.

Systematyczny recykling akumulatorów, który w przyszłości pozwoli na ponowne wykorzystanie ponad 90 procent surowców, przyczyni się do dalszego zmniejszenia emisji CO2. Celem jest uzyskanie zamkniętego obiegu akumulatorów i surowców, które są potrzebne do ich wytworzenia na potrzeby modeli całej Grupy. Volkswagen Group Components już uruchomił pilotażowy zakład recyklingu akumulatorów w Salzgitter.

Przyspieszenie ofensywy elektromobilności

W centrum strategii „Way to Zero” znajduje się nowy program ACCELERATE, którego celem jest przyspieszenie ofensywy elektromobilności. Punktem docelowym jest elektryfikacja całej gamy nowych modeli. Do 2030 roku co najmniej 70 procent sprzedaży Volkswagena w Europie będą stanowić samochody elektryczne, co przekłada się na ponad milion aut. To oznaczałoby znaczne przewyższenie przez Volkswagena wymogów unijnego Zielonego Ładu. W Ameryce Północnej i w Chinach udział samochodów elektrycznych w sprzedaży powinien wynieść co najmniej 50 procent. Ponadto, Volkswagen będzie co roku wprowadzał na rynek przynajmniej jedno nowe auto elektryczne. Volkswagen zaprezentował właśnie ID.4 GTX – kolejny model z elektrycznej rodziny ID.

Konferencja „Way to Zero” jako otwarty dialog z rządem, przemysłem i społeczeństwem

„Strategia „Way to Zero” to nasz plan skutecznej ochrony klimatu, z jasno określonymi i ambitnymi kamieniami milowymi. Realizujemy naszą politykę odpowiedzialności za środowisko. Strategia „Way to Zero” zapewnia nam przewagę konkurencyjną. W przyszłości pracownicy, klienci i inwestorzy będą preferować firmy, które odpowiedzialność społeczną i za środowisko stawiają w centrum działalności. Zrównoważony rozwój stanie się zatem kluczowym czynnikiem sukcesu firmy” – mówi Ralf Brandstätter. „W pojedynkę Volkswagen nie zdekarbonizuje mobilności. Rząd, przemysł i społeczeństwo muszą współpracować, aby opracować dobre pomysły i dokonać odważnych inwestycji”.

Konferencja Volkswagena na temat strategii „Way to Zero” to zaproszenie wielu środowisk do otwartego dialogu. Podczas całodniowego wydarzenia, wyłącznie cyfrowego ze względu na pandemię koronawirusa, wzięło udział ponad 20 prelegentów ze świata polityki, z organizacji pozarządowych oraz instytucji naukowych i innych firm, a także przedstawiciele Volkswagena.

Więcej informacji i materiałów związanych z konferencją na temat strategii „Way to Zero” można znaleźć na stronie convention.vw-newsroom.com.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.