Wygodne, połączone w sieć i zrównoważone: nowe rozwiązania do ładowania elektrycznych Volkswagenów

Wygodne, połączone w sieć i zrównoważone: nowe rozwiązania do ładowania elektrycznych Volkswagenów

Wygodne, połączone w sieć i zrównoważone: nowe rozwiązania do ładowania elektrycznych Volkswagenów

17 grudnia 2021
  • technologia Plug & Charge sprawi, że karty do ładowania wkrótce odejdą w przeszłość
  • w przyszłości dwukierunkowe ładowanie zmieni samochody elektryczne w mobilne magazyny energii
  • nowe oprogramowanie do lepszego planowania ładowania i szybszego ładowania
  • dzięki ponad 270.000 punktów ładowania Volkswagen oferuje dostęp do jednej z największych i najszybciej rozwijających się sieci ładowania w Europie
  • ładowanie aut elektrycznych i produkcja energii na potrzeby zasilania stacji ładowania stają się podstawową działalnością Volkswagena

Volkswagen oferuje klientom uniwersalny i bezproblemowy ekosystem ładowania aut elektrycznych. Usługa znana jako We Charge będzie stopniowo ulepszana, aby oferować jeszcze wyższe – wydajność i wygodę oraz zrównoważony rozwój – dzięki nowym rozwiązaniom ładowania do przeprowadzania go w domu i podczas podróży, nowym funkcjom w rodzinie modeli ID., a wkrótce także z technologią ładowania dwukierunkowego.

„Kompleksowe ulepszenie infrastruktury ładowania ma decydujące znaczenie dla przyspieszenia rozwoju elektrycznej mobilności. Ładowanie musi stać się prostsze i łatwiejsze do zintegrowania z codziennymi czynnościami” — wyjaśnia Silke Bagschik, CMO ID. Digital oraz szefowa marketingu i sprzedaży, a także produktów e-Mobility w Volkswagenie.
„Z nowym oprogramowaniem w rodzinie modeli ID. oraz z rozwiązaniami takimi jak Plug & Charge, wnosimy jako producent decydujący wkład w przyspieszenie rozwoju elektromobilności.”

Myślenie, które wykracza poza samochód. Grupa Volkswagen stawia ważne warunki brzegowe dla sukcesu elektrycznej ofensywy. „Cel polega na tym, aby samochód elektryczny mógł być podstawowym środkiem lokomocji – bez żadnych kompromisów. Dlatego budujemy kompleksowy ekosystem ładowania, z rozwiązaniami do ładowania dla gospodarstw domowych i z dynamiczną rozbudową infrastruktury szybkiego ładowania niezbędnej do ładowania podczas podróży, a także z kompetentnym doradztwem, różnymi taryfami za ładowanie w zależności od potrzeb klientów i z odpowiednimi rozwiązaniami dla flot w wypadku klientów biznesowych” – mówi Elke Temme, szefowa ds. rozwoju ładowania aut elektrycznych i produkcji energii w Volkswagen Group Components i dyrektorka generalna firmy Elli. „Mamy też jasny cel strategiczny. Chcemy, aby akumulatory w naszych samochodach elektrycznych mogły być wykorzystywane jako elastyczne, mobilne magazyny energii. Taki sposób magazynowania energii ma zasadnicze znaczenie dla zwiększenia udziału energii odnawialnej. Ponadto, może to również sprawić, że ładowanie będzie znacznie tańsze dla klientów, którzy własną energią będą zasilać publiczną sieć energetyczną.”

Ładowanie w domu. Elektryczne modele Volkswagena już można wygodnie ładować w domowym garażu za pomocą, na przykład, wallboxa ID. Charger, który jest domową stacją ładowania oferowaną przez markę Elli należąca do Grupy Volkswagen. Klienci mogą wybierać między wersją podstawową a dwoma połączonymi z siecią modelami, którymi mogą sterować za pomocą aplikacji We Connect na smartfonie. W Polsce Volkswagen oferuje możliwość skorzystania z rozwiązania marki Polenergia, która zapewnia możliwość zasilania domu i w konsekwencji samochodu prądem pochodzącym z odnawialnych źródeł energii.

Ładowanie podczas podróży – w przyszłości również z Plug & Charge. Dzięki karcie do ładowania We Charge klienci już mają dostęp do jednej z największych sieci ładowania w Europie. Podłączono do niej już ponad 270.000 publicznych punktów ładowania – zarówno w miastach, jak i wzdłuż głównych trasach. Ich liczba stale rośnie. Do 2025 roku Grupa Volkswagen wraz z partnerami zainstaluje w Europie również około 18.000 stacji szybkiego ładowania. Zostaną one uzupełnione blisko 35.000 punktów ładowania utworzonymi z partnerami detalicznymi. Wiele z nich będzie dostępnych publicznie.

W 2022 roku modele Volkswagena z rodziny ID. będą wyposażone w nową funkcję, która zastąpi dotychczasowy proces uwierzytelniania kart ładujących, aby jeszcze bardziej uprościć ładowanie na stacjach szybkiego ładowania. Szyfrowana i bezpieczna komunikacja, zgodna ze standardem ISO 15118, zostanie uruchomiona między samochodem a stacją ładowania, gdy tylko klient podłączy kabel do ładowania. Przed rozpoczęciem ładowania proces uwierzytelniania będzie trwać zaledwie kilka sekund. Rozliczenie odbędzie się wówczas w zwykły sposób, czyli dzięki umowie We Charge.
W 2022 roku ładowanie Plug & Charge będzie możliwe w punktach ładowania sieci Ionity i EON oraz na stacjach benzynowych Aral i BP. Trwają również rozmowy z innymi partnerami.

Kolejny poziom: ładowanie inteligentne i dwukierunkowe. Do inteligentnego ładowania w domu niezbędny jest system zarządzania energią w domu HEMS (Home Energy Management System). Rozpoznaje on wszystkie wymagania domowników, które dotyczą poboru energii przez używane przez nich urządzenia oraz potrafi inteligentnie rozłożyć ich zasilanie i nim zarządzać. Główną zaletą tego rozwiązania jest fakt, że właściciele systemów fotowoltaicznych mogą zarządzać procesem ładowania za pomocą własnej energii słonecznej jeszcze łatwiej.

Co więcej, sprytne taryfy i algorytmy już teraz umożliwiają ładowanie samochodu w punkcie, w którym jest dostępna duża ilość energii odnawialnej. Oznacza to, na przykład, że turbin wiatrowych nie trzeba wyłączać, ponieważ nikt z nich nie korzysta. Tylko w 2019 roku w Niemczech nie wykorzystano 6.500 gigawatogodzin energii odnawialnej, co wystarczyłoby do zasilenia 2,7 miliona aut elektrycznych przez rok.

W połączeniu z ładowaniem dwukierunkowym potencjał samochodów elektrycznych jest jeszcze większy. Ta przełomowa technologia wkrótce zostanie wprowadzona w autach elektrycznych Volkswagena – samochody elektryczne będą mogły dostarczać do sieci domowej energię elektryczną, której nie potrzebują (funkcja: vehicle-to-home) oraz – w przyszłości – również do sieci energetycznej, aby ją stabilizować. Wszystkie modele z rodziny ID. wyposażone w akumulator zdolny zmagazynować 77 kWh będą miały w przyszłości taką możliwość. Do stopniowego udostępnienia tej funkcji również samochodom już dostarczonym będzie wykorzystana aktualizacja bezprzewodowa over-the-air. Do przesyłania energii w dwóch kierunkach i do komunikacji z samochodem będzie potrzebny wallbox DC BiDi.

Nowe oprogramowanie do modeli z rodziny ID. W niedalekiej przyszłości wszystkie modele z rodziny ID. będą zjeżdżać z linii produkcyjnej z nową wersją oprogramowania, która zaoferuje znaczne korzyści w zakresie ładowania. Maksymalna moc ładowania akumulatora 77 kWh wzrośnie ze 125 do 135 kW (lub do 150 kW w wypadku ID.5 GTX*). Dzięki temu czas ładowania skróci się o nawet dziewięć minut przy ładowaniu od 5 do 80 procent stanu naładowania akumulatora. Wkrótce te ulepszenia zostaną aktywowane również w już dostarczonych samochodach za pomocą aktualizacji oprogramowania. Dostępny będzie także nowy tryb ochrony akumulatora, który zapewni mu maksymalną ochronę. Ogranicza on górny poziom naładowania akumulatora do 80 procent.

Menu ładowania, które teraz jest dostępne na najwyższym poziomie dużego wyświetlacza dotykowego w modelach z rodziny ID. również zostanie zorganizowane w inny sposób i będzie bardziej intuicyjne w obsłudze. Funkcja obliczania trasy online w systemie nawigacyjnym umożliwi planowanie trasy z wieloma przystankami w przypadku długich podróży, dzięki czemu będzie można dotrzeć na miejsce tak szybko, jak to możliwe. W tym celu funkcja wykorzystuje dane o ruchu i trasie, a także żądany poziom naładowania akumulatora w miejscu docelowym. Przerwy na ładowanie są dobierane dynamicznie na podstawie liczby wolnych punktów ładowania. W efekcie, funkcja planowania trasy może sugerować dwie krótkie przerwy na ładowanie z dużą mocą zamiast długiego postoju i ładowania z małą mocą.

Wsparcie rozwoju energetyki z odnawialnych źródeł energii. Volkswagen, jako pierwszy producent samochodów, wspiera w Europie rozwój energii ze źródeł odnawialnych za pomocą nowych farm wiatrowych i słonecznych. Celem jest dodatkowe generowanie i dostarczanie do sieci takiej ilości „zielonej” energii elektrycznej, jaką samochody z rodziny ID. potrzebują do działania, a która do tej pory nie pochodziła ze źródeł odnawialnych. Do 2025 roku planuje się wybudowanie około 20 nowych instalacji. Każdego roku będą one generować około siedmiu terawatogodzin energii elektrycznej, co odpowiada ponad 300 nowym turbinom wiatrowym. Do 2025 roku Volkswagen zainwestuje w to około 40 milionów euro.

Strategiczny cel marki Volkswagen. Sercem programu dekarbonizacji „Way to ZERO” – w ramach strategii marki ACCELERATE – jest przyspieszone przejście na mobilność elektryczną. Najpóźniej do 2050 roku Volkswagen zamierza osiągnąć neutralność dla klimatu. Jako cel pośredni do 2030 roku planuje się zmniejszenie emisji CO2 na samochód w Europie o 40 procent (w porównaniu z poziomem emisji w 2018 roku). Celem jest również, aby proces produkcji, w tym łańcuch dostaw i eksploatacja samochodów elektrycznych były neutralne dla klimatu. Uzupełnieniem tego będzie systematyczny recykling zużytych akumulatorów ze starych aut elektrycznych.

Całkowita elektryfikacja gamy modeli to cel, który stawia sobie Volkswagen. Do 2030 roku planuje się, że co najmniej 70 procent sprzedaży marki w Europie będą stanowić samochody elektryczne, co oznacza znacznie ponad milion egzemplarzy. W Ameryce Północnej i Chinach celem jest, aby auta elektryczne stanowiły co najmniej 50 procent sprzedaży. Volkswagen będzie co roku wprowadzał na rynek co najmniej jeden samochód elektryczny, aby zrealizować te założenia.

* – ID.5 GTX – zużycie energii w cyklu mieszanym w kWh/100 km (WLTP): 17,9; emisja CO2 w g/km: 0;

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.