„Techniczny kamień milowy” - eksperci chwalą technologię Car2X Volkswagena

„Techniczny kamień milowy” - eksperci chwalą technologię Car2X Volkswagena

„Techniczny kamień milowy” - eksperci chwalą technologię Car2X Volkswagena

23 marca 2020

23.03.2020

  • nowy Golf jest seryjnie wyposażony w łącze Wi-Fi p, które pozwala mu łączyć się z innymi pojazdami, pomagając w ten sposób uniknąć wypadków
  • Euro NCAP przyznało Volkswagenowi nagrodę „Advanced Award” za innowacyjną funkcję ostrzegania w niebezpiecznych sytuacjach – Car2X
  • ADAC pomyślnie przetestowało nową technologię w pełnym zakresie jej działania

Za sprawą innowacyjnej technologii Car2X nowy Golf może pomóc kierowcom zapobiegać wypadkom dzięki bezprzewodowemu łączeniu się z innymi pojazdami i z infrastrukturą drogową. Organizacja Euro NCAP wyraziła swoje uznanie dla funkcji ostrzegania o zbliżaniu się pojazdów uprzywilejowanych i uhonorowała ją nagrodą „Advanced Award” za przełomowe znaczenie dla poprawy bezpieczeństwa. Niemieckie stowarzyszenie motoryzacyjne ADAC przetestowało nową technologię i uznało ją za „techniczny kamień milowy”.

„Tu chodzi o ekscytującą dziedzinę bezpieczeństwa jazdy” – wyjaśnia sekretarz generalny Euro NCAP Michiel van Ratingen. Volkswagen zasługuje na najwyższe uznanie za to, że wprowadza tę technologię seryjnie do takich modeli jak Golf, które są sprzedawane w wielkiej liczbie egzemplarzy”.

Nowy Golf jest pierwszym samochodem na rynku europejskim, który seryjnie jest wyposażony w technologię Car2X opartą na bezprzewodowej sieci Wi-Fi p. Ten typ sieci Wi-Fi jest zarezerwowany dla komunikacji między pojazdami i nie korzysta z sieci telefonii komórkowej. To oznacza, że w granicach działania system zawsze ma zasięg. W promieniu do 800 metrów połączone w sieć pojazdy bezpośrednio wymieniają między sobą dane i informacje o położeniu. Pozwala to im na wzajemne ostrzeganie się przed niebezpieczeństwem lub kontakt z infrastrukturą drogową w ciągu kilku milisekund.

Niemieckie stowarzyszenie motoryzacyjne ADAC przetestowało technologię Car2X Volkswagena w ośmiu typowych sytuacjach, których bez tego systemu kierowcy w ogóle nie zidentyfikowaliby jako potencjalnie niebezpieczne lub uznali by je za takie zbyt późno. We wszystkich samochód ostrzegł kierowcę na czas, nawet do 10-11 sekund przed potencjalnym zderzeniem. ADAC określiło Car2X (certyfikowany przez TÜV), mianem „technicznego kamienia milowego”, porównywalnego z układem ABS czy poduszkami powietrznymi.

W pierwszej fazie rozwojowej sytemu, który wraz z nowym Golfem pojawi się teraz na ulicach, Car2X jest aktywny powyżej prędkości 80 km/h. W przyszłości system będzie w stanie poprawić bezpieczeństwo również w ruchu miejskim. Zapewnia również znaczące korzyści dla ochrony środowiska – gdy samochód komunikuje się z pobliskimi światłami drogowymi i kontroluje ruch uliczny, możliwa jest płynniejsza i bardziej oszczędna jazda.

Technologia Car2X wykorzystuje zasadę zbiorowej inteligencji, jest więc tym lepsza, im więcej ma użytkowników. Dlatego Volkswagen będzie zwiększał zasięg technologii Car2X – oprócz Golfa wyposaży w nią seryjnie kolejne modele. Na świecie nad tymi zagadnieniami pracują też inni wielcy producenci samochodów.

Tytuł „Euro NCAP Advanced Award” jest przyznawany za przełomowe rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa. Ustanowiono go w 2010 roku, ale od 2014 roku nie był przyznawany. W ciągu pierwszych czterech lat istnienia nagrody Volkswagen otrzymał ją pięciokrotnie za opracowane przez siebie systemy asystujące i bezpieczeństwa. Nowe odznaczenie uzyskane za „system ostrzegania przed niebezpieczeństwem” dopełnia wizerunku Golfa, jako modelu zapewniającego wysoki poziom bezpieczeństwa – pod koniec 2019 roku w klasycznym teście zderzeniowym Euro NCAP samochód ten zdobył najwyższą ocenę wyrażoną pięcioma gwiazdkami. Organizacja Euro NCAP zamierza w przyszłości włączyć funkcje technologii Car2X jako kryterium oceny w swoich testach.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html