Szeroki wachlarz usług dla użytkowników samochodów elektrycznych i hybrydowych Volkswagena

Szeroki wachlarz usług dla użytkowników samochodów elektrycznych i hybrydowych Volkswagena

Szeroki wachlarz usług dla użytkowników samochodów elektrycznych i hybrydowych Volkswagena

21 kwietnia 2021
  • elektryczna ofensywa marki Volkswagen nabrała przyspieszenia – do 2030 roku udział samochodów typu BEV w sprzedaży marki ma wzrosnąć w Europie do ponad 70 procent
  • pakiet usług oferowanych użytkownikom aut typu BEV i PHEV obejmuje dostęp do energii ze źródeł odnawialnych, wybór wallboxów wraz z możliwością montażu, dostęp do tysięcy punktów ładowania za pośrednictwem jednej karty
  • dostęp do energii ze źródeł odnawialnych zapewnia współpraca z Grupą Polenergia – największą polską prywatną grupą energetyczną

Volkswagen przyspiesza proces przekształcający go w markę, które oferuje samochody, urządzenia i usługi oparte na oprogramowaniu. W związku z tym ofensywa w dziedzinie samochodów elektrycznych Volkswagena również została przyspieszona – sprzedaż tego rodzaju aut ma do 2030 roku wzrosnąć w Europie do ponad 70 procent, a w Chinach i USA do ponad 50 procent. W tym celu każdego roku Volkswagen będzie wprowadzał na rynek jeden nowy model typu BEV. Samochody to jednak nie wszystko – Volkswagen kompleksowo podchodzi do konstruowania swojej oferty na płaszczyźnie elektromobilności, oferując rozwiązania ułatwiające użytkowanie aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.

Tylko w tym roku Volkswagen zamierza dostarczyć klientom około 300.000 samochodów skonstruowanych na platformie MEB. Do tego należy doliczyć około 150.000 aut hybrydowych. Aby klienci z Polski, którzy zdecydują się na zakup samochodu typu BEV (battery electric vehicle) lub PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) mogli liczyć na komfortowe ładowanie swojego pojazdu, Volkswagen przygotował wielopłaszczyznową ofertę.

ID.Charger – szybsze i wygodniejsze ładowanie w domu

Za pośrednictwem należącej do Volkswagena firmy Elli, która zajmuje się sprzedażą infrastruktury do ładowania aut elektrycznych, marka prowadzi sprzedaż wallboxów ID. Charger. Urządzenie to umożliwia sprawne ładowanie samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.

Przedstawiciel marki Elli, Hanns-Christoph Bauer, Vice President of Sales w Volkswagen Group Charging mówi: „ID. Charger umożliwia ładowanie akumulatora samochodu elektrycznego prądem o mocy do 11 kW, co oznacza, że proces ten odbywa się niemal pięć razy szybciej niż w wypadku ładowania z domowego gniazda prądu. Dzięki wallboxowi Volkswagena, rozładowany akumulator o pojemności 58 kWh w modelach ID.3 i ID.4 można naładować w pełni w ciągu około sześciu godzin”. I dodaje: „Wallbox ID. Charger jest oferowany w trzech wersjach, które różnią się zakresem funkcji cyfrowych – ID. Charger, ID. Charger Connect i ID. Charger Pro. Każdy użytkownik samochodu elektrycznego lub hybrydowego Volkswagena znajdzie urządzenie optymalne dla siebie”.

Przed zakupem wallboxa klient ma możliwość wstępnej weryfikacji online (w późniejszym etapie także w warunkach domowych), czy w jego domu jest możliwa instalacja tego urządzenia. Jeżeli nabywca ładowarki ID. Charger sobie tego zażyczy, Volkswagen zapewnia również fachową instalację i rozruch urządzenia.

W podstawowej wersji ładowarka kosztuje 2.099 zł. Łatwa obsługa, zamontowany na stałe przewód z wtyczką typu 2 oraz możliwość ładowania prądem o mocy 7,4 kW (przyłącze jednofazowe) lub 11 kW (przyłącze trójfazowe) sprawiają, że zasilanie akumulatora samochodu elektrycznego czy hybrydowego typu plug-in w domu jest szybkie i komfortowe.

Ładowarka ID. Charger Connect za 2.999 zł jest wyposażona w funkcje cyfrowe. Można ją połączyć z domową siecią i ze smartfonem za pośrednictwem bezprzewodowej sieci WiFi. Opcją dodatkową jest też połączenie za pośrednictwem transmisji danych (z prędkością LTE). Dzięki temu można mieć stałą kontrolę nad urządzeniem i nad procesem ładowania oraz korzystać z praktycznych funkcji, jak sterowanie przy pomocy aplikacji, zdalna diagnostyka urządzenia, kontrola dostępu przy pomocy karty do ładowania oraz regularna aktualizacja oprogramowania.

Topową wersją urządzenia jest ładowarka ID. Charger Pro za 4.449 zł, która oprócz funkcji cyfrowych oraz seryjnego modułu LTE ma również wbudowany licznik energii, który rejestruje jej zużycie z dokładnością do jednej kilowatogodziny. Dzięki temu można lepiej kontrolować pobór energii i w prosty sposób rozliczać rachunki np. za ładowanie akumulatora w samochodzie służbowym.

Zakup wallboxów jest możliwy nie tylko u autoryzowanych dealerów Volkswagena – można się w nie zaopatrzyć także za pośrednictwem strony internetowej https://vw.elli.eco/pl-PL/shop/id-chargerOpens an external link, na której znajdują się również odpowiedzi na szereg pytań związanych zarówno z zakupem, jak i z instalacją ładowarki ID. Charger. 62% wallboxów, które trafiły dotychczas do klientów w Polsce to ID.Charger w wersji Connect. Nieco mniejszą popularnością cieszą się podstawowe wersje ładowarki (trafiły do 33% użytkowników). Topowy ID.Charger Pro jest użytkowany przez 5% osób, które zdecydowały się wybrać wallbox Volkswagena.

We Charge – wygodne ładowanie w trasie

Decydując się na skorzystanie z oferty We Charge, klient zyskuje możliwość ładowania w trasie przy wykorzystaniu tysięcy punktów ładowania według stałych stawek zgodnych ze swoimi preferencjami. Dzięki aplikacji We Charge można znaleźć stacje ładowania w swojej okolicy, łatwiej zaplanować trasę i ładować samochód za pomocą specjalnej karty w publicznych punktów ładowania w całej Europie.

W aplikacji można wykupić jedną z trzech taryf – Free, Go lub Plus. Taryfy są dopasowane do potrzeb różnych grup użytkowników. Podstawowa We Charge Free nie wymaga wnoszenia opłaty miesięcznej i zapewnia podstawowy serwis z wykorzystaniem tylko jednej karty. Ta taryfa jest przeznaczona przede wszystkim dla kierowców aut elektrycznych, którzy rzadko korzystają z publicznych stacji ładowania. Taryfa We Charge Go oferuje korzystniejsze ceny za każde pojedyncze ładowanie akumulatora i jest szczególnie atrakcyjna dla kierowców, którzy regularnie ładują akumulator samochodu elektrycznego na ogólnodostępnych stacjach. We Charge Plus to z kolei taryfa dla tych wszystkich, którzy dużo podróżują - ci kierowcy będą mogli korzystać z europejskich stacji szybkiego ładowania na bardzo korzystnych warunkach.

W ramach aplikacji We Charge swoje stacje ładowania w Polsce udostępnia nie tylko Greenaway, oferujący największą liczbę stacji szybkiego ładowania w Polsce, ale także sieć EV+, która już teraz ma na terenie kraju 60 stacji ładowania, a kolejne są w trakcie instalacji i uruchamiania. Szczegółowe informacje o We Charge oraz opis poszczególnych taryf znaleźć można na stronie internetowej Volkswagena.

Możliwość zasilania samochodu „zieloną” energią

Według badania Volkswagen i InsightOut Lab, osoby rozważające zakup auta na prąd na pytanie: „jakie są według Ciebie najważniejsze powody, które przemawiają za zakupem samochodu elektrycznego?” wymieniają najczęściej chęć ochrony środowiska (61% respondentów). Co istotne, użytkowanie samochodu w sposób nienaruszający bilansu dwutlenku węgla jest możliwy nie tylko za sprawą zastosowania instalacji fotowoltaicznej w swoim domu – specjalne rozwiązanie dla klientów Volkswagena opracowała spółka Polenergia.

Polenergia jest partnerem Volkswagena w Polsce w obszarze elektromobilności, oferując zieloną energię dla wszystkich klientów, którzy posiadają lub kupią samochód elektryczny oraz hybrydowy typu plug-in produkowany przez Grupę Volkswagen. Ponadto, Polenergia jest jednym z liderów polskiego rynku odnawialnych źródeł energii – jej oferta oparta jest w 100% na zielonej energii z brakiem śladu węglowego w strukturze produkcji.

Jarosław Bogacz, Prezes Polenergia Sprzedaż, mówi: „Środowisko nie ma czasu czekać na zmianę naszych zachowań konsumenckich. Użytkownicy samochodów elektrycznych są grupą najbardziej świadomą zagrożeń, jakie stoją przed naszą planetą. Dlatego chcieliśmy udostępnić tym osobom możliwość korzystania z zielonej energii zarówno podczas jazdy, pracy, jak i w czasie odpoczynku – w domu”.
Dla klientów Volkswagena dostawca zielonej energii przygotował trzy propozycje – z gwarancją ceny, z gwarancją rabatu w wysokości 5 procent i z gwarancją rabatu w wysokości 10 procent. Dla pierwszych pięciuset osób, które skorzystają z oferty, przewidziana jest dodatkowa korzyść w postaci dwukrotnego ładowania akumulatora za darmo. Oferta przeznaczona jest dla gospodarstw domowych z całej Polski, których właściciele kupią lub są już w posiadaniu samochodu elektrycznego lub hybrydowego z oferty marek Grupy Volkswagen. Co ważne Polenergia dostarczy zieloną energię nie tylko do ładowania takiego samochodu, ale także do zasilania całego domu. Korzystanie z samochodu elektrycznego będzie wówczas całkowicie neutralne pod względem emisji CO2. Skorzystanie z oferty możliwe będzie za pośrednictwem strony internetowej: https://emobility.vw.polenergia.pl

Polenergia oferuje nie tylko energię elektryczną klientom Grupy Volkswagen, jest też sprzedawcą energii do wszystkich polskich spółek tej grupy.

Grzegorz Lot, Wiceprezes Polenergii Sprzedaż dodaje: „Zielona energia dostarczana przez Polenergię do wszystkich polskich spółek Grupy Volkswagen jest produktem w standardzie Energia 2051 – niezależnie od pory dnia jest to energia pochodząca ze źródeł odnawialnych. Naszą ambicją i misją jest wspieranie wysiłków związanych z transformacją krajowej energetyki w kierunku czystych i odnawialnych źródeł energii oraz rozwojem gospodarki niskoemisyjnej”.

Volkswagen na drodze do neutralności pod względem emisji CO2

Zgodnie ze swoją strategią „Way to Zero” marka Volkswagen konsekwentnie zmniejsza emisję CO2, stopniowo przechodzi na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważy emisję dwutlenku węgla, której nie da się uniknąć. Manifestacją tych starań są ID.3 i ID.4, pierwsze modele marki produkowane w sposób neutralny pod względem emisji CO2 w fabryce w niemieckim Zwickau, dostosowanej w 100% do produkcji samochodów elektrycznych. Realizację strategii marki łatwo dostrzec także w ofercie Volkswagena, w której sukcesywnie pojawia się coraz więcej samochodów elektrycznych czy hybrydowych typu plug-in.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.