Wnętrze nowego Volkswagena ID.4 na pierwszych zdjęciach

Wnętrze nowego Volkswagena ID.4 na pierwszych zdjęciach

Wnętrze nowego Volkswagena ID.4 na pierwszych zdjęciach

7 września 2020
  • przestronna kabina jak w o klasę większym SUV-ie
  • płynne formy podkreślają dużą ilość miejsca w środku
  • eleganckie nastrojowe oświetlenie oraz ID.Light podkreślają stylistykę wnętrza i stanowią wsparcie dla kierowcy

Przestronna kabina, oszczędność formy, efektowne oświetlenie i ekologiczne materiały – wnętrze modelu ID.4 jest nowocześnie zaaranżowane i znakomicie oddaje charakter pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a marki Volkswagen.

Produkcja Volkswagena ID.4 ruszyła pod koniec sierpnia. ID.4 stanie się reprezentantem Volkswagena w szybko rosnącym segmencie kompaktowych SUV-ów. Będzie produkowany i sprzedawany nie tylko w Europie, lecz również w Chinach i w Stanach Zjednoczonych. W porównaniu z innymi modelami Volkswagena, ID.4 ma zupełnie inne wnętrze. Dzięki zastosowaniu elektrycznego układu napędowego, którego elementy nie zajmują wiele miejsca, można było zaprojektować znacznie większą kabinę. Główny stylista koncernu Volkswagen – Klaus Zyciora – opisuje stylistykę nowego SUV-a prostą formułą: „Z zewnątrz wolność, w środku wolna przestrzeń”. Zyciora opracował wraz ze swoim zespołem design ID.4, gdy pełnił funkcję szefa działu stylistyki marki Volkswagen. „ID.4 wprowadza do aut tej klasy nowe poczucie przestronności dzięki nowej modułowej płycie podłogowej MEB” – podkreśla Klaus Zyciora.

Typowy SUV: duże drzwi, wysoko umieszczone fotele

Już samo zajmowanie miejsca w Volkswagenie ID.4 jest przyjemnością. Klamki znajdują się równo z karoserią i wysuwają się elektrycznie. Kierowca i pasażerowie dostają się do wnętrza przez duże drzwi i siedzą wysoko, na kanapie z tyłu jest tak dużo miejsca jak w SUV-ie wyższej klasy niż ID.4. Nie ma też problemu ze zmieszczeniem bagażu – nawet gdy oparcia tylnych siedzeń są ustawione pionowo, bagażnik ma pojemność 543 litrów.

Stylistyka wnętrza podkreśla przestronność Volkswagena ID.4 – podobnie jak nadwozie wyróżnia się ona lekkością, płynnymi formami i koncentruje się tylko na tym, co najważniejsze. Tablica rozdzielcza zdaje się zawieszona w powietrzu – nie łączy się ze środkową konsolą, która z kolei jest osobnym elementem wnętrza. Duży szklany panoramiczny dach (dostępny opcjonalnie) pozwala patrzeć w niebo. Po zmroku szczególny nastrój wprowadza do wnętrza system oświetlenia ambiente dostępnego w 30 kolorach. System wskaźników i obsługi wszelkich urządzeń we wnętrzu samochodu jest prosty i logiczny. Klaus Zyciora zauważa: „Łatwość obsługi urządzeń w ID.4 to cecha elektrycznych crossoverów nowej generacji.”

Nowym elementem, w który zostaną wyposażone wszystkie modele z rodziny ID. jest system oświetlenia ID.Light, czyli świetlny pas diod przebiegający pod przednią szybą, który odpowiednim kolorem przekazuje kierowcy różne informacje. ID.Light towarzyszy kierowcy, gdy wsiada on do samochodu sygnalizując gotowość do jazdy i fakt odblokowania (lub zablokowania) zamków. Podkreśla również informacje przekazywane przez systemy asystujące oraz przez nawigację, zwraca uwagę na konieczność hamowania w niebezpiecznej sytuacji czy też na przychodzące połączenie telefoniczne. Razem z systemem nawigacyjnym ID.Light pozwala łatwo poruszać się w gęstym ruchu – migające światło wskazuje na konieczność zmiany pasa i ostrzega kierowcę, gdy ID.4 znajduje się na niewłaściwym pasie ruchu.

Siedzenia: wysoki komfort i tapicerka bez elementów pochodzenia zwierzęcego

Przednie fotele Volkswagena ID.4 są jednocześnie sportowe i komfortowe. W inauguracyjnej wersji ID.4 1ST Max, opatrzono je znakiem jakości AGR przyznawanym przez lekarzy ortopedów. Fotele te można regulować elektrycznie w wielu płaszczyznach, ich napełniane pneumatycznie poduszki podpierające kręgosłup krzyżowy mają również funkcję masażu. Wybrane materiały wykończeniowe podkreślają przytulny, domowy charakter wnętrza. W wypadku obydwu oferowanych w przyszłości inauguracyjnych modeli ID.4 zastosowano tapicerkę nie zawierającą materiałów pochodzenia zwierzęcego. Składa się ona ze sztucznej skóry oraz tkaniny ArtVelours z mikrowłókien, zrobionej w 20 procentach z recyklingowanych butelek typu PET.

We wnętrzu modeli ID.4 1ST i ID.4 1ST Max dominują spokojne kolory Platinum Grey i Florence Brown. Kierownicę, kolumnę kierownicy, obudowy ekranów oraz znajdujące się na drzwiach panele z polami do obsługi różnych funkcji utrzymano w eleganckim kolorze Piano Black lub sterylnym Electric White. Jasne barwy nadają wnętrzu futurystyczny wygląd podkreślając prostotę zastosowanych w nim form.

Przyszłość należy do samochodów elektrycznych. Dlatego w ramach strategii „Transform 2025+” marka Volkswagen zainwestuje do 2024 roku 11 miliardów euro w rozwój elektrycznej mobilności. ID.4, jako pierwszy w pełni elektryczny SUV Volkswagena, jest po ID.3 drugim modelem z nowej rodziny ID. Światowa premiera modelu ID.4 odbędzie się jeszcze we wrześniu 2020 roku.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.