Rozpoczęto budowę nowej fabryki samochodów elektrycznych w Chinach

Rozpoczęto budowę nowej fabryki samochodów elektrycznych w Chinach

Rozpoczęto budowę nowej fabryki samochodów elektrycznych w Chinach

28 kwietnia 2021
  • budowa zakładu zostanie zakończona do połowy 2022 roku, a produkcja samochodów typu BEV rozpocznie się w drugiej połowie 2023 roku
  • to już trzecia fabryka w Chinach, w której będą produkowane samochody elektryczne na modułowej platformie MEB; dzięki temu Volkswagen przyspieszy rozwój elektromobilności
  • nowa fabryka Volkswagena w Anhui, o łącznej powierzchni około 500.000 m2, od pierwszego dnia funkcjonowania będzie zasilana energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych
  • Stephan Wöllenstein, dyrektor generalny Grupy Volkswagen w Chinach: „Fabryka w Anhui będzie centrum innowacji w dziedzinie e-mobilności i ważnym elementem w dekarbonizacji Grupy”.

Poznań, 28. kwietnia 2021 r. – Grupa Volkswagen w Chinach rozpoczęła niedawno budowę nowego zakładu w Anhui, w którym będą produkowane samochody elektryczne na modułowej platformie MEB. Jako trzecia fabryka aut elektrycznych w Chinach należąca do Grupy – dołączając do zakładów w Anting (SAIC VW) i w Foshan (FAW-VW) – fabryka Volkswagena w Anhui od pierwszego dnia funkcjonowania będzie zasilana energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Budowa zakładu ma zostać ukończona w połowie 2022 roku, produkcja rozpocznie się w drugiej połowie 2023 roku. Fabryka jest kolejnym elementem rozwoju elektromobilności Volkswagena. Do 2025 roku koncern Volkswagen w Chinach planuje dostarczać do 1,5 miliona nowych aut elektrycznych rocznie.

Dr Stephan Wöllenstein, dyrektor generalny Grupy Volkswagen w Chinach: „Zakład Volkswagena w Anhui ma stać się globalnym centrum innowacji
w dziedzinie e-mobilności i ważnym elementem w dekarbonizacji Grupy. Ponieważ Chiny są największym na świecie pojedynczym rynkiem samochodów elektrycznych, musimy zwiększyć lokalną produkcję. Zakład Volkswagena w Anhui będzie jej istotną częścią. Fabryka, która od pierwszego dnia będzie zasilana zieloną energią, pokazuje – oprócz naszych samochodów – nasze zaangażowanie w redukcję emisji CO2”.

Budowa fabryki Volkswagena w Anhui oznacza zmianę przeznaczenia i modernizację terenów poprzemysłowych dawnych zakładów JAC oraz uruchomienie nowej blacharni. Nowa będzie miała powierzchnię około 141.000 m2 i będzie stanowić część zakładu o całkowitej powierzchni wynoszącej około 500.000 m2. Nowy fabryka będzie wyposażona w szereg systemów służących oszczędzaniu energii w ramach kompleksowego działania na rzecz zmniejszania emisji dwutlenku węgla. Między innymi w urządzenia do produkcji o niskim zużyciu energii. W okolicy planowana jest również budowa zakładu produkującego akumulatory oraz inne komponenty.

Przewiduje się, że do 2025 roku w zakładzie Volkswagena w Anhui znajdzie zatrudnienie około 500 pracowników, koncentrując się badaniach i rozwoju oraz innowacjach. Połączenie w nowej fabryce badań i rozwoju, poprawy jakości, produkcji oraz testów, zapewni Grupie szybsze wprowadzenie na rynek nowych samochodów elektrycznych. Gama modeli – skonstruowanych na platformie MEB oraz odznaczających się jakością, bezpieczeństwem i trwałością – będzie skierowana do młodszych klientów i będzie.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.