Nico Rosberg testuje Volkswagena ID.R – wyczynowy elektryczny samochód sportowy

Nico Rosberg testuje Volkswagena ID.R – wyczynowy elektryczny samochód sportowy

Nico Rosberg testuje Volkswagena ID.R – wyczynowy elektryczny samochód sportowy

13.10.2020

  • mistrz Formuły 1 z 2016 roku jeździł elektrycznym Volkswagenem ID.R na torze Nürburgring, a osiągi samochodu zrobiły na nim ogromne wrażenie
  • Nico Rosberg założył Greentech Festival i wspiera przejście na elektromobilność

Na torze Nürburgring za kierownicą Volkswagena ID.R – wyczynowego elektrycznego samochodu wyścigowego, który ma na swoim koncie liczne rekordy – zasiadł gość specjalny: Nico Rosberg, mistrz Formuły 1 z 2016 roku. Elektrycznym „bolidem” o mocy 500 kW (680 KM) były kierowca Formuły 1 zaliczył kilka okrążeń toru w regionie Eifel w Niemczech.

Rosberg – znany jako pasjonat elektromobilności – od czasu przejścia na sportową „emeryturę” inwestuje w technologie przyszłości. Założył, między innymi, Greentech Festival – wydarzenie, którego celem jest promowanie zrównoważonego rozwoju. 35-latek jest szczególnie zafascynowany firmami, które pracują nad innowacyjnymi rozwiązaniami w dziedzinie mobilności. Na torze Nürburgring po raz pierwszy zasiadł za kierownicą Volkswagena ID.R w roli kierowcy testowego. Na swoich kanałach w mediach społecznościowych Nico Rosberg stwierdził, że samochód ma takie osiągi, jakich wcześniej doświadczył jedynie za kierownicą bolidu Formuły 1.

Mistrz Formuły 1 ponownie w swoim żywiole

Podczas testu na torze Nürburgring pogoda nie była łaskawa dla byłego mistrza Formuły 1. Rosberg – pomimo deszczu, wiatru i temperatury poniżej 10 stopni Celsjusza – wciąż miał uśmiech na twarzy. Samochód skonstruowany przez Volkswagen Motorsport, ma na swoim koncie pięć rekordów na trzech kontynentach. „Minęło trochę czasu od momentu, kiedy ostatnio miałem okazję jeździć wyczynowym samochodem wyścigowym podczas deszczu, ale w ID.R od razu poczułem się jak ryba w wodzie. To było fantastyczne uczucie.” – powiedział Rosberg po teście. „Trakcja, przyspieszenie, docisk – wszystko to wydało mi się bardzo znajome” – powiedział kierowca, który w Formule 1 wygrał 23 wyścigi. „Wyrazy uznania dla inżynierów Volkswagena, którzy wykonali pionierską pracę w dziedzinie elektromobilności. Zadaniem sportów motorowych jest zmiana mobilności jako całości. Sport motorowy powinien być platformą testową i rozwojową dla samochodów produkowanych seryjnie. Dokładnie tak jest w wypadku ID.R i ID.3. Osobiście mogę sobie wyobrazić zakup ID.3 na potrzeby mojej rodziny”.

„Cieszymy się, że Nico chciał przetestować Volkswagena ID.R. Fakt, że osiągi naszego elektrycznego samochodu wyścigowego wywołują uśmiech na twarzy mistrza Formuły 1 jest dla nas najlepszym dowodem na to, że elektromobilność może fascynować i być emocjonująca.” – powiedział Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport.

ID.R – platforma technologiczna dla modeli z rodziny ID.

Volkswagen Motorsport wciąż odnosi sukcesy za sprawą ID.R. Elektryczny samochód wyścigowy ma na swoim koncie już pięć rekordów – oprócz rekordu wszechczasów w wyścigu na Pikes Peak w Kolorado (USA), na trasie w Goodwood (Wielka Brytania) oraz na drodze Tianmen Mountain w Zhangjiajie (Chiny) do ID.R należą również rekord okrążenia dla samochodów elektrycznych na Północnej Pętli toru Nürburgring i toru Bilster Berg (także w Niemczech). Wnioski z testów i rekordowych przejazdów w wykonaniu ID.R są brane pod uwagę podczas opracowywania elektrycznych modeli z rodziny ID. Jej przedstawiciele – kompaktowy ID.3 i SUV ID.4 – już są oferowane w sprzedaży. Do 2025 roku Volkswagen zamierza wprowadzić do oferty ponad 20 samochodów elektrycznych.

Zachęcamy do obejrzenia relacji video z testu Nico Rosberga: https://youtu.be/HkzXlPQyNMw

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.