Volkswagen prowadzi badania potrzebne do prac nad pojazdami autonomicznymi

Volkswagen prowadzi badania potrzebne do prac nad pojazdami autonomicznymi

Volkswagen prowadzi badania potrzebne do prac nad pojazdami autonomicznymi

9 stycznia 2020
  • badanie przepływu ruchu samochodowego na 7-kilometrowym odcinku testowym na autostradzie A39
  • Volkswagen korzysta z fragmentu drogi przygotowanego przez Niemiecką Agencję Kosmiczną
  • ważne dla kierowców: wszystkie gromadzone dane są anonimowe

W ramach wspólnego projektu pod nazwą „Obszar Testowy Dolna Saksonia” na 7-kilometrowym odcinku autostrady pomiędzy węzłami Wolfsburg-Köngislutter a Cremlingen rozpoczęto badania ruchu samochodowego. Na fragmencie trasy wykorzystywanym przez Niemiecką Agencję Kosmiczną kamery zbierają anonimowe dane dotyczące różnych sytuacji drogowych. Na odcinku badawczym finansowanym przez kraj związkowy Dolna Saksonia i Niemiecką Agencję Kosmiczną Volkswagen spodziewa się zebrać nowe informacje potrzebne do prac nad pojazdami poruszającymi się autonomicznie.

W zeszłym roku Niemiecka Agencja Kosmiczna zainstalowała wzdłuż omawianego fragmentu drogi urządzenia umożliwiające precyzyjny pomiar pozycji pojazdów. Dzięki zebranym informacjom Volkswagen będzie mógł prowadzić prace nad dalszym rozwojem oprogramowania instalowanego w swoich pojazdach. Fragment autostrady stał się otwartą platformą badawczą umożliwiającą dokonywanie różnych testów i prób, m.in. symulacji natężenia ruchu samochodowego. Dr Frank Welsch, Członek Zarządu Volkswagena ds. Rozwoju, podkreśla znaczenie odcinka badawczego: „Aby prowadzić badania w dziedzinie jazdy autonomicznej, niezbędne są dane na temat rzeczywistego ruchu drogowego. Odcinek testowy w Dolnej Saksonii pozwoli nam nie tylko zbadać codzienny przepływ samochodów, ale też umożliwi przeprowadzenie różnych symulacji”.

Szerokie możliwości testowe

Na testowej trasie gromadzi się anonimowe informacje, badane są jedynie tzw. trajektorie ruchu drogowego, nie zbiera się zaś specyficznych danych o pojedynczych pojazdach – np. numerów rejestracyjnych czy wizerunku kierowców. Trajektorie są to linie oraz krzywe odzwierciedlające ślad poruszających się pojazdów. Oprócz urządzeń rejestrujących zainstalowano urządzenia w technologii pWLAN służące do bezpośredniego komunikowania się pojazdów między sobą oraz z urządzeniami infrastruktury drogowej. W tę tzw. technologię „Car2X” wyposażono seryjnie nowego Golfa, znajdzie się ona również w modelu ID.3.

Początek projektu „Obszar Testowy Dolna Saksonia”

Prace w ramach projektu „Obszar Testowy Dolna Saksonia” zostały oficjalnie rozpoczęte. W inauguracji wziął udział m.in. minister ds. Gospodarki, Pracy, Ruchu Drogowego i Cyfryzacji oraz wicepremier Dolnej Saksonii – Bernd Althusmann, minister ds. Nauki i Kultury Dolnej Saksonii – Björn Thümler, a także poseł Thomas Jarzombek, koordynator rządu krajowego ds. badań lotniczych, kosmicznych i cyfryzacji.

Projekt Niemieckiej Agencji Kosmicznej jest wspierany przez Ministerstwo ds. Gospodarki, Pracy, Ruchu Drogowego i Cyfryzacji Dolnej Saksonii oraz przez Ministerstwo ds. Nauki i Kultury tego landu. Oprócz Volkswagena informacje zebrane na odcinku badawczym autostrady A39 wykorzystają także Continental AG, Wolfsburg AG, IAV GmbH, OECON GmbH, ADAC Dolna Saksonia/Saksonia Anhalt e.V., NordSys GmbH i Siemens AG.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html