Ulepszone i szybsze: Volkswagen przenosi sterowanie głosowe w Golfie na nowy poziom

Ulepszone i szybsze: Volkswagen przenosi sterowanie głosowe w Golfie na nowy poziom

Ulepszone i szybsze: Volkswagen przenosi sterowanie głosowe w Golfie na nowy poziom

22.12.2021
  • zoptymalizowane sterowanie głosowe z szybkim rozpoznawaniem i błyskawiczną reakcją zwiększa komfort użytkowania
  • system infotainment zyskał szybszy procesor i bardziej zaawansowane oprogramowanie
  • ulepszone oprogramowanie będzie można bezpłatnie zainstalować w pojazdach już dostarczonych do dealerów

Szybszy, o większych możliwościach, bardziej stabilny: Volkswagen ulepszył system infotainment w obecnej generacji Golfa. Nowe urządzenia i oprogramowanie właśnie wchodzą do produkcji. Jedną z nowości będzie czterokrotnie szybsza reakcja na komendy głosowe, co zbliża system w Golfie do znanych z segmentu premium. Część zmian wprowadzono w odpowiedzi na sygnały od użytkowników.

„To ulepszenie stawia Golfa w czołówce aut segmentu C. Zmiany w zakresie użyteczności i wydajności dają naszym klientom wygodę na najwyższym poziomie” – mówi Thomas Ulbrich, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za rozwój.

Infotainment szybszy niż dotychczas. Modernizacja, która znajdzie się w produkcji seryjnej w najbliższych tygodniach, znacząco zmieni system infotainment. Klienci odczują korzyści już przy jego uruchamianiu: sterowanie głosowe i nawigacja będą dostępne znacznie szybciej niż do tej pory. To samo dotyczy również korzystania z map nawigacji i przewijania list.

Nowe sterowanie głosem – szybsze rozpoznawanie i precyzyjna reakcja. Największą zmianą jest system kontroli głosowej: wystarczy powiedzieć „Cześć Volkswagen”, by ją uruchomić. System potrafi zrozumieć także inne komendy, np. „jest mi zimno” albo „gdzie znajdę włoską restaurację w Warszawie?”. To oznacza, że Golf zmieni się w inteligentnego rozmówcę. Dzięki wbudowanym mikrofonom system potrafi rozpoznać także, czy komendy wydaje mu kierowca czy pasażer, co ma znaczenie np. dla ustawień klimatyzacji. Zoptymalizowany system jest również w stanie zadawać pytania i pozwala sobie przerwać.

Ulepszone sterowanie głosowe umożliwia obsługę systemów rozrywki, nawigacji, telefonu i klimatyzacji. Stopień rozumienia mowy został znacząco poprawiony i wynosi obecnie około 95 procent. Nowe oprogramowanie wykorzystuje mniejszą niż dotychczas liczbę interfejsów systemowych, dzięki czemu w przyszłości łatwiej będzie zintegrować inteligentne funkcje online, takie jak wiadomości lub prognoza pogody.

Zawsze w gotowości – niezależnie czy online, czy offline. Odpowiedzi i propozycje systemu kontroli głosowej pochodzą z dwóch źródeł – chmury i informacji w pamięci samochodu. Dzięki ich połączeniu możliwa jest znacząca poprawa w rozpoznawaniu komend, a trafność odpowiedzi jest wyraźnie lepsza. Informacje z pamięci samochodu są wykorzystywane w miejscach, w których nie ma zasięgu, np. na parkingach podziemnych. Niezależnie od tego, czy odpowiedź systemu pochodzi z pamięci auta czy chmury jest ona dostępna czterokrotnie szybciej niż do tej pory. W przypadku korzystania z chmury system potrzebuje zaledwie pół sekundy na znalezienie odpowiedzi, a kierowca słyszy ją po niecałej sekundzie. Jeśli kierowca ma takie życzenie, może przerwać proces, dotykając ekranu.

Łatwiejsza obsługa. Kolejnym obszarem, w którym pojawiły się udoskonalenia, jest ekran dotykowy. Gdy palec użytkownika znajdzie się w odległości kilku centymetrów od ekranu, przyciski wokół włącznika świateł awaryjnych zostaną zablokowane. W momencie zetknięcia palca z ekranem, blokada ta zostanie rozszerzona na suwaki głośności i temperatury. Oznacza to, że niezamierzone naciśnięcie paneli sterujących poniżej ekranu będzie praktycznie niemożliwe. Samo sterowanie wyświetlaczem pozostaje bez zmian: wystarczy lekkie dotknięcie, aby aktywować daną funkcję. Co więcej, dodatkowe czujniki zbliżeniowe na podczerwień umożliwiają sterowanie gestami z odległości kilku centymetrów.

Szeroki zakres ulepszeń systemu MIB3. Modułowy system MIB3 doczekał się licznych udoskonaleń. Oprogramowanie zmodyfikowano w taki sposób, by lepiej odpowiadało potrzebom, a wśród efektów jest zwiększenie wydajności programów i funkcji. Zastosowano czterordzeniowy procesor główny i zmodyfikowaną kartę graficzną, a za dźwięk odpowiada dodatkowy, cyfrowy procesor. Zmiany sprawiły, że moc obliczeniowa wzrosła o ok. 25 procent, a karta graficzna ma trzy razy większą wydajność. Dla klienta oznacza to przede wszystkim szybszą reakcję – w przypadku wprowadzenia celu nawigacji lista wyników jest zazwyczaj gotowa w czasie krótszym niż pięć sekund – znacznie szybciej niż dotychczas. W 2022 roku zoptymalizowane oprogramowanie będzie można instalować w już dostarczonych pojazdach. Volkswagen od początku przyszłego roku będzie informował klientów o takiej możliwości, a sama instalacja będzie bezpłatna i dobrowolna.

Opinie klientów odgrywają niezwykle ważną rolę. Uwzględnianie opinii użytkowników w ulepszaniu produktów i usług może stać się kluczowe w rywalizacji o zadowolenie klientów. Zgodnie z założeniami strategii ACCELERATE Volkswagen przywiązuje coraz większą wagę do potrzeb klientów, są one uwzględniane na każdym etapie – od fazy powstawania samochodu, aż po ofertę usług cyfrowych i wizyty u dealerów.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.