Nowy Golf GTI i Golf GTE już dostępne do zamawiania

Nowy Golf GTI i Golf GTE już dostępne do zamawiania

Nowy Golf GTI i Golf GTE już dostępne do zamawiania

27 sierpnia 2020
  • wyposażenie seryjne Golfów GTI i GTE obejmuje m.in. sportowe zawieszenie, wybór profilu jazdy, system Lane Assist z Emergency Assist, 3-strefową klimatyzację, bezprzewodowy App Connect oraz 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów
  • Golf GTI ósmej generacji jest wyposażony w jeszcze doskonalszy układ napędu na przednie koła, w którym decydującą rolę odgrywa nowy system zarządzania dynamiką jazdy, nadzorujący pracę układu napędowego i regulowanych amortyzatorów
  • hybrydowy napęd Golfa GTE opracowano w taki sposób, by zapewniał autu sportowe osiągi nie obciążając środowiska – około 60 km można pokonać nim przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej
  • cena 245-konnego Golfa GTI wynosi 149.390 zł, za Golfa GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o mocy systemowej wynoszącej również 245 KM z topowym wyposażeniem trzeba zapłacić o 20.500 zł więcej

Do 9 wersji silnikowych Golfa ósmej generacji, które były dostępne do tej pory, dołączają dwie kolejne, najmocniejsze z dotychczasowych – 245-konna kultowa GTI oraz GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o identycznej mocy. Dynamiczny silnik, znakomite zawieszenie, wyróżniająca się stylistyka, doskonała ergonomia i czysta radość z jazdy to typowe cechy Golfa GTI. W najnowszym wydaniu jest on jeszcze bardziej cyfrowy, jeszcze lepiej skomunikowany z otoczeniem, jeszcze bardziej wyrazisty stylistycznie i wyróżnia się jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi. Zaopatrzony w turbosprężarkę silnik osiąga moc 180 kW (245 KM), a nowy system regulacji dynamiki jazdy inteligentnie zarządza układem napędowym i amortyzatorami o regulowanej charakterystyce tłumienia. Hybrydowy zespół napędowy Golfa GTE składa się z 1,4-litrowego benzynowego silnika z turbosprężarką osiągającego moc 110 kW (150 KM), z hybrydowego modułu z silnikiem elektrycznym (o mocy 85 kW),6-biegowej przekładni DSG oraz z nowego akumulatora litowo-jonowego.

Swój sukces Golf GTI zawdzięcza stałym cechom, które towarzyszą mu od 45 lat. Są to klarowna stylistyka, przedni napęd, zawieszenie umożliwiające bardzo dynamiczną jazdę, benzynowy silnik chętnie pracujący na wysokich obrotach oraz typowe znaki stylistyczne, jak czerwony pasek na osłonie chłodnicy czy tapicerka foteli ze szkockim wzorem karo. Golf GTI uzyskał status samochodu kultowego także dlatego, że Volkswagen stale go doskonalił znakomicie łącząc tradycję z najnowszymi rozwiązaniami z zakresu techniki. Nie inaczej jest w wypadku modelu z rocznika 2020. Nowy Golf GTI został poddany daleko idącej cyfryzacji, wyposażono go w najnowsze systemy komunikacji ze światem zewnętrznym oraz w liczne systemy asystujące.

Jako jedno z pierwszych sportowych aut kompaktowych nowy Golf GTI może komunikować się z innymi pojazdami korzystając z systemu Car2X, dzięki czemu wyznacza nowy standard w dziedzinie bezpieczeństwa. Jako pierwszy samochód sportowy tej klasy może poruszać się automatycznie do prędkości 210 km/h, co zapewnia system Travel Assist. Jako pierwszy Golf GTI model ósmej generacji został wyposażony w cyfrowe wskaźniki i cyfrowe urządzenia do obsługi różnych funkcji.

Golfa GTI ósmej generacji wyposażono w jeszcze doskonalszy układ napędu na przednie koła. Decydującą rolę odgrywa w nim nowy system zarządzania dynamiką jazdy. System ten ma decydujący wpływ na działanie licznych funkcji sterowanych elektronicznie i koordynuje ich pracę. Dzięki na nowo zestrojonemu zawieszeniu, mechanizmowi różnicowemu wyposażonemu w blokadę oraz systemowi regulacji dynamiki jazdy i tak znakomite właściwości jezdne Golfa GTI udało nam się podnieść na jeszcze wyższy poziom. Tym bardziej, jeśli samochód jest wyposażony w zawieszenie DCC z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce tłumienia i nowy system zarządzania ich pracą – wyjaśnia Karsten Schebsdat, szef działu dynamiki jazdy, układów kierowniczych i systemów elektronicznych.

Dzięki seryjnemu systemowi wyboru profilu jazdy oraz opcjonalnemu adaptacyjnemu zawieszeniu DCC kierowca nowego Golfa GTI może sam zestroić zawieszenie zgodnie z własnymi upodobaniami. Jeszcze ostrzejsze właściwości jezdne zapewniają większą precyzję prowadzenia: typowa dla aut z przednim napędem podsterowność – naturalna skłonność do uślizgu przednich kół w bardzo szybko przejeżdżanych zakrętach – tutaj praktycznie nie istnieje.

W GTI, podobnie jak w innych wersjach silnikowych Golfa, zastosowano seryjny Digital Cockpit (nowością jest możliwość aktywowania wersji z grafiką zarezerwowaną dla GTI z centralnie umieszczonym obrotomierzem) i system multimedialny. Seryjnie stosuje się system nawigacji satelitarnej Discover Media z 10-calowym ekranem. Niezależnie od rodzaju multimediów, dzięki wizualnemu i funkcjonalnemu połączeniu ekranu, na którym są wyświetlane zegary oraz ekranu systemu multimedialnego wnętrze nowego GTI zyskuje nowoczesny, cyfrowy charakter. Zarówno wskaźniki na ekranie Golfa, jak i wiele innych obszarów we wnętrzu auta można oświetlić barwnym światłem – do wyboru jest 30 wersji kolorystycznych.

Hybrydowy zespół napędowy nowego Golfa GTE osiąga moc systemową o wartości 180 kW (245 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm. W porównaniu z poprzednim modelem znacznie zwiększono elektryczny zasięg nowego Golfa GTE – teraz wynosi on 60 km. Jego wydłużenie było możliwe dzięki poprawie właściwości aerodynamicznych samochodu i zwiększeniu o 50 procent  – do 13 kWh – pojemności akumulatora.

Golf GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 130 km/h. Jeśli akumulator został naładowany do odpowiedniego poziomu samochód uruchamia się zawsze w elektrycznym trybie E-Mode. Jeżeli poziom naładowania „baterii” spadnie poniżej pewnej wartości lub gdy prędkość jazdy wzrośnie ponad 130 km/h, układ napędowy przejdzie w hybrydowy tryb pracy.

W trybie Hybrid kierowca ma możliwość utrzymania stanu naładowania akumulatora na aktualnym poziomie, może go zwiększyć, albo zmniejszyć. Dzięki temu może on, np. pod koniec dalekiej podróży, skorzystać w mieście z wyłącznie elektrycznego napędu, by dojechać do celu nie powodując emisji szkodliwych substancji. Żeby zachować niezbędną do tego ilość energii elektrycznej menedżer akumulatora z wyprzedzeniem korzysta z danych nawigacyjnych (jeśli w danej chwili jest włączona nawigacja) uwzględniając w zarządzaniu energią ukształtowanie terenu na konkretnej trasie. Dzięki tym informacjom gospodaruje energią w taki sposób, by nie zabrakło jej na ostatnim etapie podróży.

Seryjne diodowe światła z przodu tworzą charakterystyczną całość z osłoną chłodnicy. Tuż pod krawędzią pokrywy silnika znajduje się wąska,niebieska linia biegnąca przez całą szerokość przodu nadwozia. Po włączeniu świateł do jazdy zostaje ona wyeksponowana przez diodowe podświetlenie. Podświetlić można także osłonę chłodnicy.

We wnętrzu Golfa GTE dominuje Innovision Cockpit, który składa się z topowej wersji 10,25-calowego ekranu Digital Cockpit Pro, czyli cyfrowych wskaźników i 10-calowego ekranu systemu nawigacyjnego. Dzięki wizualnemu i funkcjonalnemu połączeniu dwóch ekranów wnętrze Golfa zyskuje nowoczesny, cyfrowy charakter. Seryjne stylowe oświetlenie wnętrza sprawia, że wskaźniki i inne elementy we wnętrzu (tablica rozdzielcza, obicia drzwi, interfejs smartfonów i podłoga) mogą zostać podświetlone dowolnie wybranym kolorem spośród 30 dostępnych do wyboru.

Cennik obydwu nowych wersji Golfa można znaleźć na stronie internetowej: 

Golf GTE https://cenniki.volkswagen.pl/GOLF-8-GTE-RP2020-RM2021.htmlOpens an external link
Golf GTI https://cenniki.volkswagen.pl/GOLF-8-GTI-RP2020-RM2021.htmlOpens an external link

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 15% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 20 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.