Pociągi Deutsche Bahn przewożące samochody i inne ładunki dla Grupy Volkswagen będą zasilane tylko energią ze źródeł odnawialnych

Pociągi Deutsche Bahn przewożące samochody i inne ładunki dla Grupy Volkswagen będą zasilane tylko energią ze źródeł odnawialnych

Pociągi Deutsche Bahn przewożące samochody i inne ładunki dla Grupy Volkswagen będą zasilane tylko energią ze źródeł odnawialnych

15 września 2020
  • Grupa Volkswagen dąży do tego, aby od początku 2021 roku cały transport kolejowy jej ładunków i pojazdów na terenie Niemiec był w 100% oparty na energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych
  • Zmiana ta spowoduje zmniejszenia emisji CO2 o 26.700 ton rocznie w porównaniu do transportu opartego o dzisiejszy mix energetyczny w Niemczech
  • W przyszłości więcej samochodów marek należących do koncernu Volkswagen będzie transportowanych koleją – w 2022 roku udział wzrośnie do 60 procent z 53 obecnie
  • Thomas Zernechel, szef Działu Logistyki w Grupie Volkswagen: „To ważny wkład w dekarbonizację koncernu”

Poznań, 15. września 2020 – od początku 2021 roku wszystkie przewozy ładunków i samochodów realizowane przez Deutsche Bahn na zlecenie Działu Logistyki Grupy Volkswagen będą odbywały się przy użyciu energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Pozwoli to obniżyć emisję CO2 o ponad 26.700 ton rocznie w porównaniu z transportem wykorzystującym dzisiejszy mix energetyczny w Niemczech. Aktualnie już 95 procent kolejowego transportu Grupy jest zasilane energią elektryczną ze źródeł odnawialnych. Ponadto, kolej będzie przewozić jeszcze więcej ładunków niż dotychczas – Volkswagen zamierza zwiększyć transport samochodów koleją z 53 procent obecnie do 60 w 2022 roku. „Dzięki coraz szerszemu wykorzystaniu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych wnosimy istotny wkład w dekarbonizację koncernu” – mówi Thomas Zernechel, szef Działu Logistyki Grupy Volkswagen. W tym celu Deutsche Bahn wykorzystuje energię elektryczną produkowaną na farmach wiatrowych i w elektrowniach wodnych.

„Żaden producent samochodów w Europie, przy użyciu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, nie przewozi koleją więcej towarów niż Volkswagen. Oprócz tego, że produkcja samochodów elektrycznych w naszych zakładach jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla, jest to kolejny dowód na to, że – na przykład – modele z rodziny ID. trafiają do klientów Volkswagena z zerowym śladem węglowym” – dodaje Thomas Zernechel.

Kiedy transporty odbywają się bez zakłóceń, Volkswagena korzysta z ponad 190.000 wagonów towarowych rocznie. Średnio 38 pociągów dalekobieżnych i 157 lokalnych dostarcza codziennie ładunki do ​​fabryk – łącznie daje to około 100.000 wagonów rocznie. W tym samym czasie około 90.000 wagonów transportuje 900.000 samochodów z fabryk do 40 centrów dystrybucji, portów i magazynów. Transportowane są w ten sposób auta marek Volkswagen Samochody Osobowe, AUDI, ŠKODA, SEAT, Porsche i Volkswagen Samochody Dostawcze.

„Każda tona materiału przewożona koleją automatycznie zmniejsza emisję COo 80%. Za sprawą tej zmiany Volkswagen wysyła jasny sygnał i w 100 procentach wspiera transport ekologiczny i bez emisji CO2. Deutsche Bahn Cargo jest z tego dumne, a środowisko – zadowolone”: mówi dr Sigrid Evelyn Nikutta, dyrektor ds. Transportu Ładunków w Deutsche Bahn i prezes Deutsche Bahn Cargo.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.