Kadra zarządzająca Volkswagen Group Polska przesiada się na samochody elektryczne i hybrydowe typu plug-in

Kadra zarządzająca Volkswagen Group Polska przesiada się na samochody elektryczne i hybrydowe typu plug-in

Kadra zarządzająca Volkswagen Group Polska przesiada się na samochody elektryczne i hybrydowe typu plug-in

1 czerwca 2021
  • Wszyscy dyrektorzy Volkswagen Group Polska będą korzystać ze służbowych samochodów elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in
  • Oferta Grupy Volkswagen obejmuje aktualnie ponad 10 modeli elektrycznych i ponad 20 hybrydowych typu plug-in
  • Na terenie Volkswagen Group Polska zainstalowanych jest 36 punktów ładowania, w najbliższych miesiącach instalacja zostanie zwiększona do 50 punktów
  • Spółka Volkswagen Group Polska, podobnie jak wszystkie zakłady produkcyjne Grupy Volkswagen w Polsce, jest zasilana energią pochodzącą z farm wiatrowych
  • Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska, Pavel Šolc: „Oferta samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in Grupy Volkswagen jest bardzo szeroka, wypełnia niemal wszystkie segmenty rynku. Zdecydowaliśmy, że dyrektorzy naszej firmy będą użytkować wyłącznie takie auta. Dzięki temu osoby te w mieście będą poruszać się w sposób bezemisyjny, ekologiczny i przyjazny mieszkańcom.”

Poznań, 1 czerwca 2021 r. – Oferta samochodów Grupy Volkswagen, które mogą być ładowane z gniazdka i tym samym pozwalają na jazdę w sposób bezemisyjny szybko rośnie. Marki Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Porsche i Volkswagen Samochody Dostawcze oferują dziś w Polsce w sumie ponad 10 modeli elektrycznych i ponad 20 hybrydowych typu plug-in w niemal wszystkich segmentach – od aut kompaktowych, przez SUV-y, aż po samochody sportowe i dostawcze. Coraz więcej pracowników spółki Volkswagen Group Polska na co dzień korzysta z auta elektrycznego. Firma zdecydowała, że cała kadra zarządzająca będzie poruszać się tylko samochodami w pełni elektrycznymi lub hybrydami typu plug-in. Aby korzystanie z tych aut było tak wygodne, jak ze spalinowych, Volkswagen Group Polska rozbudowuje infrastrukturę ładowarek na terenie firmy. W ciągu najbliższych miesięcy na ternie spółki będzie funkcjonować 50 punktów ładowania. Co istotne, zarówno ładowarki, jak i cała firma są zasilane energią, która pochodzi z polskich farm wiatrowych.

„Niektórzy pracownicy Volkswagen Group Polska już od ponad dwóch lat jeżdżą na co dzień autem elektrycznym. Oferta samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in Grupy Volkswagen jest już bardzo szeroka, wypełnia niemal wszystkie segmenty rynku. Zdecydowaliśmy, że dyrektorzy naszej firmy będą użytkować wyłącznie takie auta. Dzięki temu osoby te w mieście będą poruszać się w sposób bezemisyjny, ekologiczny i przyjazny mieszkańcom. W ten sposób istotnie obniżamy emisję CO2 floty samochodów i czynimy krok w kierunku całkowicie bezemisyjnej mobilności” – powiedział Pavel Šolc, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska.

Kluczem do wygodnego korzystania z samochodów elektrycznych jest infrastruktura. W Volkswagen Group Polska dla pracowników jest dostępnych 36 punktów ładowania, trwają już prace nad zwiększeniem ich liczby do 50. Pracownicy, którzy korzystają z samochodów elektrycznych tracą na ich ładowanie mniej czasu niż użytkownicy aut spalinowych na tankowanie. Wpięcie wtyczki na firmowym parkingu zajmuje zaledwie kilkanaście sekund. Po wyjściu z biura akumulator w samochodzie jest naładowany na 80 lub 100 procent pojemności. Jeżeli pracownik nie wyjeżdża w dalsze trasy, z reguły wystarczy, że auto jest ładowane raz w tygodniu.

Wyzwaniem wciąż pozostaje infrastruktura publiczna. Dlatego Grupa Volkswagen w Polsce aktywnie przyczynia się także do jej powiększania. Cała sieć dealerska od dawna inwestuje w ładowarki, już niemal wszystkie salony dealerskie zainstalowały stacje ładowania. W wielu lokalizacjach trwają odbiory techniczne i prace nad przygotowaniem systemu, który pozwoli je upublicznić. Głównie są to stacje prądu przemiennego (AC) o mocy 11 KW, ale są także punkty prądu stałego (DC) o mocy 50 KW, a nawet mocniejsze. W najbliższych tygodniach zostaną udostępnione ładowarki Porsche Turbo Charger o mocy aż 320 kW, które znajdują się przy salonach Porsche w Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie, Łodzi i Warszawie. Ładowanie modeli Porsche Taycan czy Audi e-tron GT przy użyciu Porsche Turbo Charger od 5% do 80% pojemności akumulatora zajmuje zaledwie 22,5 minuty. Na zwiększenie zasięgu o 100 km potrzeba jedynie kilka minut.

Porsche wspiera także instalację ładowarek przy hotelach, restauracjach i w innych miejscach często odwiedzanych przez kierowców. W Polsce działa już ponad 40 ładowarek Porsche Destination Charging. Właściciele samochodów Porsche mogą tam ładować auta bezpłatnie, ale ładowarki te są dostępne także dla użytkowników samochodów innych marek.

Grupa Volkswagen, poprzez udział w joint venture IONITY, inwestuje również w rozwój sieci bardzo szybkich ładowarek przy autostradach. W tej chwili IONITY prowadzi prace w 5 lokalizacjach w Polsce.

Zakrojona na szeroką skalę ofensywa Grupy Volkswagen w zakresie samochodów elektrycznych przynosi efekty. W 2020 sprzedaż modeli koncernu wyposażonych w napęd wyłącznie elektryczny wzrosła ponad trzykrotnie. Najdalej do 2025 roku koncern zamierza osiągnąć pozycję światowego lidera w dziedzinie elektromobilności. W tym celu w ciągu kolejnych pięciu lat przeznaczy na rozwój elektrycznych i hybrydowych samochodów 46 miliardów euro. Do 2030 roku udział pojazdów elektrycznych (BEV) w sprzedaży ma wzrosnąć w Europie do 60 procent. Do 2030 roku koncern zamierza wprowadzić na rynek 70 modeli wyposażonych w napęd wyłącznie elektryczny i 60 samochodów hybrydowych typu plug-in.

Już w tej chwili marki należące do Grupy Volkswagen w Polsce oferują modele elektryczne w niemal wszystkich segmentach rynku. Wśród nich są auta, które na jednym ładowaniu potrafią przejechać ponad 500 km, jak – na przykład – Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4, Skoda ENYAQ iV czy Audi e-tron Q4.

Koncern Volkswagen jako pierwszy producent samochodów już w 2018 roku zobowiązał się do realizacji celów klimatycznych zawartych w Porozumieniu Paryskim. Do 2050 roku koncern zamierza stać się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Kluczem do realizacji tego celu jest elektryczna mobilność.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.