Koncern Volkswagen – produkcja samochodów w sposób przyjazny klimatowi
Koncern Volkswagen – produkcja samochodów w sposób przyjazny klimatowi
Koncern Volkswagen – produkcja samochodów w sposób przyjazny klimatowi
Koncern Volkswagen – produkcja samochodów w sposób przyjazny klimatowi

Koncern Volkswagen – produkcja samochodów w sposób przyjazny klimatowi

Koncern Volkswagen – produkcja samochodów w sposób przyjazny klimatowi

12.10.2020

  • Volkswageny ID.3 i ID.4 opuszczają fabrykę w Zwickau jako samochody neutralne pod względem emisji CO2
  • w zakładach Audi w Brukseli energię ze źródeł odnawialnych wykorzystuje się już od 2012 roku
  • jako pierwszy zakład produkcyjny marki ŠKODA, fabryka podzespołów w Vrchlabí do końca tego roku rozpocznie produkcję w sposób neutralny pod względem emisji CO2

Poznań, 12. października 2020 – Grupa Volkswagen podąża drogą do osiągnięcia neutralności klimatycznej. Ważnym elementem tego procesu są nowe modele, takie jak ID.4 – pierwszy elektryczny SUV marki Volkswagen. Samochód, którego światowa premiera odbyła się kilka tygodni temu będzie produkowany i sprzedawany w Europie i w Chinach, a później także w USA. „ID.4 oznacza mobilność neutralną pod względem bilansu CO₂” – mówi Ralf Brandstätter, dyrektor generalny marki. Podobnie jak ID.3 także ID.4 opuszcza fabrykę w Zwickau jako samochód, którego produkcja ma zerowy bilans emisji CO2. Oprócz zakładu w Zwickau, pionierami przyjaznej dla klimatu produkcji samochodów w Grupie są fabryki Audi w Brukseli, Bentleya w Crewe i marki ŠKODA w Vrchlabí w Czechach. We wszystkich powstają auta, których produkcja jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla.

Zakład w Zwickau
Zakład w Zwickau w Saksonii odgrywa kluczową rolę w transformacji od produkcji samochodów z silnikiem spalinowym do e-mobilności. ID.3 i ID.4 opuszczają fabrykę jako samochody neutralne pod względem emisji CO2. Założenie jest proste: unikać zużycia energii, korzystać z odnawialnych źródeł energii, kompensować emisję, której nie da się uniknąć. Aby udało się je zrealizować, w zakładzie w Zwickau wdrożono kilka projektów. Na przykład, zakład jest zasilany energią ze źródeł odnawialnych, którą – z elektrowni wodnych oraz farm wiatrowych i fotowoltaicznych – dostarcza firma Volkswagen Kraftwerk GmbH. Pozostałe potrzeby energetyczne fabryka zaspokaja dzięki własnej elektrociepłowni, zasilanej gazem ziemnym, który jest znacznie bardziej przyjazny dla klimatu niż elektrociepłownie zasilane węglem. Zaletą posiadania własnej elektrociepłowni jest również fakt, że pokrywa ona 70 procent zapotrzebowania zakładu na ogrzewanie. Dalsze oszczędności w emisji CO2 wynikają z rozbudowy lub nowo wybudowanych hal. Wzniesiono je zgodnie z najnowszymi przepisami dotyczącymi oszczędności i minimalizacji zużycia nie tylko energii elektrycznej, ale również wody i ciepła.

Fabryka w Brukseli
Produkcja w fabryce Audi w Brukseli jest całkowicie neutralna pod względem emisji CO₂, co potwierdzają niezależni eksperci. Zakład, w którym jest produkowane elektryczne Audi e-tron korzysta z energii ze źródeł odnawialnych od 2012 roku. Na dachu zakładu znajduje się również największy w regionie system fotowoltaiczny o łącznej powierzchni 107.000 metrów kwadratowych. Drugi filar przyjaznej dla klimatu produkcji, obok użycia energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, stanowi zaopatrzenie zakładu w ciepło, do wytwarzania którego jest wykorzystywana energia ze źródeł odnawialnych. Emisję CO2, której nie da się uniknąć, zakład kompensuje udziałem w projektach na rzecz ochrony klimatu. W sumie, za sprawą fabryki Audi w Brukseli emisja CO2 jest niższa o około 40.000 ton rocznie.

Zakład w Crewe
Fabryka Bentley Motors w Crewe ma spory udział w zmniejszeniu emisji CO2 przez koncern Volkswagen. Zakład produkuje energię elektryczną za pomocą systemów fotowoltaicznych lub kupuje ją jako certyfikowaną energię elektryczną ze źródeł odnawialnych. Na początku ubiegłego roku na terenie fabryki zainstalowano 10.000 dodatkowych paneli fotowoltaicznych o łącznej powierzchni ponad 16.000 metrów kwadratowych. Wraz z panelami zainstalowanymi wcześniej na dachu, których jest 20.800, moc energetyczna systemu fotowoltaicznego wzrosła do 7,7 MW, co odpowiada potrzebom ponad 1.750 gospodarstw domowych. Nieuniknioną emisję Bentley rekompensuje dzięki udziałowi w certyfikowanych projektach ochrony klimatu.

Fabryka w Vrchlabí
Jako pierwszy zakład produkcyjny marki ŠKODA, fabryka podzespołów w Vrchlabí do końca tego roku rozpocznie produkcję w sposób neutralny pod względem emisji CO2. Największe oszczędności pod względem emisji dwutlenku węgla zapewni przestawienie się fabryki na zasilanie energią pochodzącą z odnawialnych źródeł energii, co zmniejszy emisję CO2 z pierwotnych 45.000 do 3.000 ton rocznie. Ponad 88 procent energii elektrycznej potrzebnej do produkcji będzie pochodziło ze źródeł odnawialnych. Jedynym wciąż używanym paliwem kopalnym jest gaz ziemny, który od 2021 roku stopniowo będzie zastępowany metanem z biogazowni, który jest neutralny pod względem emisji CO2. Zakład w Vrchlabí pracuje również nad ograniczeniem zużycia energii w ogóle. W tym celu zamykane są nieużywane obiegi grzewcze, temperatura w pomieszczeniach jest regulowana w sposób energooszczędny, a przepływ powietrza jest kontrolowany. Ponadto, oświetlenie wielu pomieszczeń jest powiązane z godzinami pracy. W wypadku zakładu w emisja, której nie da się wyeliminować jest kompensowana poprzez udział w certyfikowanych projektach na rzecz ochrony klimatu.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html