Volkswagen ID4 uzyskał najwyższą ocenę pięć gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP

Volkswagen ID.4 uzyskał najwyższą ocenę – pięć gwiazdek – w teście bezpieczeństwa Euro NCAP

Volkswagen ID.4 uzyskał najwyższą ocenę – pięć gwiazdek – w teście bezpieczeństwa Euro NCAP

20.04.2021

  • ID.4 otrzymał wysokie oceny we wszystkich testowych kategoriach
  • technologia Car2X należy do wyposażenia seryjnego ID.4

Nowy Volkswagen ID.4 uzyskał imponujące wyniki w renomowanym teście bezpieczeństwa Euro NCAP (European New Car Assessment Program). Pierwszy elektryczny SUV marki Volkswagen, skonstruowany na innowacyjnej modułowej platformie MEB, otrzymał najwyższą ocenę – pięć gwiazdek. ID.4 zdobył dobre oceny we wszystkich testowych kategoriach – w zakresie ochrony dorosłych pasażerów, dzieci oraz pieszych, a także za systemy wspomagania.

Na ocenę ochrony dorosłych pasażerów wpływ mają wyniki zderzeń – czołowego, bocznego oraz w tył samochodu. W oparciu o testy zderzeniowe i o ocenę środków, które zapewniają jak najszybsze – wydobycie i możliwość udzielenia pomocy poszkodowanym, ID.4 otrzymał 93 procent punktów możliwych do zdobycia w przypadku kierowcy i dorosłych pasażerów. W przypadku dzieci wynik wyniósł 89 procent.

Oceny są oparte na trzech ważnych wskaźnikach. Oprócz ochrony, którą zapewniają urządzenia przytrzymujące dzieci w przypadku zderzenia czołowego lub bocznego, na ocenę końcową ma również wpływ sposób instalowania w aucie fotelików dziecięcych o różnych rozmiarach, a także wyposażenie ID.4 w udogodnienia do przewozu dzieci.

Euro NCAP – oprócz oceny ochrony pasażerów w aucie – bada również, jak skutecznie system automatycznego hamowania awaryjnego (AEB) chroni pieszych i rowerzystów przed ewentualną kolizją z samochodem. Równie istotną wagę przywiązuje się do innych standardowych systemów wspomagania. Jedną z niewątpliwych zalet ID.4 jest fakt, że wszystkie wersje seryjnie są wyposażone w system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu Lane Assist i system monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist. ID.4 jest również wyposażony w centralną poduszkę powietrzną między przednimi fotelami, która zmniejsza ryzyko, że kierowca i pasażer uderzą się głowami podczas, na przykład, zderzenia w bok samochodu.

Kolejnym systemem, który każdy ID.4 ma na pokładzie, jest Car2X. Umożliwia on wymianę informacji między infrastrukturą drogową a samochodami o lokalnych zagrożeniach za pośrednictwem sieci bezprzewodowej WLANp. Już w marcu 2020 roku Euro NCAP przyznało temu innowacyjnemu systemowi ostrzegania o zagrożeniach nagrodę Advanced Award w uznaniu za jej znaczenie dla poprawy bezpieczeństwa.

Jako wyposażenie dodatkowe Volkswagen oferuje do ID.4 systemy asystujące, które zwiększają bezpieczeństwo i komfort podróżowania (np. system Side Assist).

Z wynikiem 85 procent możliwych do zdobycia punktów elektryczny SUV Volkswagena uzyskał również doskonałe wyniki w kategorii Safety Assist. Ocena za ochronę pieszych i rowerzystów wyniosła 76%.

Pięć gwiazdek dla nowego ID.4 oznacza kontynuację sukcesów modeli Volkswagena w testach Euro NCAP. W październiku 2020 roku najwyższą ocenę uzyskał również kompaktowy elektryczny ID.3. Szczegóły dotyczące poszczególnych testów są dostępne na stronie www.euroncap.com.

Film z testu można obejrzeć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=0pCeUL-GB8UOpens an external link.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html