Nowy Volkswagen Polo GTI: nowoczesny samochód sportowy, który nawiązuje do bogatej tradycji

Nowy Volkswagen Polo GTI: nowoczesny samochód sportowy, który nawiązuje do bogatej tradycji

Nowy Volkswagen Polo GTI: nowoczesny samochód sportowy, który nawiązuje do bogatej tradycji

30 czerwca 2021
  • w zakresie osiągów, technologii i sportowego charakteru nowe Polo GTI wyznacza nowe standardy w swojej klasie
  • mocny turbodoładowany silnik i sportowe zawieszenie stanowią doskonałe połączenie
  • nowe Polo GTI to flagowy model w gamie Polo wyposażony m.in. w matrycowe reflektory LED IQ.Light w kontrastowym kolorze oraz legendarny czerwony pasek na osłonie chłodnicy
  • dzięki modułowej platformie MQB, nowe Polo GTI może być wyposażone w takie systemy wspomagające, jak IQ.Drive Travel Assist, Lane Assist i aktywny tempomat, które zazwyczaj są oferowane w samochodach wyższych klas

W kwietniu tego roku Volkswagen zaprezentował Polo szóstej generacji w nowej odsłonie. Teraz przyszła kolej na debiut jego najbardziej sportowej odmiany – GTI. Samochód opatrzony legendarnym skrótem jest liderem segmentu pod względem mocy silnika, dostępnej technologii i sportowego charakteru. Mocny silnik TSI i na sportowo zestrojone podwozie, dostosowane do osiągów Polo GTI, zmieniają miejski samochód w dynamiczne, pięcioodrzwiowe auto sportowe. Opcjonalnie, po raz pierwszy, Polo GTI umożliwia także częściowo zautomatyzowaną jazdę. Najnowsze systemy asystujące zapewniają komfort i bezpieczeństwo wszystkim pasażerom.

Skrót GTI od prawie pięciu dekad oznacza w świecie motoryzacji wyjątkowe osiągi. Za sprawą Volkswagena – już od czasów pierwszego GTI z 1976 roku – są one dostępne również w segmencie miejskich samochodów. Polo GTI, jako trzeci model po Golfie i Scirocco, jest oferowane od 1998 roku. Najnowsza generacja kontynuuje wspaniałą tradycję GTI i wyznacza nowe standardy w segmencie miejskich aut nie tylko pod względem osiągów. Podstawę techniczną Polo GTI stanowi modułowa platforma podwoziowa MQB Volkswagena, która stoi za sukcesem wszystkich modeli i odpowiada za wysoką wytrzymałość nadwozia, wzorowo niską masę własną auta oraz za bardzo dobre wyniki w testach zderzeniowych.

IQ.Drive Travel Assist, zastosowany po raz pierwszy w Polo GTI, umożliwia półautomatyczną jazdę. System może przejąć kierowanie, hamowanie i przyspieszanie nowego Polo GTI od 0 km/h aż do granicy kontroli systemu Travel Assist przy 210 km/h. Do działania IQ.Drive Travel Assist wykorzystuje znane systemy, takie jak aktywny tempomat (ACC) oraz Lane Assist, który należy do wyposażenia standardowego. Kierowca może aktywować system za pomocą przycisku Travel Assist umieszczonego na wielofunkcyjnej, sportowej i obszytej skórą kierownicy. Podczas korzystania z systemu kierowca musi trzymać ręce na kierownicy, co oznacza, że kierowca jest zawsze odpowiedzialny za samochód.

Wiele nowych systemów multimedialnych najnowszej generacji (MIB3.1), które są połączone z różnymi usługami online, zapewnia nowemu Polo GTI łączność ze światem zewnętrznym. Łączność tę zapewnia jednostka sterujące ze zintegrowaną kartą eSIM, która umożliwia korzystanie z usług internetowych We Connect (dostępnych przez ograniczony czas) i We Connect Plus (dostępnych do bezpłatnego użytku w Europie przez rok). Funkcje takie jak sterowanie przy pomocy naturalnych komend głosowych, dostęp do usług streamingowych i konfiguracja ustawień auta oparte na chmurze za pomocą Volkswagen ID” rozszerzają możliwości najnowszych systemów multimedialnych MIB3.1. Korzystanie z aplikacji oferowanych w ramach App-Connect Wireless, jak Apple CarPlay i Android Auto, odbywa się teraz bezprzewodowo. Podobnie jak w Polo, wskaźniki i ekran systemu multimedialnego znajdują się na jednej wysokości, dzięki czemu łatwo jest je kontrolować i obsługiwać w każdej sytuacji na drodze. Digital Cockpit Pro imponuje nie tylko większą gęstością pikseli, lepszym współczynnikiem kontrastu i intensywnymi kolorami, ale również rozmiarem – ekran ma przekątną 10,25 cali, czyli 26 centymetrów.

Sportowy charakter połączony z wydajnością i umiarkowanym zużyciem paliwa

Sercem modeli GTI zawsze jest ich silnik. Podobnie jak wszyscy poprzednicy, także nowe Polo GTI ma napęd na przednie koła. Turbodoładowana jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią o dwóch sprzęgłach (DSG). Do najważniejszych cech turbodoładowanego silnika w nowym Polo GTI, który jest zamontowany poprzecznie z przodu, należą m.in. podwójny wtrysk (połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa i wtrysku do kolektora dolotowego), komputer sterujący pracą silnika z czterordzeniowym procesorem oraz elektroniczny system sterowania zaworami dolotowymi. Pomimo dużej mocy, silnik odznacza się umiarkowanym zużyciem paliwa. Sprzyja temu również niska masa własna nowego Polo GTI.

Jak na prawdziwe GTI przystało, nowe Polo GTI jest standardowo wyposażone w sportowe, dostrojone do osiągów podwozie. Dzięki niemu karoseria znajduje się o 15 milimetrów bliżej ziemi niż w pozostałych wersjach Polo. Zawieszenie zapewnia znakomity kompromis między wysoką dynamiką jazdy, neutralnością zachowania i bardzo dobrym komfortem podróżowania typowymi dla modeli GTI.

Nowe Polo GTI jest standardowo wyposażone w nowe matrycowe reflektory LED IQ.Light oraz w podświetlany pas na osłonie chłodnicy, który jest charakterystycznym uzupełnieniem świateł do jazdy dziennej. W ten sposób styl nowego, sportowego Polo nawiązuje do designu modeli z rodziny ID. oraz nowej generacji popularnych modeli, jak Golf, Arteon i Tiguan, które również są wyposażone w ten efektowny detal (opcjonalnie lub seryjnie, w zależności od wyposażenia).

Na nowo zaprojektowane tylne światła LED to najbardziej rzucający się w oczy detal stylistyczny tylnej części nowego Polo GTI. Rozciągają się one daleko w kierunku środka pokrywy bagażnika i są wyposażone w światło hamowania o specyficznej grafice oraz w zintegrowany dynamiczny kierunkowskaz, który zamiar zmiany kierunku jazdy sygnalizuje za pomocą płynnego ruchu światła. Charakterystyczne dla GTI nowe zderzaki poszerzają optycznie Polo. System adaptacyjnego oświetlenia z przodu (AFS) jest zintegrowany po bokach zderzaka i jest sterowany za pomocą głównych reflektorów. W połączeniu z matrycowymi reflektorami LED IQ.Light gwarantuje niezwykle równomierne oświetlenie drogi i otoczenia. Innowacyjna technologia umożliwia ciągłą jazdę z włączonymi światłami drogowymi, bez oślepiania innych użytkowników drogi. Charakterystycznymi detalami stylistycznymi GTI z przodu pozostają przyciągające wzrok czerwone logo GTI na osłonie chłodnicy, kratka wlotu powietrza z otworami o strukturze plastra miodu oraz czerwona listwa ozdobna wzdłuż pasa świateł do jazdy dziennej. Z prawej i lewej strony zachodzi ona na matrycowe reflektory LED IQ.Light.

Nowe Polo GTI jest dostępne w pięciu kolorach: czarny Deep perłowy, szary Smoke metalik, czerwony Kings metalik, biały Pure specjalny i niebieski Reef metalik. Trzy ostatnie kolory można opcjonalnie połączyć z kontrastującym dachem w kolorze czarnym. Samochód jest standardowo wyposażony w 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów. Polo GTI można również zamówić z opcjonalnymi 18-calowymi obręczami kół.

Wnętrze jest zdominowane przez kolory – czarny, czerwony i szary oraz dodatki w kolorze chromu. Słupki dachowe i podsufitka zawsze mają kolor typowy dla GTI, czyli czarny Titanium. Czerwone kontrastowe szwy, cecha rozpoznawcza modeli z rodziny GTI, zdobią standardową, wielofunkcyjną kierownicę, poszycie dźwigni zmiany biegów oraz fotele. Opcjonalny system dźwiękowy marki Beats o mocy 300 W z sześcioma głośnikami zapewnia znakomite brzmienie. Wzmacniacz umieszczono pod podłogą bagażnika, którego pojemność wynosi 351 litrów.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.