Debiutuje ID.4 GTX – sportowy model z rodziny ID.

Debiutuje ID.4 GTX – sportowy model z rodziny ID.

Debiutuje ID.4 GTX – sportowy model z rodziny ID.

28 kwietnia 2021
  • Volkswagen rozszerza rodzinę modeli ID., wprowadzając ID.4 GTX*
  • ID.4 GTX napędzają dwa elektryczne silniki, po jednym przy każdej osi, zapewniając napęd na cztery koła
  • Do 2030 roku Volkswagen chce zwiększyć udział modeli elektrycznych w sprzedaży do 70%

Podczas światowej premiery transmitowanej przez Internet z lotniska Berlin Tempelhof, Volkswagen zaprezentował swój pierwszy w pełni elektryczny model z napędem na cztery koła: ID.4 GTX. Kompaktowy elektryczny SUV Volkswagena w sportowym wydaniu pojawi się na europejskich rynkach latem 2021 roku.

„Napęd elektryczny zapewnia wielką frajdę z jazdy – wraz z debiutem ID.4 GTX oferujemy nowy wymiar dynamiki i sportowych emocji w elektryzującym wydaniu” – mówi Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen. „Najnowszy członek rodziny ID. pokazuje, że elektromobilność i topowe osiągi wzajemnie się nie wykluczają”.

Począwszy od ID.4, skrót GTX będzie wyróżniać najmocniejsze, sportowe wersje modeli z rodziny ID. Podobnie jak GTI, GTE i GTD, także GTX wskazuje na sportowy charakter samochodu: litery GT już od dawna oznaczają samochody, które zapewniają szczególną przyjemność z jazdy. Teraz dołącza do nich „X” tworząc pomost do nowej ery w motoryzacji: respektu dla zasad zrównoważonego rozwoju i sportowych osiągów, które nie wykluczają się wzajemnie, lecz doskonale uzupełniają.

Elektryczne silniki ID.4 GTX są małe i lekkie. Przy tylnej osi pracuje stale wzbudzony silnik synchroniczny (PSM) o mocy 150 kW (204 KM), który odznacza się dużą sprawnością. Przy przedniej osi zamontowano asynchroniczną jednostkę napędową (ASM). Łącznie obydwa silniki elektryczne wytwarzają moc maksymalną, która wynosi 220 kW (299 KM)**. Umożliwia to najmocniejszemu modelowi z rodziny ID.4 uzyskanie przyspieszenia od zera do 100 km/h w ciągu 6,2 s. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Podczas światowej premiery ID.4 GTX pokazał, na co stać jego napęd: samochód bez problemu wspiął się na rampę o nachyleniu 37,5%.

„Maksymalny moment obrotowy silnika jest dostępny natychmiast, a doskonałe właściwości jezdne zapewniają dynamiczne pokonywanie zakrętów” – mówi Thomas Ulbrich, członek zarządu Volkswagena ds. Rozwoju. „Co więcej, kierowca może być wspierany przez unikalny wyświetlacz Head-Up z rozszerzoną rzeczywistością i wszechstronne systemy asystujące”.

Na specjalny status ID.4 GTX wskazują stylistyczne rozwiązania zastosowane w nadwoziu nowego Volkswagena. Listwy na drzwiach polakierowano w kolorze karoserii, a jedynie wąskie elementy w jej dolnej części – na czarno. Również dach i tylny spojler są czarne, z kolei listwa wokół krawędzi dachu jest polerowana i ma kolor antracytowy. Kratkę w otworze nawiewu z przodu auta polakierowano na czarno. Tylny zderzak ma inny, charakterystyczny kształt, dyfuzor jest natomiast szary. Na błotnikach, drzwiach i z tyłu auta znalazły się emblematy GTX.

Wnętrze również zyskało nową kolorystykę. Górna część deski rozdzielczej i skórzane wstawki w drzwiach są utrzymane w ciemnym odcieniu X-Blue. Kontrastowe czerwone szwy – klasyczny symbol sportowego charakteru i siły – dodają szyku fotelom. Logo GTX pojawia się na kierownicy, listwach progowych oraz w górnej części oparć przednich foteli.

Nowa linia modeli ID. z rodziny GTX wzmocni ofensywę marki w dziedzinie elektromobilności. W ślad za założeniami strategii ACCELERATE, Volkswagen chce zostać najbardziej pożądaną marką oferującą zrównoważoną środowiskowo mobilność. Do 2030 roku marka chce zwiększyć udział modeli elektrycznych w sprzedaży do 70%, jednocześnie zmierzając do osiągnięcia neutralności pod względem emisji CO2 do 2050 roku. Do 2025 roku, Volkswagen zainwestuje około 16 miliardów euro w rozwój elektromobilności i digitalizację.

ID.4 GTX będzie dostępny w Europie latem tego roku. Szczegóły dotyczące polskiej oferty tego modelu zostaną udostępnione w najbliższych tygodniach.

* – ID.4 GTX – zużycie energii kWh/100 km w cyklu mieszanym (NEDC): 19.1–18.1; emisja CO2 w g/km: 0

** – maksymalna moc elektryczna 220 kW: maksymalna moc zgodnie z UN-GTR.21, którą można przywołać na maksymalnie 30 sekund. Moc będąca do dyspozycji w konkretnych sytuacjach zależy od zmiennych czynników, jak np. temperatura powietrza na zewnątrz, czy temperatura, stan naładowania, rodzaj i wiek akumulatora.

Maksymalna moc jest dostępna przede wszystkim wtedy, gdy maksymalna temperatura akumulatora wynosi od 23 do 50 stopni Celsjusza, a poziom jego naładowania przekracza 88 procent. Odchylenia, zwłaszcza wymienionych wyżej parametrów, mogą prowadzić do zmniejszenia mocy, włącznie z brakiem dostępności mocy maksymalnej.

Na temperaturę akumulatora w pewnym stopniu można wpływać m.in. poprzez klimatyzację postojową lub poziom naładowania akumulatora. Moc dostępna w danej chwili jest pokazywana na wyświetlaczu w samochodzie. Aby utrzymać użytkową pojemność akumulatora na jak najwyższym poziomie, należy zaprogramować maksymalny stan naładowania na 80 procent (a np. przed wyjazdem w dalszą trasę zmienić go na 100 procent).

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego